2109
عطر چیست و انواع عطرهای مردانه و زنانه چه تفاوت هایی دارند؟

عطر چیست و انواع عطرهای مردانه و زنانه چه تفاوت هایی دارند؟

1403/01/10 بازدید347

عطر نیز این روزها به بخش جدانشدنی استایل خانم‌ها و آقایان تبدیل شده و معمولا هر فردی یک عطر خاص برای خود در نظر گرفته و با استفاده از آن یک برندسازی شخصی انجام می‌دهد، به‌صورتیکه اگر یک فرد آشنا این رایحه را استشمام کند به‌سرعت شما در ذهن وی به‌عنوان مصرف‌کننده آن تداعی خواهید شد. عطرها از نت‌های متفاوتی تشکیل می‌شوند و در دو گروه عطر زنانه و عطر مردانه به خط تولید می‌رسند.

امروزه دسته‌ جدیدی نیز به انواع عطر اضافه شده که با نام عطرهای تک‌جنسیتی یا یونیسکس شناخته می‌شود و برای زنان و هم مردان مناسب است. با این توضیحات باید بگوییم که رایحه و نت‌هایی که در عطرهای مردانه و زنانه استفاده شده‌اند، به این عطرها جنسیت می‌بخشد. در این مقاله سعی داریم در مورد عطر و تفاوت عطرهای مردانه و زنانه صحبت کنیم. اگر قصد خرید یک عطر اصیل و مرغوب مرتبط با جنسیت خود دارید، سایت پرفیموس بهترین مجموعه برای خرید شما خواهد بود.

عطر چیست؟

در واقع عطر یک رایحه دل‌پذیر و مطلوب است که پس از استفاده، در فضا منتشر شده و به مشام کسانیکه در اطراف شما قرار دارند می‌رسد. متریال تشکیل‌دهند عطر عبارتند از: اسانس‌ها، ترکیبات آروماتبم، تثبیت کننده، الکل و پخش‌کننده. عطرها از بخش‌های مختلف طبیعی و مصنوعی تشکیل می‌شوند که ترکیبات گیاهی آن شامل عطر انواع گل، برگ، تنه، ریشه و مواردی از این قبیل می‌شود.

خصوصیات عطرهای مردانه

تولیدکنندگان عطرهای مردانه برای ساختن این نوع عطرها، معمولا از روایح پررنگ و بسیار قوی استفاده می‌کنند؛ روایحی که با شخصیت یک فرد حمایتگر و کاریزماتیک سازگاری داشته باشد. از این رو، اغلب روایح دریایی، چرمی و چوبی را برای ساخت ادکلن و عطر مردانه بکار می‌برند تا فرق میان این محصولات با عطر زنانه مشخص شود. شایان ذکر است که در تولید عطرهای مردانه از نتهای قوی‌تری استفاده می‌شود و همچنین از غلظت بیشتری برخوردار هستند. بعضی از نت‌های بکار رفته در عطرهای مردانه عبارتند از:

۱. نت‌های چوبی

۲. نتهای آروماتیک

۳. نت‌های چرمی

خصوصیات عطرهای زنانه

در ساخت ادکلن و عطر زنانه معمولا از روایحی که فضایی مهربان، صمیمی و آرام را به اطرافیان القا می‌کنند استفاده می‌شود. بنابراین عطرهای زنانه به طور معمول از رایحه‌ای گرم و شیرین برخوردار هستند. نت‌های بکار رفته در عطر و ادکلن زنانه عبارتند از:

۱. نت‌های شیرین

یکی از تفاوت‌های میان عطر مردانه و عطر زنانه، استفاده از نت‌های شیرین است. این‌گونه نت‌ها فضایی دلربا و فریبنده در عین حال سرشار از حس زندگی و صمیمیت برای اطرافیان به وجود می‌آورد. نت‌هایی نظیر وانیل، آبنبات، کارامل و غیره از جمله نت‌های شیرین هستند.

۲. نت‌های گلی

یکی دیگر از روایحی که برای ساختن ادکلن و عطر زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، نت‌های گلی موجود در گل‌های معطر متنوع هستند. به طور طبیعی استشمام عطر گل‌ها حس لطافت و آرامش را برای افراد به ارمغان می‌آورد و به دلیل رایحه خنک و شیرین، برای تولید عطر و ادکلن زنانه از آنها استفاده می‌شود.

۳. نت‌های شرقی

عطرهای شرقی اساسا متشکل از عودها، ادویه‌ها و مشک‌ها هستند. نت‌های ادویه‌ای بسیار قوی و شیرین نظیر دارچین و همچنین نت‌های عودی مانند کهربا، از جمله این نت‌ها هستند که حس ظرافت و قدرت را به افراد القا می‌کنند.

۴. نت‌های میوه‌ای

این‌گونه روایح نیز بسیار مورد علاقه سازندگان عطرهای زنانه بوده و یکی از روش‌های تشخیص عطر مردانه و زنانه هستند. نت‌های مرکباتی نظیر پرتقال، نارنج و انبه و همچنین میوه شیرینی مانند سیب جزو این دسته از روایح محسوب می‌شوند.

شما می‌توانید برای خرید انواع مختلف عطرهای مردانه و زنانه با قیمت مناسب به سایت پرفیموس مراجعه کنید.

 

عطر تک جنسیتی

عطرهای تک جنسیتی یا به‌عبارتی یونیسکس، به آن دسته از عطرها گفته می‌شود که برای هردو جنسیت مرد و زن مناسب بوده و به توجه به سلیقه هر دو جنس، فرمولاسیون ‌آن‌ها طراحی می‌شود. بنابراین در عطر یونیسکس یا اسپرت تنها از نت‌هایی که مخصوص یک جنس خاص هستند استفاده نمی‌شود. این عطرها معمولا سبک بوده و مناسب افرادی هستند که به عطرهای سنگین احساس خوشایندی ندارند. نت‌های موجود در عطر تک جنسیتی عبارتند از: خزه، نعنا هندی، بلوط، رتبه‌های تند، چوبی، شیرین و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

تفاوت عطر زنانه و عطر مردانه

در این بخش قصد داریم چهار مورد از مهمترین تفاوت‌های عطر مردانه و زنانه را ذکر کنیم. اگر این تفاوت‌ها را بدانید در تشخیص عطر مناسب خود مهارت پیدا خواهید کرد. این تفاوت‌ها عبارتند از:

  • نام و برچسب عطر: لیبل و نام عطر می‌تواند از مهمترین تفاوت‌های عطر زنانه و مردانه باشد. عطرهای مردانه با برچسب Homme، Men، For him و For Men مشخص می‌شوند و این مورد در عطرهای زنانه با برچسب Female، Women، For her، For Women و Femme نشان داده شده است.
  • رایحه رایج عطر زنانه و مردانه: مردان و زنان رایحه‌های متفاوتی را می‌پسندند که در تناسب با روحیه، خصوصیات باطنی و شخصیت آن‌ها است. همین موضوع باعث شده مواد تشکیل دهنده این عطرها با هم متفاوت باشند. در عطرهای زنانه نت‌های غالب را عطرهای میوه‌ای، شیرین، خوشبو، به همراه نت‌های گلی نظیر یاس، گل رز، وانیل و مواردی از این قبیل تشکیل می‌دهند. این نت‌ها یک ابزار مناسب برای ابراز احساسات مختلف و اغواگری محسوب می‌شوند. در عطرهای مردانه رایحه‌های نظیر سدر، مشک، خس‌خس، چرم و همچنین رایحه‌های تند شرقی استفاده می‌شود.
  • بسته‌بندی: بسته‌بندی نیز به شما کمک خواهد کرد که در تشخیص عطر مردانه و زنانه موفق عمل کنید. باتوجه به استانداردهای اعمال شده در صنعت عطرسازی، شیشه و بسته‌بندی عطرها نیز متفاوت بوده و می‌توانید با مشاهده آن‌ها تشخیص دهید مدام عطر مردانه و کدامیک زنانه است. عطرهای مردانه معمولا شیشه‌هایی مستطیل، یا مربع با رنگ‌های خاکستری، آبی تیره و مواردی از این قبیل عرضه می‌شوند. این درحالی است که عطر زنانه در اشکال متفاوت و رنگ‌های پاستیلی و شاداب عرضه می‌شود.
  • غلظت عطر: نوع عطر را می‌توان براساس غلظت آن نیز تشخیص داد. عطرهای زنانه نسبت به نوع مردانه از غلظت بیشتری برخوردار هستند. عطرهای زنانه از نوع ادوپرفیوم هستند و عطر مردانه هم ادوکلون و هم ادوپرفیوم با غلظت و ماندگاری متفاوت هستند.

حال که تا حدودی با تفاوت عطر زنانه و مردانه آشنا شدید، با خیال راحت به سایت پرفیموس مراجعه کرده و بهترین و اصیل‌ترین عطرها را از این فروشگاه معتبر عطر و ادکلن خریداری کنید.

جمع بندی

در این مقاله، به‌صورت مفصل درمورد تفاوت های بارز عطرهای زنانه و مردانه اطلاعاتی ارائه داده شد. با بررسی دقیق این مطالب، می‌توانید انتخاب درستی داشته و اعتماد بنفس خود را بالا ببرید. اگر به دنبال مرجعی معتبر برای خرید بهترین و بروزترین عطرهای بازار هستید، پرفیموس بهترین گزینه ممکن است؛ چراکه باکیفیت ترین عطرهارا با معقول ترین قیمت، به بازار عرضه می‌کند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها