2109
از مربی جنجالی دستپخت تا گفتگوی خیالی با عمو پورنگ

از مربی جنجالی دستپخت تا گفتگوی خیالی با عمو پورنگ

1397/09/07 بازدید3543
نی نی سایت: از اینستاگرام چه خبر این هفته کمی جنجالی است. البته جنجال را ما به پا نکرده ایم فقط می خواهیم از یک ماجرای جنجالی واکنشهایی که به دنبال داشت بنویسیم. البته از پدر و مادرهایی که قربان صدقه بچه هایشان رفته اند هم پستهای جدید داریم. پس اگر می خواهید حال و هوای این هفته اینستاگرام دستتان بیاید این مطلب نی نی سایت را از دست ندهید.

سهیل رضایی و مربی که معذرت خواهی نکرد

پژمان علیزاده داور برنامه تلویزیونی دستپخت یکی از پر بحث ترین چهره های اینستاگرام در چند روز گذشته بود. نام علیزاده بعد از اظهار نظر تند وتیز و البته به زعم خیلی ها بی ادبانه اش در برنامه مسابقه آشپزی دستپخت همه جا شنیده شد. داور آشپزی که چند روز بعد از پخش شدن ویدیوی اظهار نظرش از مردم عذرخواهی کرد. البته او در یک ویدیوی دیگر و در گفت و گو با مجری تی وی پلاس از خودش دفاع کرد و گفت هیچ وقت به دلیل حرفهایی که زده عذر خواهی نمی کند! این در حالی است که ویدیوی عذر خواهی او از مردم همه جا پخش شده است.
 
 
 
بعد از این ماجرا سهیل رضایی روانشناس با انتشار ویدیویی از پژمان علیزاده و مدل صحبت کردنش با هنرجوی خانوم برنامه دستپخت درباره این اتفاق نوشت:« معلمی بسیار کار سختی است و ارزیابی‌کردن دیگران و راهبری کردن آنها به رشد و تعالی کار بسیار سخت‌تری است .ما همه محصول نظام آموزشی هستیم که له‌کردن شخصیت در جمع را بخشی از تعلیم و ضرورتی برای عبرت‌گیری میداند .و این عمل را بخشی از دلسوزی و “بخاطر خودت انجام میدهد” می‌داند. به جهت همین اندیشه است که نفر دوم بعد از آسفالت‌کردن شرکت‌کننده، غلطک را روی او میاندازد تا اگر چیزی در او مانده کاملا تخت شود .راستش را بخواهید خیلی از دیدن این صحنه تعجب نکردم چون ایمان دارم این اتفاقی است که هزاران بار در طول سال برای دانش‌آموزان هزاران مدرسه ما رخ می‌دهد و همه این معلمان هم خود را اساتید و راهبران نیکی و درستی می‌دانند. خیلی بی‌رحمی می‌خواهد تا فرد بفهمد این دستپخت نه تنها غذای سالمی نیست، بلکه مسموم‌ترین اتفاق زندگی فرد خواهد بود.این را ننوشتم تا این عزیزی را که پاره‌ای از روان خود ماست توهین و تحقیر کنیم تا خودشیفتگی خودمان را باد کنیم.
نوشتم تا بگم :
بچه‌ها خیلی کار داریم در این مملکت! پس زود خسته نشید و کنار هم برای یک کشور بهتر که قطعا یکی از علامت‌هاش احترام به یادگیرنده‌هاست تلاش کنیم. هر کدام که رفتید از این کشور دمتان گرم و خوش باشید .
اما اونهایی که موندید و کنار همیم! .
نباید بشینیم بگیم همینه دیگه، نه موافق نیستم! باتمام قوا معتقدم هر کی هر جا کار آموزشی می‌کنه باید حرمت و عزت یادگیرنده را حفظ کنه و در گام بعد ارتقاء بده .
ویادتون باشه این کار خدمت به دیگری نیست بلکه خدمت کامل به روح خود است ، چون عزت‌دادن به دیگران صرفا از یک آدم عزت‌مند بر می‌اید وعزت ما را تقویت میکند .
با این فیلم خیلی اشک ریختم و بعد بلند شدم گفتم پاشو مرد که عمری باقی نمونده اما کارهای زیادی مونده ! .
دوستتون دارم ای کسانیکه می‌فهمید قبل از آموزش دیگران باید روان به نسبت پاک‌تر و روح عاشق‌تری بسازید .»
البته این تنها پستی نبود که سهیل رضایی در صفحه اش منتشر کرد. او با انتشار ویدیوی دیگری از کارشناس داوری این برنامه خواست که عذر خواهی کند:« دوستان دستپخت من به عنوان یکی از مردمان این سرزمین در این صفحه رسما عذرخواهی شما را خواستارم و از تمامی اهالی صفحه خودم برای احترام به رسم آموزش و احترام به به تمامی زحمتکشان آموزش و از سوی دیگر متوقف کردن توهین وتحقیر به عنوان یک رفتار انگیزشی غلط در آموزش هشتک دستپخت_عذرخواهی_کن را میزنم و آنرا از همه میخواهم که باز نشر کنند.»
 
 

علی کریمی و نگاه درست

علی کریمی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال و پرسپولیس که صفحه پرطرفداری در اینستاگرام دارد با انتشار ویدیویی از طرفدارانش خواسته نگاه درستی به کودکان معلول داشته باشند. او در کپشن این ویدیو نوشته:« نگوئيم ناقص الخلقه،نگوئيم معلول،نگوئيم ناتوان!
بگوئيم : كودكان توانائى هاى متفاوت دارند.
بياييد با اشتراك گذاشتن اين ويدئو نگاه درست را ترويج كنيم.
قصه بعدى در راه است... .»
   
 


داریوش فرضیایی و تخیل بچه ها

داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ معروف بچه ها در صفحه اینستاگرامش ویدیویی از مکالمه تلفنی خیالی یک بچه با خودش به اشتراک گذاشته است. او درباره این ویدیو این چنین اظهار نظر کرده است:« دنيای خيالی و فانتزی... چقدر زيباست در تخيلات بچه ها نقشی اين چنين داشته باشی.خدايا شكرت.»
  
 

احسان کرمی و آغوش اسطوره

احمدرضا عابدازه دروازه بان اسطوره ای تیم ملی فوتبال، استقلال و پرسپولیس بی‌اغراق الگوی خیلی از بچه‌های دهه 60 بود. یکی از آن بچه ها احسان کرمی بازیگر و مجری است که با انتشار عکسی از او این چنین احساساتش را نشان داده است:« عشقم در آغوش اسطوره ام... بى‌شك هر پدرى آرزو دارد فرزندش بتواند مثل احمدرضا عابدزاده با اراده پولادين و پشتكار پيشرفت كند و بدرخشد. مطمئنم نيك مهر روزى فيلم بازيهاى كاپيتان را خواهد ديد و با افتخار به اين عكس نگاه خواهد كرد و با احمدرضا درباره بازيهاى بى نظيرش و اراده و روحيه اش حرف خواهد زد و الهام خواهد گرفت. مثل من كه هر بار ميبينمش با هيجان از قهرمانيها و معجزاتش درون دروازه حرف ميزنم و او برايم از خاطراتش ميگويد. در دوره كودكى و نوجوانى من اگر كسى يك دليل لازم داشت تا عاشق فوتبال شود آن يك دليل احمدرضا عابدزاده بود. اسطوره اى كه سر خوش و مغرور برايش در استاديوم فرياد ميكشيدم و ميخواندم:
عقاب آسيا با ماست
دروازه بان تيم ماست
احمدرضا عابدزاده
خدا خودش و اميرش را براى ما حفظ كند.»

شقایق فراهانی و خنده های سام

شقایق فراهانی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر صفحه اینستاگرامش را با عکسهایی از پسرش سام به روز کرده است. او درباره این عکسها و تولد پسرش نوشته:« امشب ، تولد پسرم " سام " هست . با ديدن آلبوم عكساى بچگيش كلى دلم شاد شد . خصوصاً ديدن خانه پدرى . حياط و درختاى گيلاس و آلبالو ، گُلاى ختمى . خنده هاش هنوزم دلم رو مى لرزونه از شوق . عشق مادر ، بهترين بركات از هر جهت به زندگيت جارى باشه.بهترين اتفاقات هم در زمان مناسبش برات رخ بده ، نه زودتر و نه دير تر .الهى آمين. عاشقتم پسرم.»
 

کامبیز دیرباز و دلبری های نیاز

کامبیز دیرباز بازیگر سینما و تلویزیون از دلبری های دخترش زیر باران نوشته. او با انتشار عکسی از دخترش احساساتش را اینگونه به اشتراک گذاشته است:« ای داد ای داد ای داد. چی‌ میگن اون چشمات. تو رو که میبینم. نفسسسسم بندمیاد.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

6 روز پیش
|
10478 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

6 روز پیش
|
9369 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

1 هفته پیش
|
9387 بازدید

فیلم بهترین هدیه روز معلم

نوشته

1 هفته پیش
|
5572 بازدید