2109
سرطان‌های شایع در کودکان ، والدین این هشدارها را جدی بگیرند

سرطان‌های شایع در کودکان ، والدین این هشدارها را جدی بگیرند

1398/01/27 بازدید1554

نی نی سایت: بیشتر کارشناسان معتقدند سرطان هر چه زودتر شناخته شود، زودتر هم درمان می شود به همین دلیل به والدین هشدار می دهند علائم ابتلا به سرطان را در کودکان بشناسند. مراجعه سریع به پزشک می تواند جلوی پیشرفت سرطان را بگیرد.

سرطان های شایع در کودکان

«در کودکان شایع‌ترین سرطان‌ها، سرطان‌ خون است و بعد از آن سالید تومورها یا تومورهای بافتی،سرطان های مغز،لنفوم، هاچکین، نان هاچکین،سرطان‌های کلیه، کبد و سرطان بافت های نرم در جایگاههای بعدی قرار دارند.»
سید محمد کاظم نوربخش فوق تخصص بیماری های خون و سرطان کودکان با بیان این مطلب گفت:« در واقع می توان گفت که تقریبا یک تا دو درصد از کل سرطان ها در کودکان و ۹۸ تا ۹۹ درصد از کل سرطان ها در بالغین اتفاق می افتد. از علائم شایع سرطان درکودکان می توان به تب های پایدار و طلانی مدت که پاسخ به درمان نداشته باشند، کاهش وزن، بی اشتهایی شدید، تعریق، خارش شبانه، اختلال در دید، سردرد اشاره کرد که والدین باید از این علائم اطلاع کافی داشته باشند.»
سرطان های شایع در کودکان

این علائم را جدی بگیرید

این فوق تخصص بیماری های خون و سرطان کودکان در ادامه به باشگاه خبرنگاران گفت:« گاهی توده‌های غیر طبیعی، دردهای شکمی مزمن ،گاهی استفراغ، اسهال یا سوءجذب مزمن می تواند نشانه های مشکوک از بروز سرطان باشد. گاهی بی قراری کودک و در تومورهای مغز افزایش دور سر، استفراغ، توده های غیر طبیعی یا برآمدگی در شکم نیز می توانند از علائم سرطان در کودکان باشند و با مشاهده اینها خانواده باید کودک را به سرعت نزد پزشک ببرند اگر علائم ذکر شده سرطان در کودکان طولانی شوند باید کودک را نزد پزشک برد. گاهی کم خونی که مزمن شود و کبودی ها و درواقع راش هایی که به صورت کبودی یا به اصطلاح خون مردگی در بدن دیده می شوند می تواند نشان دهنده یک بیماری خونی باشد وگاهی کودکان از درد کمر یا درد استخوانی شاکی هستند و اگر با درمان اولیه بهتر نشدند باید حتما به یک پزشک متخصص اطفال خبره مراجعه بکنند که زودتر بیماری تشخیص داده شود.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16472 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11632 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

2 روز پیش
|
4448 بازدید