2709
با ویتامین D سرطان نمی‌گیرید

با ویتامین D سرطان نمی‌گیرید

1396/12/21 بازدید297
نی نی سایت: هر روز دلیل بیشتری برای مصرف ویتامین D و جدی گرفتن کمبودش به دست می‌آید و حالا هم محققان احتمال می‌دهند ویتامین D بتواند از بروز سرطان، به خصوص سرطان کبد پیشگیری کند.
ویتامین دی از کلسترول موجود در پوست، وقتی در معرض آفتاب قرار می‌گیرد، تولید می‌شود که به گفته دانشمندان، مردان و زنان میانسالی که سطح بالاتری از ویتامین D در بدنشان دارند، 20 درصد کمتر دچار سرطان می‌شوند.
از جمله فواید ویتامین D می‌توان به استحکام بخشی استخوان‌ها و عضلات اشاره کرد و شواهد زیادی هم نشان داده که این ویتامین از اختلالات تنفسی و عصبی پیشگیری می‌کند؛ اما این اولین مطالعه‌ای است که خواص ضدسرطانی ویتامین D را شناسایی کرده است.
محققان مرکز ملی سرطان توکیو، با بررسی نمونه خون بیش از 33 هزار فرد 40 تا 69 ساله طی 16 سال، متوجه شدند آن دسته از افرادی که سطح بیشتری از ویتامین D در خون شان دارند، نسبت به افرادی که کمترین سطح ویتامین دی در نمونه خون شان وجود دارد، 20 درصد کمتر در معرض سرطان، به خصوص سرطان کبد قرار دارند.
به عقیده این دانشمندان، ویتامین D آنزیمی تولید می‌کند که در بدن، اسیدهای طبیعی را سم‌زدایی می‌کند. کم کردن توان این اسیدها مانع از آسیب زدن‌شان به اعضای داخلی بدن می شود و در نتیجه ریسک سرطان کاهش می‌یابد.
به گزارش نی نی سایت، این گروه از محققان ژاپنی گفته‌اند لیتوکولیک اسید، که توسط کبد تولید می‌شود، یکی از علل مشخص سرطان است و شاید به همین خاطر، در مطالعه اخیر، تاثیر قطعی ویتامین D بر سرطان کبد مشاهده شده است. البته این پژوهشگران معتفدند تاثیر ضد سرطانی ویتامین دی احتمالا به همین یک عضو یا بافت داخل بدن محدود نمی‌شود اما برای اثبات این ادعا، هنوز به مطالعات بیشتری نیاز دارند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها