2109
چاقی مادر بر سلامت 3 نسل بعدش هم تاثیر دارد!

چاقی مادر بر سلامت 3 نسل بعدش هم تاثیر دارد!

1397/07/25 بازدید101
نی نی سایت: خانم‌هایی که غذاهای چرب و هله هوله زیاد می‌خورند، نه تنها چاق می‌شوند و سلامت‌شان به خطر می‌افتد که سلامت 3 نسل از آیندگان‌شان هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

نتایج مطالعه تازه محققان دانشگاه زوریخ نشان داده است مصرف غذاهای ناسالم و عادات غذایی بد باعث چاقی، دیابت و اعتیاد به الکل یا مواد مخدر در بچه‌ها، نوه‌ها و حتی نتیجه‌ها (فرزندان نوه‌ها) می‌شود حتی اگر این بچه‌ها غذاهای سالم مصرف کنند!

آزمایش‌ها نشان داده است موش‌های ماده‌ای که قبل از بارداری، در طول این دوران و بعد از بارداری رژیم پرچرب داشته‌اند، مشکلات متابولیک و تمایلات اعتیادآور خود را به فرزندان و نوه و نتیجه‌شان منتقل کردند.

این پژوهشگران می‌گویند با توجه به تاثیر ماندگاری که رژیم‌های پرچرب بر موش‌های ماده داشته، خانم‌ها باید درباره مصرف فست فود هوشیارتر عمل کنند چراکه نه تنها چاقی در بارداری، که چاقی و مصرف غذای پرچرب قبل از بارداری و حتی بعد از آن هم، نه فقط زندگی آنها را به خطر می‌اندازد که بر سلامت نسل‌های بعدشان هم اثرگذار است.

این پژوهش اولین مطالعه‌ای است که درباره ادامه تاثیرات پرخوری مادر تا 3 نسل بعد از خود و منجر شدن به اعتیاد و البته چاقی انجام شده است.
ضمن اینکه بر شواهد موجود درباره تغییرات ژنی با مصرف زیاد همبرگر، پیتزا، ناگت مرغ و چیپس افزوده است؛ در واقع همین ژن‌های تغییریافته هستند که به فرزندان منتقل می‌شوند و عوارض‌شان را هم با خود، به نسل‌های بعد انتقال می‌دهند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16518 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4975 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11669 بازدید