2709
این مواد غذایی، مانع شکستن ناخن‌هایتان می‌شوند

این مواد غذایی، مانع شکستن ناخن‌هایتان می‌شوند

1394/10/26 بازدید883

نی نی سایت:اگر می خواهید که با شکنندگی ناخن ها خداحافظی کنید، ادامه مطلب را بخوانید:

گوشت قرمز
تحقیقات نشان داده کم خونی و فقر آهن با ناخن قاشقی شکل (koilonychias )  در ارتباط است. گوشت قرمز سرشار از پروتئین و آهن است.اما منظور این نیست که هر روز باید گوشت قرمز بخورید. گوشت قرمز سرشار از چربی اشباع است و استفاده بیش از حد از آن می‌تواند عامل بسیاری از بیماری ها باشد از جمله: بیماری های قلبی، چندین نوع سرطان و دیابت نوع ۲. اما می‌توانید با خیال راحت هر هفته یکبار از گوشت بدون چربی لذت ببرید.

زغال اخته ( قره قاط )
آنتی اکسیدان ها به بدن در برابر صدمه ی رادیکال های آزاد کمک می‌کنند. آنتی اکسیدان برای حفظ ناخن و مو لازم است. در میان میوه ها و سبزیجات زغال اخته ( قره قاط ) بالا ترین خواص آنتی اکسیدانی را دارد.

بادام
بادام تنها منبع خوبی از ویتامین نیست، بلکه سرشار از منیزیم است که به حفظ سلامتی مو و ناخن کمک می‌کند . بر آمدگی موجود در ناخن ها ممکن است به دلیل کمبود منیزیم باشد. می‌توانید مقدار قابل توجهی منیزیم از سبزیجات ، کاکائو و دانه های سویا دریافت کنید.

شیر
کلسیم یک ماده ی معدنی کلیدی در ساخت مو و ناخنی سالم است ( نکته: برای جذب کلسیم به ویتامین D نیاز دارید ). توصیه می‌شود از شیر های غنی شده با ویتامین D استفاده کنید ولی میتوانید با پزشک خود نیز صحبت کنید تا به شما مکمل ویتامین D یا کلسیم معرفی کند.

تخم مرغ
تخم مرغ ها منبع خوبی از پروتئین هستند و مقداری ویتامین D و بیوتین نیز دارند، که می‌توانند در ساخت کراتین نقش ایفا کنند. معمولا کسانی که کمبود بیوتین رنج میبرند مو و ناخنی ضعیف دارند.اگر ناخن‌تان با مشکلات اساسی مواجه است، شاید نیاز باشد مکمل بیوتین مصرف کنید.دوز روزانه ی ۲.۵ میلی گرم می‌تواند به قوی و درخشان شدن ناخن ها کمک کند.

قزل آلا
قزل آلا منبعی خوب از بیوتین و پروتئین است، در کنار اسید چرب های امگا ۳ که التهاب را کاهش می‌دهند و به بهبود و مرطوب شدن پوست کمک می‌کنند. خاصیت ضد التهابی امگا ۳ نیز برای ناخن ها مفید است. التهاب باعث اختلال در رشد سالم صدف ناخن می‌شود.

 

منبع:خبرگزاری برنا
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
7777 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
5593 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15026 بازدید