2109
دوره‌های تخصصی آموزش تغذیه با شیر مادر برگزار شد

دوره‌های تخصصی آموزش تغذیه با شیر مادر برگزار شد

1394/05/18 بازدید568

 سمانه زمانی گرمسیری در خصوص هفته تغذیه کودک با شیر مادر و برنامه‌های محلات 354 گانه، افزود: برنامه‌های این هفته با هدف آشنایی بهتر و بیشتر شهروندان با فواید تغذیه کودک با شیر مادر برنامه ریزی شده است.


وی عنوان کرد: ویژه برنامه‌های هفته تغذیه ویژه کودک و مادر با همت کانون‌های مادر و کودک در سطح تمامی محلات 354 گانه شهر تهران برگزار می‌شود.


به گفته مدیر اداره کل سلامت شهرداری تهران این دوره‌ها شامل فواید اهمیت شیر مادر در مقایسه با شیر خشک، دیدگاه‌های علمی، آیات قرآنی و احادیت، اهمیت آغوز برای مادر و شیرخوار، نحوه صحیح شیر دادن، نحوه راحت شیر دادن، مشکلات شیردهی، شرایط جسمی، روحی و روانی، تغذیه مادر، شرایط و اصول ملاقات و عیادت، خواب مادر و لباس مادر است.


زمانی گرمسیری با اشاره به اینکه این دوره‌ها در سطح خانه‌های سلامت، مساجد و مراکز آموزشی برای عموم شهروندان به ویژه مادران باردار و شیرده برگزاری می‌شود، گفت: اقلام آموزشی نظیر بروشور، تراکت، کتابچه، بسته‌های بهداشتی و... متناسب با شعار سال توسط مناطق 22 گانه تهیه و توزیع می‌شود.


وی خدمات آموزشی، مشاوره‌های فردی و گروهی توسط متخصصان زنان، ماماها و روانشناسان از طریق خانه‌های سلامت برای عموم مردم را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.


مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران با اشاره اینکه نوزاد با پشت سر گذاشتن مرحله تولد که در تحقیقات پر مخاطره ترین مرحله زندگی او است، پا به عرصه هستی می‌گذارد و علی‌رغم کوتاه بودن این دوران، تغییرات گسترده و شگرفی در عملکرد سیستم‌های مختلف بدن او به وجود می‌آید، آموزش‌های این هفته را برای سلامت کودک و مادر بسیار مهم ارزیابی کرد.


زمانی گرمسیری سلامت و بقاء نوزاد را وابسته به مادر دانست و اظهار کرد: شیر مادر به لحاظ داشتن مواد پروتئینی و ویتامینی بسیار بیش از سایر غذاها برای نوزادان توصیه شده است. به همین دلیل سعی شده است در برنامه‌های این هفته اهمیت تغذیه کودک با شیر مادر برای شهروندان بازگو شود.


شایان ذکر است؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران نیز در همایش‌های تخصصی با عنوان "ترویج تغذیه با شیر مادر" در سطح منطق 22 گانه با اداره کل سلامت شهرداری تهران همکاری دارند.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16429 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11607 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3959 بازدید