2109
میزان ماده ی معطر عطرها

میزان ماده ی معطر عطرها

1399/05/29 بازدید1046

یکی از نکاتی که در خرید عطر باید مد نظر قرار گیرد غلظت عطر مورد نظر می‌باشد. محصولاتی که به عنوان انواع عطر شناخته می‌شوند تنها در میزان غلظت عصاره‌های روغنی معطر در حلال آن متفاوت هستند. شدت و ماندگاری عطر بر اساس حجم، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس طبیعی روغن معطر) مورد استفاده در آن می‌باشد. البته در خصوص دوام بوی عطر عوامل زیاد دیگری نیز سهیم هستند. ناگفته نماند که نوع رایحه یک عطر هم  تاثیر بسیاری در ماندگاری آن دارد. جهت خرید عطر در فروشگاه اینترنتی روژا می‌توانید غلظت مورد نظر خود را در قسمت فیلترها انتخاب کنید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که معمولا در عطریات هرچه حجم ماده معطر استفاده شده بیشتر باشد قیمت عطر نیز بیشتر میشود زیرا که ترکیبات عطری، گران‌ترین مواد تشکیل دهنده عطرها هستند و قیمت پایه آنها از ثابت کنندهها و حلالها گران‌تر است و استخراج و پالایش رایحهها نیز باعث افزایش قیمت آنها میشود. همچنین عطرهایی با کیفیت بالا بطور اتفاقی با هم ترکیب نمیشوند و به یک پرفیومر یا نوز حرفهای نیازمند است که این رایحهها را خلاقانه ترکیب کرده و یک عطر خاصی را خلق نماید. برای اینکه در خرید عطر انتخاب خوبی داشته باشید، در ادامه به تعریف انواع غلظت عطر می‌‌پردازیم.

فهرستی از عبارات برای طبقه بندی میزان ماده معطر عطرها به این شرح است :

Perfume extract یا Extrait de Parfum :

شامل 20 تا 40 درصد اسانس غلیظترین و گرانترین نوع عطر است که حتی می تواند به صورت جامد هم باشد .

 Parfum یا Perfume:

 شامل 15 تا 30 درصد عصاره خالص.

 : Eau de perfume

با غلظتی در حدود 10 تا 25 درصد، رایج‌ترین نوع عطر است که ماندگاری مناسبی دارد.

Eau de toilette :

در حدود 5 تا 15 درصد غلظت داشته و بوی ملایمی دارد که ماندگاری زیادی هم ندارد. برای تمدید بوی آن باید چندین بار در طول روز استفاده شود.

 Eau de cologne:

با غلظتی در حدود 3 تا 8 درصد، که معمولاً به عنوان رقیق‌ترین نوع عطر شناخته می‌شود.

در خصوص این واژه  3 روایت مختلف وجود دارد که در اینجا به بررسی مختصر این موارد می پردازیم :

1- شاید نامگذاری اُدکلن عجیب به نظر بیاید زیرا کلون نام فرانسوی شهر کلن آلمان است در حالیکه ادوکلن از ایتالیا آمده است . جیان پائولو فمینیس آرایشگری از شهر وال ویگرو مبتکر ادوکلن بود. او از ایتالیا به آلمان رفت و آب معطری را کشف کرد که نامش را "آب ستودنی" گذاشت. این آب معطر از الکل، روغن بهار نارنج، ترنج، اسطوخودوس و اکلیل کوهی ساخته می‌شد. در سال 1709 که پائولو این ماده را به بازار عرضه کرد، چنان مشتریان فراوانی یافت که مجبور شد از برادرزاده‌اش جیووانی ماریا فارینا کمک بگیرد تا بتواند سفارش‌ها را آماده سازد. در سال 1732 فارینا این محصول را به عنوان داروی بیماری‌های مختلف به بازار عرضه کرد .

در میانه قرن هجدهم پس از پایان جنگ 7 ساله میان پروس و بریتانیا از یک سو و اتحادی از فرانسه، اتریش و روسیه از سوی دیگر سربازان فرانسوی، اتریشی، روسی و بریتانیایی بطری‌های آب ستودنی را به کشورهای خود بردند و بازاری جهانی برای آن پدید آوردند که فرانسوی‌ها آن را اُدوکلن نامیدند.

2- در سالهای اخیر برخی از کمپانی‌های عطر سازی نظیر گرلن بعد از تولید مجموعه‌هایی از عطریات گوناگون با غلظت‌های مختلف پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ... شروع به تولید همان رایحه‌ها با اسانس‌هایی ضعیف‌تر نمودند. این عطریات که عموماً به واسطه ماده معطر کم و سبکی که داشت، بوی کاملاً خنکی داشتند را با نام اُدوکلن عرضه کردند و کاملاً مشخص بود که این عطریات سری تغییر یافته (خنک‌تر شده) مدل اصلی خود بودند.

3- در سالهای بعد در فرهنگ مُد و فشن انگلیسی واژه اُدوکلن به تمامی عطریاتی که آقایان استفاده می‌کردند گفته می‌شد، صرف نظر از اینکه آن عطر با چه حجم ماده معطری تولید شده است. چه بسا پرفیوم یا ادو پرفیوم بوده است ولی در هر حال به علت جنسیت عطر که مردانه بود اُدوکلن نامیده می‌شد.

 

Perfume mist :

شامل 3 تا 5 درصد ماده معطر و معمولاً از آن به عنوان یک خوشبو کننده ملایم برای بدن استفاده می‌شود. میزان ماده معطر بسیاری از بادی اسپلش‌ها ( رطوبت رسان‌های بو دار) در این دسته هستند.

 After shave:

شامل 1 تا 3 درصد ماده معطر.

در تمام این محصولات موادی نظیر تثبیت کننده ها و همچنین حلال مواد معطر به کار می‌رود.

سخن پایانی:

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی روژا و انتخاب غلظت و رایحه مورد نظر خود، عطر مناسب را خریداری کنید. توجه داشته باشید که در قسمت مشخصات محصول، مواردی که جهت خرید عطر نیاز دارید به تفکیک قرار داده شده است تا یک خرید اینترنتی عطر بی نقص را تجربه کنید.

 

ارسال نظر شما

login captcha

منم ادوپرفیوم دارم 

عطرش که بی نظیره 

قیمتشم ۷۰۰تا ۹۰۰هزار تومنه 

پربازدیدترین ها