2109
علائم هشدار دهنده بیماری‌های چشمی در نوزادان را جدی بگیرید

علائم هشدار دهنده بیماری‌های چشمی در نوزادان را جدی بگیرید

1394/03/23 بازدید473

 محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست در رابطه با بیماری انسداد مجاری اشکی در نوزادان، گفت: بیماری انسداد مجاری اشکی از سه تا شش ماهگی در نوزادان ظاهر می‌شود و بر اثر عدم تکامل مجاری اشکی در نوزادان بروز می‌کند. 


وی همچنین راجع به عوامل نشان دهنده این بیماری در نوزادان تصریح کرد: ریزش اشک، سوزش و یا توهم از جمله عواملی هستند که به والدین هشدار می دهند که نوزاد به بیماری انسداد مجاری اشکی مبتلا شده است.


این پزشک متخصص در ادامه اظهار کرد: از آنجا که احتمال بروز عفونت در این افراد زیاد است حتما باید تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند همچنین هر گونه علائم هشدار دهنده مانند حساسیت به نور و یا به هم چسبیدگی پلک‌ها مورد توجه قرار گیرد تا از بروز عفونت‌های مرتبط با این عارضه پیشگیری شود.


کی‌پور با اشاره به اینکه قطره‌های آنتی بیوتیک عموما برای کاهش علائم عفونت تجویز می‌شود، عنوان کرد: ماساژ کیسه اشکی- استفاده از کمپرس آب گرم و در صورت وخیم بودن وضعیت چشمی نوزاد عمل جراحی سونداژ می‌تواند در بهبود بیماری انسداد مجاری اشکی تا قبل از هجده ماهگی موثر باشند. 


وی خاطر نشان کرد: مراجعات منظم هر سه الی شش ماه یک بار در مواردی که کودکان بیمار هستند و همچنین مشارکت فعال والدین در رفع این بیماری کمک شایانی خواهد کرد. 

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

آب انار برای زردی نوزاد (مفید یا مضر؟)

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
15568 بازدید

چطور بعد از زایمان شکم تخت داشته باشیم؟

ریپورتاژ

1 هفته پیش
|
13026 بازدید

خورشید زندگی روزت مبارک!

نوشته

3 روز پیش
|
3699 بازدید

5 پوزیشن خواب برای نوزاد

نوشته

2 هفته پیش
|
12696 بازدید