2109
برای فرزندتان نام "تک" انتخاب نکنید

برای فرزندتان نام "تک" انتخاب نکنید

1394/03/25 بازدید869

 معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: بر اساس اعلام نظر روانشناسان افرادی که نام آنها در جامعه تک است، دچار مشکلات روحی می‌شوند.


حسین نظری با بیان اینکه نام خوب زیربنای شخصیت هر فرد است، گفت: افراد با داشتن نام خوب و به ویژه انتساب نامشان به نام بزرگان دین و شخصیت‌ها قطعا در اجتماع شخصیت ویژه‌ای برای خود قائل خواهند بود.


نظری اظهار کرد: با توجه به تاثیری که نام خوب در شکل‌گیری شخصیت افراد دارد، همواره یکی از سفارشات مورد تاکید بزرگان دین، عرفان و اخلاق انتخاب نام نیک برای فرزندان بوده است.


نظری افزود: از همین رو والدین باید در انتخاب نام برای فرزندان خود نهایت دقت را داشته و توجه داشته باشند نامی انتخاب کنند که فرزند آنها در دوران بزرگسالی بتواند به داشتن نام خود افتخار کند.


وی اظهار کرد: والدین باید به یاد داشته باشند که فرزند آنها تا ابد کودک نمی‌ماند و زمانی که بزرگ شود ممکن است یکی از شخصیت‌های حقوقی، فرهنگی، علمی و دینی و عرفانی جامعه شود و قطعا نام او باید متناسب با شخصیت وی باشد، زیرا در غیر اینصورت موجب تحقیر و سرشکستگی او خواهد شد.


معاون اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه در خصوص انتخاب نام‌های تک و بدون داشتن موارد مشابه نیز هشدار داد و اظهار کرد: بر اساس اعلام نظر روانشناسان افرادی که نام آنها در جامعه تک است دچار مشکلات روحی می‌شوند، زیرا احساس می‌کنند با بقیه فرق دارند و به همین علت توصیه می‌شود والدین به دنبال انتخاب نام‌های تک برای فرزندانشان نباشند.


نظری با بیان اینکه تاکنون 220 هزار اسم در سازمان ثبت احوال تعیین تکلیف شده، گفت: والدین می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال به این اسامی دسترسی داشته باشند.


وی اظهار کرد: همچنین در سایت مذکور 50 نام منتخب در 10 سال گذشته نیز مشخص شده که این امر کمک بسیاری به انتخاب والدین خواهد کرد.

 

 

 

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11604 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3859 بازدید