2109
جلوگیری از خودکشی نوجوانان با کمک یک نرم افزار

جلوگیری از خودکشی نوجوانان با کمک یک نرم افزار

1397/10/16 بازدید611
نی نی سایت: افزایش نرخ خودکشی و افسردگی در نوجوانان و جوانان آمریکایی رو به افزایش است و محققان به فکر تولید نرم افزاری برای جلوگیری از خودکشی نوجوانان افتاده‌اند.

بر اساس این ایده، می‌توان با توجه به استفاده بیش از حد نوجوان از گوشی هوشمندش، میزان افسردگی روان او را تخمین زد و به عقیده متخصصان روانشناسی، هرقدر میزان استفاده نوجوان از گوشی هوشمند بیشتر باشد، نشان دهنده بدتر بودن اوضاع روانی و افسردگی اوست.

به عقیده کارشناسان، می‌توان با توجه به تغییر در سرعت تایپ، تُن صدا، انتخاب کلمات و میزان ماندن کودک در خانه، احتمال افسردگی و وجود خطر خودکشی را بررسی کرد.
به گفته دکتر توماس اینزل، حدود هزار بیومارکر در گوشی‌های هوشمند وجود دارد که می‌توانند نشان دهنده وضعیت روحی و روانی بچه باشد و با کمک گرفتن از آنها، می‌توان از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی افسردگی یا حتی احتمال وجود آسیب به خود و خودکشی نوجوان مطلع شد.

پیشگیری از خودکشی نوجوانان با کمک هوش مصنوعی

در حال حاضر هم نرم افزارهایی وجود دارند که می‌توانند خلق و خوی فرد را محک زده و میزان افسردگی او را تخمین بزنند اما بیشتر مردم برای استفاده از این نرم افزارها احساس خطر می‌کنند چون تصور اینکه یک هوش مصنوعی بتواند به درونیات فرد پی ببرد، کمی ترسناک است.
 
محققان به فکر تولید نرم افزاری برای جلوگیری از خودکشی نوجوانان افتاده‌اند

به گفته متخصصان اگر ثابت شود که گوشی‌های هوشمند می‌توانند پیش‌بینی‌های درستی انجام دهند، احتمالا قدم بعدی «اقدامات کمکی در زمان واقعی» است که احتمالا با ارسال پیامک‌های خودکار و ارتباط با خطوط امداد، یا ارسال هشدار دیجیتال برای والدین، پرشگ یا اولین فرد پاسخگو سعی در نجات نوجوان خواهند کرد.

در حال حاضر فیس بوک چنین کاری را تحت عنوان «شناسایی پیش گستر» انجام می‌دهد. سال گذشته، بعد از خودکشی یکی از کاربران در ویدئوی زنده، فیس بوک تشخیص کلمات و عباراتی که محتوای آسیب به خود در پست‌های آنلاین را القا می‌کند، به سیستم هوش مصنوعی خود (AI System) آموزش داده است.

با کمک همین سیستم، سال گذشته فیس بوک توانست به 3 هزار و 500 نفر در دنیا که به کمک نیاز داشتند، سریعا کمک اورژانسی برساند که البته نتیجه این موارد را فاش نکرده است.
با توجه به این تجربه و نیز مطالعاتی که محققان روی بیش از 2 هزار دانشجوی 18 سال به بالا انجام داده‌اند، استفاده از نرم افزارهای رایگان سلامت روان می‌تواند به بهبود سلامت روان افراد کمک کند و اگر ادامه این مطالعات، موفقیت‌شان را تعیین کنند، این نرم افزارها برای کودکان و نوجوانان هم قابل استفاده است.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16496 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11654 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4707 بازدید