2109
آرتروز دارید؟ آلزایمر نمی‌گیرید!

آرتروز دارید؟ آلزایمر نمی‌گیرید!

1396/11/30 بازدید292
نی نی سایت: محققان احتمال می‌دهند مصرف داروهایی که برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می‌شود، ریسک بروز دمانس و زوال عقل را در فرد را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.
در مطالعه‌ای که با همکاری دانشگاه آکسفورد و مرکز تحقیقاتی NIHR انجام شده است، بیش از 5 هزار و 800 بیماری مبتلا به آرتروز در انگلستان مورد بررسی قرار گرفته‌اند؛ در این مطالعه 3 هزار 876 بیمار مصرف‌کننده داروهای بهبوددهنده و ضدآرتروز (DMARDS) و به طور عمده داروی «متوتروکسات»، با هزار و 938 بیماری که از این داروها استفاده نمی‌کردند، مقایسه شدند.
نتایج این مطالعه که در مجله Alzheimer's And Dementia منتشر شده است، نشان داده بیمارانی که از داروهای ضدالتهاب استفاده می‌کردند، 50 درصد در معرض آلزایمر و سایر انواع زوال عقل را هم قرار داشتند.
با اینکه در حال حاضر داروهای محدودی برای کاهش بعضی علائم و کند کردن روند پیشرفت آلزایمر وجود دارد اما هنوز هیچ دارویی برای درمان آلزایمر پیدا نشده است.
پروفسور کریس ادواردز، از مرکز تحقیقاتی NIHR، درباره مطالعه اخیر می‌گوید: آزمایش‌های جدید ارتباط مثبتی بین مصرف داروی درمان آرتروز و کاهش ریسک بروز زوال عقل، حتی تا 50 درصد، نشان داده است.
محققان با مشاهده این نتایج، نسبت به درمان بهتر این بیماری عصب‌شناسی امیدوار شده‌اند و می‌توانند از این اطلاعات برای آزمایش‌های بیشتر و دقیق‌تر برای پیشگیری یا درمان دمانس و زوال عقل کمک بگیرند.
به گزارش نی نی سایت، این محققان احتمال می‌دهند التهاب نقش عمده‌ای در بروز اختلالاتی مانند زوال عقل نقش دارند و داروهایی که برای درمان آرتروز و کاهش التهاب استفاده می‌شوند، احتمالا برای درمان بیماری‌های دیگر هم مفید خواهند بود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15389 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10942 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2209 بازدید