2709
نشانه های هشدار دهنده برای تعویض پرستار کودک

نشانه های هشدار دهنده برای تعویض پرستار کودک

1393/11/18 بازدید4111

 همیشه فهمیدن این مسئله که پرستار کودک کارش را درست انجام میدهد یا نه، کار آسانی نیست. به همین دلیل شاید بد نباشد برای اطمینان کمی بیشتر به نشانه ها توجه کنید. بعضی از والدین برای رفع نگرانی هایشان از وسایل مخصوص نظارت بر کار پرستاران استفاده می کنند اما معمولا بدون نیاز به استفاده از این وسایل می توان متوجه کارآیی یا عدم کارآیی پرستار شد.

در صورت وجود هر یک از موارد زیر به احتمال زیاد عملکرد پرستار کودک نامناسب است :

کودک از پرستارش می ترسد و با دیدن او مضطرب و نگران می شود : بیشتر اوقات کودک برای آشنایی و سازگاری با مراقب جدید نیاز به زمان دارد. در ابتدا ممکن است کودک گریه کند، بداخلاقی کند یا رفتارهای پرخاشگرانه نشان دهد. این رفتارهای کودک طبیعی است اما اگر با گذشت زمان هنوز هم  به نظر می رسد کودک ترسان و غمگین است، بهتر است بررسی های لازم را انجام دهید.

پرستار هیچوقت نمی تواند جای پدر یا مادر را بگیرد اما کودک نیاز دارد با پرستارش احساس راحتی کند. شاید کودک شما و پرستارش ارتباط نزدیک برقرار نکرده باشند یا پرستار نتوانسته است راحتی و آرامش و گرمایی که کودک نیاز دارد را به او بدهد. مانند بسیاری از روابط انسانی، داشتن زمینه ارتباطی مشترک بسیار اهمیت دارد. 

رفتار پرستار کودک در قبال برنامه روزانه مرموز به نظر می رسد : این مسئله که کودک و پرستارش زمانشان را چگونه سپری می کنند نباید از شما پوشیده باشد. وقتی به خانه برمی گردید باید نسبت به شنیدن جزئیات روزی که کودک گذرانده است مشتاق باشید. اگر پرستار کودک علاقه ای به بیان آن ندارد می تواند نشان دهنده این باشد که پرستار کودک در برقراری ارتباط ضعیف است و یا اینکه چیزی را از شما پنهان می کند.

کودک دچار حوادثی می شود که به راحتی قابل پیشگیری هستند : پرستار کودک باید چهارچشمی مراقب کودک باشد و بداند که کودک در هر لحظه مشغول چه فعالیتی است تا از بروز هرگونه جراحتی جلوگیری کند. در صورت وجود جراحات در بدن کودک، به احتمال زیاد پرستار بدون اینکه حواسش به کودک باشد او را هنگام بازی رها می کند.

متوجه شده اید که پرستار کودک به درخواستهای شما عمل نمی کند : هر دو شما به همراه یکدیگر برای مراقبت از کودک همکاری می کنید، بنابراین پرستار کودک نباید به گونه ای عمل کند که به نظر برسد بهتر از شما به پرورش کودک آشناست.

از روشهای فرزندپروری شما انتقاد می کند : پرستار کودک باید با شما همراه باشد و شما باید نسبت به پیشنهادات سازنده او اشتیاق نشان دهید، خصوصا اگر پرستار زمان زیادی را با کودک صرف می کند. اما اگر احساس می کنید در مورد مسائل اساسی مانند تغذیه، خواب و امنیت کودک هم عقیده نیستید، این رابطه ممکن است مدت زیادی دوام نداشته باشد.

پرستار کودک اغلب دیرتر از زمان مقرر حاضر می شود : یک پرستار غیر قابل اعتماد که نتوانید رویش حساب کنید، همیشه شما در وضعیت معلق و بلاتکلیفی قرار می دهد. کسی را پیدا کنید که می دانید به شغلش پایبند است و به نیازهای شما اهمیت می دهد. دیر کردن و غیبت های غیرموجه می توانند نشان دهنده این واقعیت باشند که پرستار در مسائل دیگر هم غیرقابل اعتماد است.

کودک اغلب به شکل نامعمولی ژولیده و کثیف به نظر می رسد : کثیف شدن کودکان بعد از بازی طبیعی است اما اگر دست های کودک بعد از ناهار تا پایان روز کثیف می مانند و یا وقتی به خانه می رسید باید لباس کودک را عوض کنید، حتما مشکلی وجود دارد. اگر پرستار کودک نمی تواند مراقبت های اولیه و اساسی را انجام دهد ممکن است نشانه این باشد که قادر به برطرف کردن نیازهای کودک نیست.

رفتارهای او موجه به نظر نمی رسند : هیچوقت کسی را که دزدی می کند، دروغ می گوید یا سعی می کند شما را فریب دهد را تحمل نکنید. شما باید قادر باشید به پرستار کودک در خصوص کار و رابطه اعتماد کنید.

کودک همیشه گرسنه و خسته است : اگر کودک طوری غذا می خورد که انگار تمام روز حتی یک لقمه هم غذا نخورده است یا به حدی خسته است که نمی تواند چشمهایش را باز نگه دارد، علامت خطر است. احتمالا پرستار برنامه خواب و تغذیه را به درستی اجرا نمی کند.

در مورد پرستار کودک احساس خوبی ندارید : اگر شک دارید، به حسی که دارید اعتماد کنید. غریزه شما معمولا به واقعیت نزدیک است. بنابراین اگر پرستار کودک به نظرتان نامناسب می رسد، به فکر پیدا کردن یک پرستار دیگر باشید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما

login captcha
سلام، من احتیاج به یک پرستار خوب،و قابل اطمئنان و با سابقه دارم
پرستار خوب سراغ دارم

پربازدیدترین ها