2109
اردک های پلاستیکی بیماری زا هستند

اردک های پلاستیکی بیماری زا هستند

1397/01/15 بازدید1011
نی نی سایت: احتمالا شما هم موقع خرید سیسمونی برای فرزندتان یک اردک زرد پلاستیکی خریده‌اید که موقع حمام رفتن هم دلخوشی داشته باشد و حوصله‌اش سر نرود. اما این اردک های شناور بر خلاف ظاهر خوشحال و دوست‌داشتنی‌شان که بسیار هم بی‌آزار به نظر می‌رسند، می‌توانند رازی کثیف و خطرناک در دل خود داشته باشند!
بر اساس مطالعات اخیر دانشمندان، این اردک های پلاستیکی می‌توانند مثل محفظه رشد برای باکتری ها، قارچ‌ها و دیگر عوامل بیماری زا عمل کنند که به سطح داخلی اردک می‌چسبند.
البته همه ما می‌دانیم که در زندگی روزمره مدام در تله باکتری‌ها می‌افتیم و همان لوازمی که با تمیزکاری مرتبط هستند، درواقع به هیچ‌وجه تمیز نیستند!
 
اردک های پلاستیکی و سوسمار پلاستیکی و تمام اسباب بازی لاستیکی و پلاستیکی مخصوص حمام ظاهر تمیزی دارند اما داخل‌شان برای مدت زیادی تمیز نمی‌ماند.


به گزارش نی نی سایت و به نقل از محققان موسسه ملی تکنولوژی و علم دریایی سوئیس، در این مطالعه 19 اسباب بازی مخصوص حمام در شرایط مختلف از جمله آب تمیز وان و آب کثیف وان بعد از حمام کردن که با مواد مختلفی مثل صابون، جرم بدن انسان و باکتری ترکیب شده بود، مورد مطالعه قرار گرفت و مشخص شد اردک های پلاستیکی و سوسمار پلاستیکی و تمام اسباب بازی لاستیکی و پلاستیکی مخصوص حمام ظاهر تمیزی دارند اما داخل‌شان برای مدت زیادی تمیز نمی‌ماند.
بر اساس این مطالعه، این اسباب بازی های لاستیکی مخصوص حمام بعد از 11 هفته در محیط خانه و حمام به شدت آلوده می‌شوند طوری‌که بعد از باز کردن‌شان در آزمایشگاه، مشخص شد در هر یک سانتی‌متر مربع از سطح داخلی این اسباب بازی ها بین 5 تا 75 میلیون سلول زندگی می‌کنند که 60 درصدشان را انواع قارچ‌ها تشکیل می‌داد. ضمن اینکه 80 درصد اسباب بازی های مخصوص حمام در تماس با آب کثیف، آلوده به باکتری های بیماری زا شدند.
به توصیه محققان، بهترین راه برای حفظ کودکان از این آلودگی‌ها، مسدود کردن منفذ این نوع اسباب بازی هاست اما مسلما این کار، لطف این اسباب بازی ها را هم از بین می‌برد!

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

4 روز پیش
|
5400 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3945 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14787 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3838 بازدید