2109
گرمای هوا باعث افزایش خودکشی می‌شود؟!

گرمای هوا باعث افزایش خودکشی می‌شود؟!

1397/05/08 بازدید159
نی نی سایت: مدت‌هاست در مورد خطرات گرمایش و تاثیرش بر گسترش بیماری‌ها، از مالاریا گرفته تا سکته قلبی، شده اما تاثیر گرمای هوا بر سلامت روان چندان شناخته شده نیست.

محققانی که در زمینه تاثیرات گرمایش جهانی بر سلامت عمومی مطالعه می‌کنند، ارتباط خطرناکی بین گرمای هوا و کاهش سلامت روانی پیدا کرده‌اند.

پروفسور سولومون سیانگ، یکی از سرپرستان این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «بعد از سالها مطالعه تاثیرات گرمایش زمین و گرمای هوا بر ناسازگاری و خشونت، متوجه شدیم وقتی هوا گرم است، مردم بیشتر دعوا می‌کنند. اخیرا هم به این موضوع پی بردیم که گرمای هوا باعث می‌شود بعضی‌ها علاوه بر اینکه به دیگران صدمه می‌زنند، به خودشان هم آسیب می‌رسانند. ظاهرا گرما تاثیر شدیدی بر روان انسان و نحوه تصمیم‌گیری‌مان برای برخورد با آسیب‌ها دارد».


گرمای هوا باعث افزایش خودکشی می‌شود

در این مطالعه، آمار گرمایش زمین و گرمای هوا طی چند دهه اخیر، با میزان خودکشی‌ها در همین مدت، از نوار پهناور ایالات متحده آمریکا تا مکزیک بررسی شد و مشخص شد همزمان با هر یک درجه سانتی‌گراد افزایش دمای ماهانه در کشورها و شهرهایی که مورد بررسی قرار گرفته، میزان خودکشی در آمریکا و مکزیک هم به ترتیب 0.7 درصد و 2.1 درصد افزایش داشته است.

با استفاده از این اطلاعات، محققان مدل‌های آب و هوایی را برای محاسبه تاثیرات گرمایش جهانی بر سلامت روان در آینده بررسی کردند و متوجه شدند تا سال 2050 نرخ خودکشی‌ها در آمریکا به 1.4 درصد و در مکزیک به 2.3 خواهد رسید.

به گفته پروفسور مارشال بروک، سرپرست این مطالعه، از آنجا که میزان خودکشی افراد در آمریکا طی 15 سال اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است، شناسایی علل آن در اولویت سلامت عمومی است. ضمن اینکه، گرمای هوا، تنها و مهمترین دلیل خودکشی افراد نیست.
از جمله دیگر عواملی که باعث افزایش نرخ خودکشی می‌شود، می‌توان به رشد بیکاری و خودکشی سلبریتی‌ها و افراد مشهور اشاره کرد.

منبع: Independent

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها