2109
پایان کارتن خوابی مادران بی‌پناه

پایان کارتن خوابی مادران بی‌پناه

1397/06/14 بازدید2203
نی نی سایت: اینجا چراغی روشن است و دری که هیچ وقت بسته نیست. روشنی این خانه از دور پیداست، ته روزهای ناامیدی و بی کسی فقط باید رد نور را بگیری و دستهایت را دراز کنی. اینجا پایان همه بدی‌هاست. پایان تنهایی، پایان بی‌پولی، پایان گریه بچه‌ها از گرسنگی و نداشتن شیر خشک و پایان نا‌امیدی. اینجا پایان کارتن خوابی است. خانه‌ای روشن که قرار است نگذارد روزهای تاریک برگردند. اینجا قرار به امید و آرامش است.

دنیا جای کارهای خوب است

علی حیدری 5 سال پیش با شعار« دنیا را بهتر از آنچه تحویل گرفته‌ایم تحویل می‌دهیم »خیریه پایان کارتن خوابی را تاسیس کرد. شب 21 ماه رمضان 15 عدد غذا بین کارتن خوابهای خیابان شوش پخش کردند تا شروعی باشد برای یک کار بزرگ. علی حیدری موسس خیریه کارتن خوابی در این باره به نی نی سایت می‌گوید:« ما از پنج سال پیش شروع کردیم. از یک شام خیلی کوچک شروع کردیم و هنوز هم داریم ادامه می‌دهیم.» خیریه پایان کارتن خوابی کارش فقط اطعام گرسنه‌ها و کارتن خوابها نیست این خیریه مردم نهاد موسسه‌ای است که در حوزه مادر و کودک هم فعالیت می‌کند. علی حیدری می‌گوید: « پایان کارتن خوابی تنها موسسه ای است که به زنان و فرزندانشان پناه می دهد. اگر مادری به همراه فرزند زیر 5 سالش به ما مراجعه کند و محلی برای اسکان نداشته باشد در کمتر از یک ساعت برای او محلی برای زندگی پیدا می‌کنیم. هزینه‌های زندگی‌اش را صفر می‌کنیم ، برایش لوازم زندگی تهیه می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا یک کار مناسب هم برایش پیدا کنیم. یعنی تا وقتی که بتواند روی پای خودش بایستد از او حمایت می‌کنیم.»
   
پایان کارتن خوابی زنان

اینجا همه چیز واقعی است

اگر ادعای زنانی که برای کمک به این خیریه مراجعه می‌کنند، درست و اقعی باشد از همان لحظه اول ورودشان زیر پوشش حمایتی پایان کارتن خوابی قرار می‌گیرند. علی حیدری در این باره می‌گوید:« اگر زنی با فرزندش به موسسه ما مراجعه کند و مدارک مستندی داشته باشد که از همسرش جدا شده، یا همسرش فوت کرده و سرپرستی ندارد ما در کوتاه ترین زمان برای او محل مناسبی برای زندگی پیدا می‌کنیم.اگر مدارک واقعی باشد اینجا همه چیز واقعی است.»

پایان کارتن خوابی چه کار می کند؟

از فریم عینک گرفته شیر خشک و پوشک بچه تا حمایت از کودکان محروم از تحصیل جزو کارهایی است که این خیریه انجام می دهد. علی حیدری می‌گوید:« اگر زنی بچه زیر یک سال داشته باشد برای خرید شیر خشک و پوشک به او حمایت می‌کنیم.اگر دوقلو یا سه قلو باشد که پدر یا مادر فوت کرده‌اند یا در زندان هستند باز ما به آنها کمک می‌کنیم. اگر زنی مبتلا به ایدز یا هپاتیت باشد و نتواند فرزندش را شیر بدهد، هزینه شیر خشک را تقبل می‌کنیم. اگر کودکی امکان ادامه تحصیل نداشته باشد و بین 8 تا 12 سال سن داشته باشد می‌توانیم امکان تحصیل او را فراهم کنیم. اگر خانواده‌ای به لباس احتیاج داشته باشند می‌توانیم لباس در اختیارشان بگذاریم و...» خیریه پایان کارتن خوابی حواسش به زنان معتاد بچه‌دار هم هست. حیدری در این‌باره به نی نی سایت می‌گوید:« اگر زن معتادی بخواهد اعتیادش را ترک کند و به ما اثبات شود که حتما می‌خواهد ترک کند از صفر تا صد ماجرا کنار او هستیم.از خدمات بیمارستان گرفته تا هر دارو و درمان دیگری که نیاز داشته باشد. »

کارت شیر خشک پایان کارتن خوابی

فقط مردم کمک می‌کنند

خیریه پایان کارتن خوابی از طرف هیچ نهاد و سازمانی حمایت نمی‌شود. مردم خیر در حمایت از این خیریه حرف اول را می‌زنند.علی حیدری به نی نی سایت می‌گوید:« ما از طرف هیچ نهاد و سازمان و ارگان و شهرداری حمایت نمی‌شویم. هر چه هست از مردم و خودمان است. مردم به دفتر موسسه مراجعه می‌کنند و یا اینکه کمک‌هایشان را به شماره حساب خیریه واریز می‌کنند.»

ارسال نظر شما

login captcha

آفرین به غیرتشون. 

کدوم پایان؟تازه اولشه 

آفرین بهشون. خدا خیرشون بده

پربازدیدترین ها