2109
دمنوشهای گیاهی، معجون لاغری یا جام بلا؟

دمنوشهای گیاهی، معجون لاغری یا جام بلا؟

1397/05/29 بازدید1326

نی نی سایت: اگر برای لاغر شدن به دمنوشهای گیاهی روی آورده اید این خبر را بخوانید. « بر اساس مطالعات تجربی تاثیر دمنوش های گیاهی در کاهش وزن متوسط رو به پایین است و به صرف گیاهی بودن تضمین کننده لاغری و سلامت بدن نیست.»
محمد هاشمی دبیر انجمن پیشگیری از چاقی با بیان این مطلب گفت:« دمنوش های گیاهی با طعم های مختلف در بازار موجود هستند که مصرف زیاد و مداوم آنها سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند. افرادی که می خواهند کاهش وزن داشته باشند باید زیرنظر پزشک و با انجام فعالیت بدنی برای این منظور اقدام کنند و با خوددرمانی به سلامت خود آسیب نزنند.»
دبیر انجمن پیشگیری از چاقی در ادامه درباره داروهای لاغری غیرمجاز گفت: «بر اساس اعلام رسمی، فروش داروهای لاغری در عطاری ها، شبکه های اجتماعی، بازار و مطب ها غیرقانونی است و فقط با تجویز پزشک باید مصرف شود. با توجه به ابتلای درصد بالایی از افراد جامعه به چاقی و اضافه وزن، بسیاری از آنها سعی می کنند با داروهای لاغری، دمنوش های گیاهی و رژیم گیاه خواری و خام خواری وزن خود را کاهش دهند. بر اساس مطالعات انجام شده، درصد زیادی از داروهای لاغری منجر به اختلال در هورمون های تیروئید می شود که بیماری پرکاری تیروئید را به همراه دارد و وزن فرد در اثر ابتلا به این بیماری کاهش می یابد.»
به گفته دبیر انجمن پیشگیری از چاقی، در برخی از داروهای لاغری نیز ترکیبات آمفتامین مانند شیشه وجود دارد که افراد مانند معتادان پس از مصرف دچار بی اشتهایی می شوند و وزن کم می کنند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها