2109
ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در مهدها و مراکز پیش‌دبستانی‌

ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در مهدها و مراکز پیش‌دبستانی‌

1393/08/28 بازدید654

 مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر به اعلام جزئیات برنامه این نهاد در راستای آموزش‌های پیشگیرانه از اعتیاد پرداخت و گفت: با توجه به اینکه سنین کودکی پایه‌ای ترین سن آموزش و تربیت پذیری است، این آموزش‌ها در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی توسط تیم‌های چندنفره انجام می‌شود.


عارف وهاب زاده در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره توضیح داد: از سال گذشته با همکاری دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد برنامه‌ای در تهران تحت عنوان «همکاری خانه و مدرسه» را به اجرا درآوردیم و در راستای توانمندسازی والدین، آشنایی با مهارت‌های زندگی و سبک فرزندپروری به دانش آموز، معلم و والدین مهارت‌هایی آموزش داده می‌شود.

وی افزود: از این طریق ارتباط و پیوند میان والدین و مدرسه و همچنین والدین و جامعه ارتقا می‌یابد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این برنامه از سال گذشته به اجرا درآمده و امسال تمام استان‌ها را تحت پوشش قرار داده است گفت: با توجه به اینکه سنین کودکی پایه‌ای ترین سن آموزش و تربیت پذیری است این آموزش‌ها در مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی توسط تیم‌های چندنفره انجام می‌شود و در همین خصوص اساتیدی از انگلستان به کشور آمده‌اند.

وهاب زاده ادامه داد: مباحث آموزشی مستقیما مربوط به اعتیاد نیست و آسیب‌های اجتماعی دیگر را هم شامل می‌شود و کودکان به طور غیرمستقیم و به تناسب سنی که دارند برخی مهارت‌های ارتباطی و عاطفی را می‌آموزند.

وی با بیان اینکه یک تا دو مهد کودک و پیش دبستانی تحت پوشش بهزیستی و یا آموزش و پرورش در هر استان تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند اظهار کرد: سال گذشته 80 خانوار آموزش‌هایی را دریافت کردند ولی امسال بر این تعداد افزوده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: بودجه‌ای معادل 200 میلیون تومان از سوی ستاد برای هر کدام از دو دستگاه آموزش و پرورش و بهزیستی برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شده است البته دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد نیز در اجرای آن مشارکت دارد.
 
 
 
 
 
منبع : ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16420 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11606 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3912 بازدید