2109
سوگواری عموپورنگ برای طاها و اول مهر کامبیز دیرباز

سوگواری عموپورنگ برای طاها و اول مهر کامبیز دیرباز

1397/07/04 بازدید3050
نی نی سایت: از اینستاگرام چه خبر این هفته بیشتر به واکنش ستاره ها به حمله تروریستی در اهواز و شهید شدن طاها کودک چهار ساله و جمعی از سربازان و هموطنانمان اختصاص دارد. حمله وحشیانه و غیر انسانی که باعث شهید شدن تعدادی از مردم غیور اهواز و البته پر پر شدن طاها شد. به غیراز این ماجرای دردناک بعضی از ستاره‌ها از اول مهر گفته‌اند و روز اول مدرسه. اگر دوست دارید از حال و هوای این هفته اینستاگرام چهره‌های معروف با خبر شوید این مطلب نی نی سایت را از دست ندهید.

کامبیز دیرباز و بچه های کرمانشاه

کامبیز دیرباز بازیگر سینما و تلویزیون اول مهرماه متفاوتی تجربه کرده است. او به مناطق زلزله زده کرمانشاه رفته تا روز اول مهر را با بچه‌ها جشن بگیرد. او با انتشار عکسی در اینستاگرامش نوشته :« بچه‌هایی از جنس بلور، بچه‌هایی که زلزله خونه و خونوادشون رو ازشون گرفته ولی امید به زندگی رو‌ نتونسته ازشون بگیره. به یادموندنی ترین اول مهر زندگیم رو امروز کنار این بچه‌های معصوم تجربه کردم، به نمایندگی از همه تون روی ماهشون رو بوسیدم.ایران آبادم آرزوست.»

نیما کرمی و خانه عماد

نیما کرمی مجری تلویزیون در صفحه اینستاگرامش از خانه عماد نوشته. خانه‌ای برای اسکان کودکان بیمار. او با انتشار چند عکس درباره خانه عماد توضیح داده است:« خانه‌ عماد محل اسکان بچه‌هاییه که از شهرها و روستاهای دور برای انجام پیوند مغز استخوان به تهران میان. بچه‌هایی که این عمل رو انجام میدن، نیاز دارن تا مدت معینی تو محیط کاملا تمیز و مراقبت‌شده کنار بیمارستان باشن و عدم وجود محل مناسب اسکان صدمه‌های جدی به اون‌ها وارد می‌کنه. خانه‌ عماد یه خونه‌ی صمیمی ‌باصفا است که این بچه‌ها و مامان‌هاشون میتونن تا زمانی که لازمه اونجا مستقر بشن. تو شش ماهی که از فعالیت این خانه می‌گذره، خدا رو شکر کارا عالی پیش رفته و استقبال خیرین باورنکردنی بوده، اما الان چند وقتیه که تمام ۱۱ تا اتاق خونه پر‌ شده و هر هفته چند تا خانواده رو به خاطر پر بودن ظرفيت نمي تونن پذيرش كنن. از طرفی خونه فعلی رهنی هست و چند ماه بيشتر از قراردادش باقی نمونده. حالا ادامه دادن این کار خیر، کمک و انرژی قوی ما رو احتیاج داره تا بتونن خونه‌(های) جدیدی با اتاق‌های بیشتر اضافه کنن. خانه‌ عماد یه کار بزرگه که به قول توران میرهادی از یه غم بزرگ براومده و داستانش از زندگی کوتاه پسر کوچولویی به اسم عماد شروع می‌شه که ۷ ماه از یک سال عمرش رو تو بیمارستان بود و یه مرکز اسکان در آمریکا به مامان و باباش کمک کرد بتونن از دوران كوتاه بودنش بيشترين لذت رو ببرن. حالا مامان و بابای عماد این خونه رو درست کردن تا بچه‌ها و خانواده‌ها تو روزای سخت بیماری و نقاهت و با خرج‌های بالای درمان، نه تنها خیالشون از اسکان و غذا راحت راحت باشه، بلكه بتونن با برنامه هاي متنوعي كه در خانه عماد هست كلی خاطره های خوب بسازن.» برای شرکت در این کار خیر می توانید به صفحه اینستاگرام نیما کرمی بروید.

رویا تیموریان و تسلیت به مردم اهواز

رویا تیموریان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با انتشار عکسی با شهدای حمله تروریستی به اهواز ابراز همدردی کرده است. او نوشته:« تسلیت به مردم نازنین‌ و شریف کشورم. خون زنان و کودکان بی دفاع در خیابان‌ها ریخته شد.»

شهره سلطانی و قشنگ عمه

شهره سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون از اول مهر و خوشحالی که برای برادرزاده اش دارد نوشته. او با انتشار عکسی از اولین روز مدرسه راتا برادرزاده اش نوشته:« راتای قشنگ عمه از دیروز تو دوباره به مدرسه میروی ، چه خوب ... میخواهی با سواد شوی ؟! اما راتا جان در زندگی فقط الف ب و جمع و تفریق را یاد گرفتن کافی نیست . فقط اینکه بدانی حکمرانان این سرزمین چه کسانی بودند و یا فلان کشور در کجای جغرافیای جهان قرار گرفته، بر شعور و درک تو از این زندگی چیزی اضافه نمیکند. من به تو میگویم؛ در مدرسه همینطور که در این عکس پیداست دوستی را یاد بگیر، مهربانی را، همدلی را همکاری را. یاد بگیر با دوستت ساندویچ‌ات را نصف کنی، یاد بگیر مداد رنگی‌هایت را به دوستت بدهی تا او نیز از رنگ قرمز گلی قشنگ تو استفاده کند . با هم گاو و اسب و مرغ و سگ بکشید . با هم‌کوه بکشید ، دریا . با دوستت به حیاط مدرسه بیا و لی لی بازی کن . بگذار گاهی تو ببازی و دوستت ببرد . با او به گلهای باغچه مدرسه تان آب بده و کمی شیر به گربه پیر حیاط . طبیعت را دوست بدار ، معلمت را، همکلاسی‌هایت را. با همکلاسی‌هایت حرف بزن، گاهی هم یاد بگیر گوش کنی. راتای قشنگم. با دوستت موسیقی هم گوش کنید، اصلا نمایش اجرا کنید، تو بشو دخترک کبریت فروش و آن زن ثروتمند رهگذر. بگذار تخیلت بارور شود. راتای قشنگم مدرسه را زندگی کن و زندگی را زندگی، کودکی کن ... کودکی کن».

لیلا بلوکات و برق خنده بچه ها

لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلویزیون و موسس خیریه مهر لیلا صفحه اینستاگرامش را با ویدیویی از شادی بچه‌ها به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید به اشتراک گذاشته است. او در کپشن این ویدیو نوشته:« سال تحصيلی يك خاطرست برای تك تك ماهايی كه روزهای اول مهر شور و كنجكاوی و هيجان يك اتفاق جديد را برامون پيام آور بود. از خدا ممنونم كه امسال هم اجازه داد در برق ذوق هموطنانی بنشينم كه بودنشون نعمت خداست و همراهيشون لطف خدای مهربان. من در تمام اين سالها در آموزشگاه حقيقی "خيريه مهر ليلا" يك درس را خوب ديده‌ام و ياد گرفتم كه شاد بودن و شادی داشتن حقيقی، شور همسفره شدن در لبخند كسانی است ،كه برق خنده هايشان، بالاترين بندگی خدای مهربان است. بياييم شاديهامان را با شاد كردن هموطنانمان بسازيم.» این ویدیو را در اینجا ببینید.

شبنم مقدمی و خیریه نهال

شبنم مقدمی بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر از طرفدارانش در اینستاگرام خواسته که این پست را بخوانند. او با انتشار عکسی نوشته:« گروه مردمی و خودگردان "نهال" در محروم‌ترین منطقه‌ی تهران، کلاس‌های آموزشی و تقویتی دروس: ریاضی، فارسی، زیست، فیزیک، شیمی، عربی و زبان انگلیسی را ویژه‌ی کودکان کوره‌های آجرپزی و کودکان کار با هدف رشد تحصیلی و در نگاهی فراتر، ارتقای سطح فرهنگ و امنیت جامعه برگزار می‌کند. اقدامات این گروه بر اساس طرحی با عنوان: "آموزش دروس پایه، توانمند‌سازی و مهارت‌افزایی کودکان حاشیه‌نشین آسیب‌پذیر در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی" انجام می‌شود. گروه "نهال" در حال حاضر در منطقه‌ی ۱۹ تهران (خلازیر) در محدوده‌ی خانی‌آبادنو که محروم‌ترین منطقه‌ی تهران شناسایی شده است، در سرای محل شهید کاظمی به همت خیّرین مشغول به فعالیت است. بودجه‌ی این طرح از طریق کمک‌های مردمی تامین می‌شود. عزیزانی که تمایل و تخصص همراهی با "گروه نهال" را دارند، از طریق لینک تلگرام و اینستاگرام، می‌توانند فعالیت‌های گروه را رصد کرده و با ما در ارتباط باشند.»


محسن چاوشی و دلتنگی برای پدر

محسن چاوشی خواننده محبوب پاپ که چند ماهی است پدرش را از دست داده با انتشار عکسی از دلتنگی گفته. او در کپشن این عکس نوشته:« بعد عملش بهش غذا نداده بودن ...
گرسنه ش بود. گفت بابا گرسنمه. گفتم بریم جگرکی حاج توکل؟ گفت چه جوری آخه پسرم؟
دزدیمش با لباس بیمارستان زنگ زدم به آقا محمود گفتم بابام و دزدیدم دارم میارم. مغازه رو نبست و منتظر موند تا برسیم. کرکره ها نیمه پایین بود. از بس استخون شده بود نمیتونست راه بره. چشماش بغض داشت. گلوش گریه. گفتم بابا چی دوست داری گفت جگر. جگر میخورد و جگرم کباب میشد. امشب ابوالفضل گفت بریم حاج توکل؟ گفتم بریم رفتیم و من همونجا نشستم‌ که بابام نشسته بود. پدر بودن سخته. پسر بودن خیلیییی سخت تر.
مادر عزیزه خیلی هم عزیزه اما پدر هر چی که دوست دارید فکر کنید. قضاوت بکنید، فحش بدید، آبرو ببرید. بعد پدرم دیگه آبرویی ندارم . قدر پدراتونو بدونید. دلم تنگته لعنتی ...»
 

برزو ارجمند و اول مهر جانیار

برزو ارجمند بازیگر سینما و تلویزیون عکسهایی از اولین روز پیش دبستانی پسرش جانیار به اشتراک گذاشته است. او در توضیح این عکس نوشته:« اولين روز مدرسه پسرجان..... پ ن : خيلی خوشحالم كه زمان ما پيش دبستانی نبود.»

رضا صادقی و دخترانش

رضا صادقی خواننده مشکی پوش پاپ باز هم عکسی از دختران زیبایش به اشتراک گذاشته و طبق معمول پستهای پدر و دختری از دخترانش خواسته که شاد باشند. او در کپشن این عکس نوشته:« بخند، بذار اونهايى كه ازت متنفرن بدونن از ديروزت قوى ترى. دختر_بال_مامان_باباشه.»

عمو پورنگ و سوگواری برای طاهای معصوم

عموی محبوب بچه ها صفحه اینستاگرامش را با عکسی از کوچک ترین شهید حمله تروریستی اهواز به روز کرده است. داریوش فرضیایی با انتشار عکسی از این کودک چهار ساله نوشته:« چطور میتوان ماه مهر را تبریک گفت وقتی این چنین بی مهر «طاهای معصوم » را از خانواده اش ربود. چه پاییز غم انگیزی. خدایا چرا ...چرا.لعنت بر تروریسم ، لعنت بر جنگ ، لعنت بر دشمنی ، لعنت بر نفاق...»

بهنوش طباطبایی و ریشه در خاک
بهنوش طباطبایی بازیگر سینما و تئاتر هم یکی از ستاره‌هایی بود که به حمله تروریستی به اهواز واکنش نشان داد. او با انتشار عکسی نوشت:« من اینجا ریشه در خاکم... من اینجا عاشق این خاکِ از آلودگی پاکم... من اینجا تا نفس باقی است می‌35475مانم...»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8584 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6169 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15090 بازدید