2109
استفاده از ظروف پلاستیکی برای جنین خطرناک است؟

استفاده از ظروف پلاستیکی برای جنین خطرناک است؟

1398/05/01 بازدید484

پژوهشگران سازمان جهانی بهداشت به این نتیجه رسیده اند که زنان باردار نباید از ظروف پلاستیکی استفاده کنند، چون نه تنها بیشتر از مردان با محصولات پلاستیکی سرکار دارند بلکه بیشتر از مردان هم در معرض خطرات ناشی از تماس با مواد پلاستیکی هستند و بدن‌شان نسبت به آن با حساسیت بیشتری واکنش نشان می‌دهد.
به گفته آنها میزان چربی بدن زنان بالاتر از مردان است و به همین دلیل نیز مواد شیمیایی حلال در چربی ساده‌تر وارد بافت‌های سلولی بدن‌ زنان می‌شود.. در صورت ورود این مواد شیمیایی به سیستم دستگاه درون‌ریز بدن، شامل غدد یا بافت‌هایی که ترشحات تحریک‌کننده غدد یا بافت‌های دیگر را به خون وارد می‌کنند، به ویژه به بدن زن باردار، این خطر وجود دارد که تمام هورمون‌هایی که در پروسه رشد جنین نقش ایفا می‌کنند، تحت تاثیر قرار گیرند. این اتفاق می‌تواند به ناقص شدن اندام جنین یا بیماری‌های دیگری منجر شود که بعدها بروز می‌کنند.
به گزارش دویچه وله این مواد شیمیایی در بسیاری از محصولات مثل لوازم آرایشی و مواد شوینده هم هستند. ذرات ریز پلاستیکی می‌تواند از طریق جفت به جنین برسند. کارشناسان توصیه می‌کنند زنان باردار تا جایی که ممکن است از استفاده از محصولات یک بار مصرف مثل ظروف پلاستیکی پرهیز کنند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها