2109
ذائقه فرزندتان را از کودکی نمکی نکنید

ذائقه فرزندتان را از کودکی نمکی نکنید

1393/10/14 بازدید508

 دکتر زهرا عبدالهی مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عادات غذایی در دوران کودکی به ویژه در سنین 5- 2 سالگی شکل می‌‌گیرند. با توجه به اینکه سلیقه‌های غذایی در این دوران پایه‌گذاری می‌شوند و تا سال‌ها پایدار می‌مانند بنابراین عادات غذایی سالم را باید از دوران کودکی پایه‌ریزی کرد.


وی ادامه داد: یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری از فشار خون بالا در کودکان، کاهش مصرف نمک است. نمک از طرق مختلف مانند مراحل تهیه و پخت غذا، مصرف انواع سوپ‌های آماده، شوری‌ها و ترشی‌ها، کنسروها، سوسیس، کالباس و همبرگر و تنقلات شور مانند چیپس دریافت می‌شود. باید توجه داشت یکی از مهم‌ترین دلایل مصرف نمک، عادت به طعم شور است که باید از کودکی با کاهش مصرف نمک، ذائقه به غذای کم‌نمک عادت کند.

عبدالهی اظهار داشت: عواملی مثل محیط خانواده، مسائل اجتماعی همچون اشتغال مادران، صرف حداقل یک وعده غذا یا بیشتر در مهدکودک‌ها و مدرسه‌ها و پیام‌های رسانه‌ها به ویژه تبلیغات تلویزیونی نقش مهمی در دریافت و عادات غذایی کودکان دارند.

وی با بیان اینکه حداکثر میزان توصیه شده مصرف نمک برای کودکان کمتر از سه گرم در روز است، عنوان کرد: البته همین مقدار نمک نیز باید یددار و تصفیه شده باشد.

وی به مادران توصیه کرد: مادران هنگام پخت غذای کمکی و نیز هنگام دادن غذا به کودک، از نمک استفاده نکنید تا ذائقه او به طعم شور عادت نکند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9618 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7002 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15198 بازدید