2109
شب یلدا با حلقه اناری+ لقمه‌های هندوانه‌ای خوشمزه

شب یلدا با حلقه اناری+ لقمه‌های هندوانه‌ای خوشمزه

1396/09/12 بازدید3554
انار و هندوانه هرکدام از آن میو‌ه‌های قرمز و هیجان‌انگیزی هستند که وجودشان در سفره یلدا ضروری است و ظاهر آن را چشمگیرتر می‌کند. در ادامه‌ی پیشنهادات یلدایی نی‌نی سایت در این مطلب دو ایده ساده اما تازه به شما معرفی می‌کنیم که یکی از آنها کاربردی است و دیگری بسیار خوشمزه!

38. لقمه‌های هندوانه‌ای شب یلدا

اگر از آن‌هایی هستید که مهمانی‌های یلدایی در خانه شما برپا می‌شود پس ممکن است دنبال خوردنی‌های هیجان انگیز و تازه برای رنگین کردن سفره‌تان باشید. یکی از پیشنهاد ما برای این شب پذیرایی از مهمانان با لقمه‌های هنداونه‌ای است که هم ظاهر جذابی دارند، هم طعم جدیدی. به‌علاوه با چیدن این هندوانه‌ها در سینی و ظرف‌های زیبا، رنگ و شکل تازه‌ای به میز شب یلدای خود می‌دهید.
 

برای درست کردن این لقمه‌ها تنها کافی است هندوانه را به شکل مربعی یا با استفاده از قالب‌های دایره‌ای یا سایر شکل ها ببرید و روی آنها پنیر خامه‌ای، فتا یا ماسکارپونه بزنید و با استفاده از سبزی‌هایی مثل نعنا و گشنیز تزیین کنید. حتی در مواردی با اضافه کردن پیاز قرمز خرد شده و آب‌لیموی تازه چیزی شبیه سالاد هندوانه لقمه‌ای خواهید داشت.


با اضافه کردن خیار نیز می‌توانید نوع دیگری از این لقمه‌ها را درست کنید. یک حلقه خیار به علاوه هندوانه خرد شده و یک لایه پنیر فتا یا هر پنیر دیگری که دوست دارید روی هم بگذارید و با خلال دندان به یکدیگر وصلشان کنید. البته اینکه نحوه چیدن هرکدام از این لایه‌ها به چه ترتیبی باشد به سلیقه خودتان بستگی دارد.

37. حلقه اناری یلدایی

انار یکی از آن میو‌ه‌هایی است که نماد پاییز و به ویژه شب یلدا است و شما می‌توانید به شکل‌های مختلفی از آن برای چیدمان یلداییان استفاده کنید. فقط کافی است تا کمی خلاق باشید و حوصله به خرج دهید. یکی از این ایده‌ها می‌تواند استفاده از انار کاغذی به عنوان حلقه دستمال سفره باشد. این ایده را تنها با نوشتن فال حافظ در قسمت داخلی انار جذاب‌تر کنید یا می‌توانید فال حافظتان را در کاغذهای لوله‌ای بنویسید و برای بستن آن از یکی از این انارها استفاده کنید.


انارها را با سلیقه خودتان در هر رنگی که دوست داشته باشید می‌توانید بسازید. پس همین حالا دست به کار شوید و مقوای مورد نظرتان را آماده کنید. به علاوه پارچه نمدی هم می‌تواند جایگزین مقوا باشد.
  • در ابتدا یک الگو شبیه تصویر زیر بر روی کاغذ بکشید و روی مقوا یا نمد دور بری را انجام دهید.
  • یکی از انارها را از وسط پایین و دیگری را از وسط بالا ببرید. (چاک بزنید) و دقیقا از همین دو قسمت آن‌ها را در یکدیگر فرو ببرید. حلقه اناری شما آماده است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11610 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
4016 بازدید