2109
ارائه آموزش های دوران کودکی از صفر تا ۸ سالگی

ارائه آموزش های دوران کودکی از صفر تا ۸ سالگی

1394/05/18 بازدید257

 دکتر محمد اسماعیل مطلق افزود: برای تحقق این هدف، سه دستگاه وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی دخیل هستند و البته دستگاه‌های دیگر مثل شهرداری ها و سازمان صدا و سیما نقش کمک کننده در این زمینه دارند.

وی گفت: در برنامه ارتقاء مراقبت و آموزش‌های ابتدایی در دوران کودکی معتقدیم هر کودکی پتانسیل نخبگی دارد لذا نباید هیچ کودکی به دلیل اینکه در خانواده‌اش امکانات وجود ندارد، پتانسیل نخبگی او هم مخفی بماند در واقع با اجرای این برنامه می‌توانیم عدالت اجتماعی را ترویج دهیم.

مطلق در ادامه بحث «تحکیم بنیان و پایداری خانواده» را مهم‌ترین موضوع بند چهارم سیاست‌های کلی جمعیت عنوان کرد و گفت: در مقوله‌هایی که مرتبط به سلامت خانواده‌ها می‌شود از جمله سلامت جنسی و باروری باید خدمات درستی را به خانواده‌ها ارائه کنیم.

به گفته وی، همه آمارها نشان می دهد بخشی از طلاق‌ها به دلیل عدم رضایتمندی زوجین از روابط جنسی است، بنابراین برای پایداری خانواده به بحث سلامت جنسی نیز پرداخته‌ایم.

مطلق افزود: در این رابطه مشاوره و آموزش های لازم را برای ارتقای کیفیت سلامت جنسی در نظام ارائه خدمات خود ادغام کرده‌ایم و از این طریق می توانیم پایداری خانواده‌ها را افزایش دهیم.


وی با اشاره به موضوع «توسعه خدمات سلامت باروری و فرزندآوری که در بند چهارم سیاست‌های کلی جمعیت» مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: ما می خواهیم همه گروه هدف ما به خدمات با کیفیت سلامت باروری و فرزندآوری دسترسی داشته باشند.


مطلق گفت: برای تحقق این هدف بسته خدمت سلامت باروری و فرزند‌آوری را براساس سیاست‌های کلی تدوین کرده‌ایم به نحوی که ارائه دهنده خدمت ما متناسب با این بسته آموزش داده می‌شود تا بتواند خدمات لازم را برای گروه هدف این برنامه‌ها تامین کند.



منبع: مهرنیوز

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14680 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4667 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3805 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3398 بازدید