2109
 آمار وحشتناک ایدز و اعتیاد در کودکان کار!

آمار وحشتناک ایدز و اعتیاد در کودکان کار!

1397/03/23 بازدید276

نی نی سایت: دیروز روز جهانی نه به کار کودکان بود. به همین دلیل الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تعداد ابتلای کودکان کار به ایدز و اعتیاد آنها به مواد مخدر را اعلام کرد. فخاری در نطق پیش از دستور جلسه دیروز شورای شهر تهران با اشاره به تعداد کودکان کار و غیرممکن بودن تخمین آمار دقیق از آنها گفت:« کارشناسان آمار کودکان کار ایران را به بیش از 3 میلیون نفر تخمین می‌زنند . این رقم برای تهران 20 هزار نفر برآورد شده است، اما به دلیل اینکه هیچ کدام از کودکان کار هیچ ثبت هویتی ندارند، نمی توان آمار دقیقی ارائه کرد».
به گفته استاندار فقط 400 هزار کودک کار در تهران شناسایی شده است این در حالی است که مدیر کل بهزیستی استان تهران اعلام کرده آمار دقیقی از کودکان کار و خیابانی وجود ندارد و در مراکز بهزیستی 3800 کودک و در مراکز متعلق به شهرداری یک هزار کودک نگهداری می‌شوند.


بچه هایی که ایدز و اعتیاد دارند

به گزارش ایسنا فخاری ضمن اعلام نرخ ابتلای کودکان کار و خیابان به ایدز در ادامه گفت:«بنابر اعلام معاون وزیر بهداشت بر اساس مطالعه‌ای که درباره بروز و شیوه ایدز روی هزار کودک کار و خیابان در شهر تهران انجام شده است 4.5 درصد آنها به ایدز مبتلا هستند . رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفته است که 4 تا 5 درصد از کودکان کار خیابان به ایدز مبتلا هستند .همچنین یک سوم کودکان مبتلا 10 تا 14 سال و دو سوم 15 تا 18 سال هستند و در کنار همه این مسائل نباید از آزار جنسی که این کودکان هر روز در معرض آنها قرار می‌گیرند غافل شویم و بیش از 32 درصد از کودکان کار مورد آزار جسمی، روحی و جنسی قرار می‌گیرند. همچنین مطالعه مصرف مواد در بین کودکان خیابانی نشان می‌دهد که حدود 5 درصد از پسران دارای سابقه مصرف مواد بوده‌اند و همچنین این درصد در بین دختران نیز نزدیک به یک درصد است.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16505 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11659 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4801 بازدید