2109
۵ وسیله‌ایی که برای فرزند بعدی باید نگهدارید

۵ وسیله‌ایی که برای فرزند بعدی باید نگهدارید

1400/05/11 بازدید7236

نوزادان خیلی سریع رشد می‌کنند به طوری که گاهی اوقات لباس یا وسایل کودک هنوز کاملاً جدید به نظر می‌رسند. در نتیجه والدینی که قصد دارند بیش از یک فرزند داشته باشند، می‌خواهند چیز‌هایی را برای استفاده از یک نوزاد به فرزند دیگر ذخیره کنند. با این حال از نظر ایمنی همیشه مشخص نیست که چه مواردی برای نوزاد بعدی مناسب است و هنگام تولد نوزاد کدام یک باید جایگزین شوند. والدین وقتی می‌دانند قرار است بیش از یک فرزند داشته باشند در خرید تمام وسایل آن‌ها دچار وسواس می‌شوند و با دقت بالا آن‌ها را بررسی می‌کنند. در اینجا نگهداری وسایل ضروری کودک برای فرزند بعدی آورده شده است.

۱- وان کودک:

استفاده از وان‌های کودک در چند ماه اول زندگی کودک بسیار خوب است زیرا نوزادان قادر به نگه داشتن سر خود نیستند که باعث می‌شود حمام آن‌ها در یک وان استاندارد دست و پا گیر باشد. وان کودک نوزاد را در وضعیت متمایل نگه می‌دارد تا خطر اینکه سر کودک کوچک به آب برود کمتر باشد و به همین ترتیب خطر غرق شدن کمتر شود. اگرچه به نظر می‌رسد کودک به اندازه کافی کوچک است که بتواند برای مدت طولانی از وان کودک استفاده کند، فقط برای مدت شش ماه استفاده می‌شود و سپس کودک آماده انتقال به یک حمام استاندارد است. با چنین کاربرد کمی می‌توان از یک وان حمام کودک از یک نوزاد به کودک دیگر استفاده کرد.

 

۲- صندلی بلند:

صندلی‌های بلند با مدل‌های جدید هر سال تفاوت زیادی ندارند. از مهمترین مواردی که می‌توان روی صندلی بلند به دنبال آن بود توانایی تمیز کردن تمام قسمت‌های صندلی بلند است. اگر صندلی بلندی که برای کودک اول استفاده می‌شود همه این موارد را سر جای خود دارد استفاده از صندلی برای کودکان آینده نیز مناسب است. مهم است مطمئن شوید که صندلی محکم است.

 

۳- اسباب بازی‌های کودک:

اسباب بازی‌ها برای استفاده مجدد بسیار خوب هستند. تنها کاری که باید قبل از ارائه اسباب بازی‌های دستی انجام شود بررسی وجود ترک یا شکستگی یا قطعات تیز است تا نوزادانی که در آینده از آن‌ها استفاده می‌کنند به همان اندازه ایمنی کودک اول باشد مهم است.

۴- لباس‌ها:

لباس یکی از ساده‌ترین چیز‌هایی است برای نوزاد دیگر هم می‌توان استفاده کرد. این به دلیل سهولت شستشو و تمیز کردن آن‌ها با هر بار استفاده است. بنابراین تا زمانی که لباس‌ها بدون دکمه‌های گشاد، زیپ‌های مشکوک یا لکه در وضعیت مطلوبی قرار دارند می‌توان آن‌ها را چندبار استفاده کرد. بسیاری از لباس‌هایی که نوزادان در چند ماه اول زندگی خود می‌پوشند خنثی از جنسیت هستند. به همین ترتیب لباس‌های شخصی و لباس خواب‌هایی که در این مدت پوشیده می‌شوند، می‌توانند به خواهر و برادر آینده بدون توجه به جنسیت استفاده شوند. به همین دلیل عمر لباس کودک می‌تواند کمی بیشتر شود.

 

۵- تختخواب و تشک:

اگر روی تشک یک پوشش ضد آب باشد از آن در برابر ریزش و دمیدن محافظت می‌کند و ظرف سه سال پس از استفاده اولین کودک از بین نمی‌رود و در برابر گرد و غبار از آن محافظت می‌شود. مواردی که نباید مورد توجه قرار گیرد مواردی است که توسط نوزاد در خارج از خانواده نزدیک استفاده می‌شود.

منبع: www.babygaga.com

ارسال نظر شما

login captcha

ممنون از مطالب مفیدتون

 ممنون از اطلاعتتون

سلام دوستان چند وقتیه دندونم خیلی درد میکنه و  معرفی کردن ؟ کارش خوبه یا نه کسی کیدونه ؟ 

عالی‌هستین

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10252 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2001 بازدید