2109
احساس تنهایی در ژن‌هایتان است!

احساس تنهایی در ژن‌هایتان است!

1397/04/16 بازدید396
نی نی سایت: این روزها زیاد می‌شنویم که سبک زندگی مدرن باعث تنهایی آدم‌ها شده است و تنها زندگی کردن افرادی که به ندرت خانواده و دوستان‌شان را می‌بینند، مزید بر علت شده است.

اما حالا مطالعه تازه‌ای نشان داده است احتمالا ژن‌ها مقصراحساس تنهایی و جامعه گریزی افراد هستند. در بزرگترین مطالعه ژنتیکی که در خصوص تنهایی انجام شده و بیش از 450 هزار شرکت‌کننده داشته، محققان 15 نوع ژن مختلف را شناسایی کرده‌اند که ممکن است باعث حس تنهایی در افراد شوند.

یعنی هر کدام از ما 5 درصد از احساس تنهایی‌مان را از والدین خود به ارث می‌بریم. افراد عصبی، بیش از دیگران ممکن است احساس تنهایی کنند؛ درست مثل افرادی که سال‌های کمتری تحصیل کرده‌اند.

البته ارتباط ژنتیکی بسیار قوی دیگری هم بین داشتن اضافه وزن و تنهایی وجود دارد که محققان معتقدند شروع رژیم غذایی یا ورزش می‌تواند کمک کننده باشد.
 
ژن‌ها مقصراحساس تنهایی و جامعه گریزی افراد هستند
 

پژوهشگران دانشگاه کمبریچ که ارتباط بین ژن‌ها و احساس تنهایی را کشف کرده‌اند، تاکید دارند که ژن‌ها تاثیر کمرنگ‌تری در مقایسه با دیگر عوامل احساس تنهایی دارند. اما این ژن‌ها با منطقه‌ای از مغز در ارتباطند که به کنترل خودکار احساسات مربوط است و همین موضوع، توضیح می‌دهد که چرا بعضی‌ها از زندگی مجردی خوشحالند و بعضی‌ها سرخورده و ناراحت می‌شوند.

این مطالعه ژنتیکی حتی نشان داده است 6 دسته ژن داریم که مسئول انتخاب ما در پیوستن به فعالیت‌های مختلف هستیم؛ مثلا اینکه به کافه و رستوران برویم یا باشگاه و ورزش‌های هیجانی، تحت تاثیر همین ژن‌هاست.

13 نوع ژن دیگر هم داریم که پیشبینی کنند فرد حداقل هفته‌ای یکبار به رستوران و مکانهای اجتماعی می‌رود، 18 ژن دیگر هم مسئول پیوستن افراد به گروه‌های مذهبی هستند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11604 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3859 بازدید