2109
اگر زیاد بنشینید، سرطان می‌گیرید!

اگر زیاد بنشینید، سرطان می‌گیرید!

1396/12/02 بازدید446
نی نی سایت: تا قبل از این محققان تصور می‌کردند یک ساعت نشستن و تماشای تلویزیون، ریسک ابتلا به سرطان پستان و سرطان روده را افزایش می‌دهد اما حالا متوجه شده‌اند همین یک ساعت نشستن، حتی در فعال‌ترین افراد هم می‌تواند علاوه برسرطان پستان و روده، ریسک بروز 9 سرطان دیگر از جمله سرطان ریه و سرطان سر یا گردن را افزایش دهد.
در حقیقت نشستن به قدری مضر تشخیص داده شده است که محققان توصیه می‌کنند یک پیاده‌روی کوتاه یا حتی پرسه زدن دور و بر خانه و هر کار دیگری غیر از نشستن مفید است!
به گزارش نی نی سایت، دانشمندان در سال 2008 توصیه می‌کردند از بی تحرکی پرهیز شود و افراد 5 بار در هفته فعالیت متوسط و 5/2 ساعت فعالیت استقامتی (در طول هفته) انجام دهند.
غیر از تناسب اندام، ورزش می‌تواند احتمال بروز همه ریسک فاکتورهای مرگ را کاهش دهد. اما عدم تحرک با مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا، سقوط، بیماری‌های مغزی، اختلالات تنفسی و سرطان مرتبط است.
به گزارش نی نی سایت مطالعه‌ای که اخیرا در همین راستا انجام شده، نشان داده است اگر هر هفته حداقل 7 ساعت و نیم ورزش کنید، ریسک مرگ زودرس را تا 20 درصد کاهش می‌دهید.
اما با پژوهش حاضر معلوم شده که برای دور ماندن از خطرات مرگبار کم تحرکی، باید هفته‌ای 75 ساعت ورزش کنید؛ یعنی تقریبا به اندازه مدت زمان تمرین‌های یک دونده ماراتن!
بنابراین اگر تنها زمان ورزش کردن‌تان محدود به عصر و آخر هفته‌هاست، باید مدت زمان نشستن خود را کمتر کنید تا مشکلات ناشی از کم تحرکی گریبان‌گیرتان نشوند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

2 هفته پیش
|
16518 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4975 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11669 بازدید