2109
4 رمان عاشقانه جذاب که خانم‌ها باید بخوانند

4 رمان عاشقانه جذاب که خانم‌ها باید بخوانند

1397/02/13 بازدید15957

رمان‌های عاشقانه معمولاً برای خانم‌ها جذاب هستند. درواقع در این کتاب‌ها یک موضوع عاشقانه محوریت داستان را دربرمی گیرد و درنهایت درس‌های زندگی و تجربه‌­های مختلفی را به خواننده انتقال می‌دهد. شاید شما هم شنیده باشید کسی که کتاب می‌خواند هزار بار زندگی می‌کند و کسی که کتاب نمی‌خواند تنها یک‌بار! به‌این‌ترتیب شما با هر کتابی که دست می‌گیرید و می‌خوانید با همه شخصیت‌ها یا راوی داستان همراه می‌شوید و زندگی او، مشکلات و خوشی‌هایش را هم تجربه می‌کنید.
در این بخش شمارا با 4 کتاب که داستانی پرکشش و عاشقانه دارند آشنا می‌کنم. دو کتاب از نویسنده‌های ایرانی و دو کتاب خارجی و از ادبیات کلاسیک.

1. کتاب سکوت مرداب

«برای چند ثانیه سرمای بیشتری را در خانه احساس کردم که حالا مطمئن بودم این حس نه‌فقط به خاطر سردی هوای خانه که از روی ترس است. با قدم‌هایی آهسته به پنجره نزدیک شدم و هنوز پرده را کنار نزده بودم که یک‌بار دیگر همان نور را در حیاط دیدم اما مشخص بود در انتهای حیاط و نزدیک دیوار است. خدایا نکند همان مجنون و معلوم‌الحالی که صبح مرا تا سرحد جنون ترسانده بود به‌واقع توانسته باشد از دیوار بالاآمده و خود را به داخل حیاط برساند؟!»
متنی که خواندید قسمتی از داستان «سکوت مرداب» از خانم «شادی داودی» است که توسط نشر «برکه خورشید» چاپ‌شده است. رمان در ژانر ترکیبی عشق و وحشت است. ماجرای داستان مربوط به نویسنده‌ای به نام سایه است که برای تألیف رمان جدیدش عازم یکی از شهرهای شمال کشور شده و در این راستا ساکن خانه‌ای پررمزوراز می‌شود و اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد و به راز خانه پی می‌برد.
داستان به علت ویژگی‌های و ترسناکش بسیار جذاب و پرکشش است. فضاسازی به‌خوبی صورت گرفته به‌طوری‌که شما هم همراه با سایه اتفاق‌هایی عجیب را تجربه می‌کنید. درعین‌حال حضور مردی مهربان و عاقل و منطقی داستان را به سمت‌وسوی وقایع و لحظات رمانتیک هم می‌برد.


2.کتاب از پشت شیشه

«بالاخره با قطره‌ای باران که روی پیشانی‌ام افتاد، ذهنم را آزاد کردم و تازه توانستم مردی را ببینم که عجیب‌ترین و درعین‌حال جذاب‌ترین شخصی بود که در زندگی‌ام دیده بودم. اصلاً انگار همان عجیب و متفاوت بودن جذابش کرده بود و می‌خواستم پی به طرز زندگی‌اش ببرم. برای این‌که توجهش را جلب کنم با پا به پهلوهای اسب کوبیدم و با هی بلندی، اسبم را وادار کردم سریع‌تر برود. می‌توانستم قیافه متعجبش را پشت سرم مجسم کنم و همین لبخندم را بزرگ‌تر می‌کرد.»
بریده‌ای که خواندید از کتاب «از پشت شیشه» نوشته خانم بیتا فرخی از نشر «برکه خورشید» بود. کتابی با 570 صفحه که داستان بسیار جذابی دارد. داستان ازاین‌قرار است که گروهی خانوادگی برای تفریح به منطقه دورافتاده‌ای می‌روند و پس از مواجه‌شدن با راهزنان خطرناک توسط خانواده‌ای نجات پیدا می‌کنند. سپس به خانه محل زندگی آن‌ها می‌روند تا زخمی‌هایشان مداوا شوند؛ اما در همین مدت متوجه می‌شوند این خانواده رازی را از آن‌ها مخفی می‌کنند و مردم ده هم از آن‌ها می‌ترسند. کم‌کم به حضور موجودی عجیب هم در آن خانه پی می‌برند.
این داستان هم معمایی است و هم عاشقانه، رمانتیک. از همان جملات اول شمارا درگیر داستان می‌کند و طی چند مرحله اتفاق، رازهایی را برایتان آشکار می‌کند که شمارا شدیداً به فکر فرومی‌برد.

3.کتاب جین ایر

«خدا نکند هیچ‌وقت به آن احساسی دچار شوید که من آن لحظه دچار شده بودم! خدا نکند که چشم‌هایتان هیچ‌وقت آن اشک‌های طوفانی و سوزان و دل‌خراشی را ببارد که آن لحظه از چشم‌های من می‌بارید. خدا نکند هیچ‌وقت آن‌طور درمانده و دردمند به درگاه خدا استغاثه‌کنید که من در آن لحظه می‌کردم. خدا نکند که شما هم مانند من بترسید که مبادا باعث بدبختی کسی شده باشید که از جان‌ودل دوستش دارید.»
قسمتی از رمان «جین ایر» نوشته «شارلوت برونته» را خواندید. این کتاب با ترجمه‌های مختلف از نشرهای مختلفی به چاپ رسیده است. آقای رضا رضایی ترجمه‌شان را به نشر نی سپرده‌اند و نشر افق این رمان کلاسیک را با ترجمه نوشین ابراهیمی در دو جلد چاپ کرده است. نشر جامی هم آن را با ترجمه محمدتقی بهرامی حران به بازار رسانده است. اگر کتاب‌خوان و اهل خواندن رمان‌های کلاسیک باشید مسلماً نسخه‌های کامل را ترجیح می‌دهید.
در این کتاب که از روی آن فیلم و سریالهای زیادی هم ساخته‌شده شارلوت بزرگ‌ترین خواهر از «برونته‌ها»، داستان زندگی جین ایر دختری یتیمی را روایت می‌کند که در نوانخانه و با مشکلات فراوانی برسر راهش، بزرگ‌شده است. جین به‌عنوان معلم سرخانه به خانه آقای روچستر می‌رود و در آنجا عاشق صاحب‌خانه می‌شود و زندگی‌اش با رازهای فراوانی که در آن خانه وجود دارد، در هم و پیچیده می‌شود.
داستان در شمال انگلستان در زمان جورج سوم می‌گذرد و پنج مرحله از زندگی جین را در برمی‌گیرد.


4.کتاب بلندیهای بادگیر

این رمان با نام «عشق هرگز نمی‌میرد» هم در ایران به چاپ رسیده است. نشر افق این کتاب از «امیلی برونته» را هم در مجموعه کلاسیک‌هایش دارد با ترجمه خانم نوشین ابراهیمی. باز این کتاب در انتشارات جامی به ترجمه علی‌اصغر بهرام بیگی هم موجود است. آقای رضایی از نشر نی هم ترجمه این کتاب را در کارنامه خود دارند. از همه این‌ها گذشته این کتاب از امیلی برونته همانند جین ایر جزو لیست کتاب‌هایی هستند که پیش از مرگ باید خواند. این رمان اولین و تنها رمان امیلی برونته است که لحنی شاعرانه و رمانتیک دارد.
«کاترین هرنشاو» شخصیت اصلی داستان و عشق آتشینش به هیث‌کلیف که مردی بداخلاق و مشکل‌دار است، داستان را پرهیجان می‌کند. عشقی که زندگی این دو عاشق و اطرافیانشان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
چند جمله از این کتاب:
- روح از هرچه ساخته‌شده باشد، جنس روح او و من از یک جنس است.
- وقتی می‌فهمی عاشق شدی که می‌بینی دوست نداری بخوابی؛ چون واقعیت شیرین‌تر از رؤیاهایت شده است.
- ما آدم‌ها در درازمدت ذاتمان را نشان می‌دهیم. آدم‌های ملایم و گشاده دل واقعاً خودخواه‌تر از آدم‌های مستبد از کار درمی‌آیند.
- پسرم، اگر سیاه سیاه هم بودی، دل پاک بالاتر از قیافه قشنگ بود. دل اگر پاک نباشد، قشنگ‌ترین قیافه‌ها هم زشت به نظر می‌رسند.

ارسال نظر شما

login captcha

سلام من يه رمان خونده بودم كه يه دختره بود اسمش سوين بود توى پونزده سالگى به اجبار شوهر كرده بود بعدش شوهرش خودكشى كرده بود اگه اسمشو ميدونيد لطفا بگيد

من رمان ملت عشق و اما و بلندی های بادگیر رو توصیه میکنم.

رمان های آرام جعفری هم خیلی قشنگ هستن پیشنهاد میدم اونها رو هم بخونید 

رمان هویت رو بخونید هم کوتاهه هم عاشقاانه نویسندش خارجیه.

جین ایر و بلندی های بادگیرو خوندم، خیلی عالین ولی من رمانهای قشنگتر از اونا رو پیشنهاد میدم

Tess of the d'urbervills

نمیدونم چی ترجمش کردن

بعضافه ی pride and prejudice

غرور و تعصب


سلام این رمان های عاشقانه رو از کجا دانلود کنیم 

ممنون ازمعرفی

جین ایر و بلندی های بادگیر فوق العاده هستن اما دو کتاب دیگر رو نخوندم ولی با توجه به داستان هاشون و البته قلم خانوم شادی داودی احتمال قوی کتاب های خوبی هستن. به علاوه از نشر برکه خورشید هم هستن که واقعا خوبه.

پربازدیدترین ها