2109
10 خاصیت فندق در بارداری که نمی‌دونید!

10 خاصیت فندق در بارداری که نمی‌دونید!

1402/12/26 بازدید555

خواص فندق در بارداری

وقتی که متوجه بارداری خودتون می‌شین، معمولاً اولین چیزایی که به ذهنتون می‌رسه اینه که چیکار کنین که بچه‌تون سالم، باهوش و زیبا به دنیا بیاد. اگر خاصیت فندق در بارداری رو بدونین، حتماً این ماده غذایی خوشمزه و مقوی رو در برنامه غذایی خودتون قرار می‌دین. داشتن تغذیه‌ای سالم در دوران بارداری نه تنها باعث می‌شه تا جنین رشد بهتری داشته باشه، بلکه روی سلامت مادر هم تأثیر زیادی داره. مغزیجات در بارداری خیلی توصیه می‌شن. در ادامه می‌خوایم در مورد فندق این مغز پرخاصیت بیشتر صحبت کنیم تا با خواصش برای مادر و جنین بیشتر آشنا بشین.

 خواص فندق در بارداری

ده خاصیت فندق در بارداری که باید بدونید!

فندق جزو آجیل‌ها محسوب می‌شه. فندق در اصل از یه درختچه با ارتفاع حدود 2 متر به عمل میاد. خواص فندق باعث شده تا از اون در صنایع غذایی مختلف و حتی محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده بشه. اما در اینجا هدف ما بررسی خواص فندق در بارداریه.

شکل‌گیری اسکلت سالم در جنین

ویتامین‌های مختلفی مثل ویتامین  Aباعث می‌شن تا اسکلت سالمی برای جنین تشکیل بشه و دندان‌ها هم کیفیت خوبی داشته باشن. خاصیت فندق در بارداری برای جنین به علت داشتن مواد مغذی مثل کلسیم هم سبب می‌شه که استخوان و دندان‌ها قوی بشن.

پیشگیری از کم‌خونی یکی از خواص فندق در بارداری

یکی دیگه از خواص فندق در زمان بارداری داشتن آهن زیاده که باعث می‌شه تا خون‌سازی برای جنین به بهترین نحو صورت بگیره و از کم‌خونی مادر و جنین جلوگیری می‌کنه. فندق برای مادرایی که دچار کمبود آهن هستن توصیه می‌شه و بهشون کمک می‌کنه تا میزان زیادی آهن رو به بدن خود و فرزندشون برسونن.

جلوگیری از آسیب‌های عصبی خاصیت فندق در بارداری

از دیگر خواص فندق برای جنین جلوگیری از آسیب‌های عصبی و ایجاد سیستم عصبی سالم هست. سدیم ماده‌ای است که در فندق به‌وفور یافت می‌شه و باعث می‌شه تا سیستم عصبی بدن به بهترین نحو ساخته بشه و کار خودشو انجام بده.

شکل‌گیری سیستم عضلانی سالم

اگر دوست دارین جنین سیستم عضلانی سالمی داشته باشه، باید بدونید که خاصیت فندق در بارداری شامل این مورد هم می‌شه. خوردن صد گرم فندق روزانه در زمان بارداری باعث می‌شه تا عضلات سالمی برای جنین شکل بگیره.

استحکام استخوان و دندان‌های مادر

یکی از مشکلاتی که مادر در زمان بارداری داره، آسیب به استخوان و دندان‌هاست. مصرف مغزیجات در بارداری به خصوص فندق به علت داشتن کلسیم و ویتامین‌های مختلف استحکام دندان و استخوان‌ها رو به همراه داره. همچنین از خراب شدن دندان‌ها و پوکی استخوان هم جلوگیری می‌کنه.

تقویت موها و سلامت پوست در مادر

یه خاصیت فندق در بارداری هم حفظ سلامت پوست و مو هست. ویتامین‌های گروه ب به مقدار زیادی در فندق وجود دارن. انگار که شما یه قرص کمپلکس ویتامین ب می‌خورید. از طرفی منیزیم و ید موجود در فندق هم مزید بر علت شده تا بر سلامت پوست و موی مادر و حتی جنین تأثیر زیادی داشته باشه. به همین علت مصرف مغزیجات در بارداری به خصوص فندق به شدت توصیه می‌شه.

خاصیت فندق در بارداری و حفظ توان عضلانی

در زمان بارداری مادر با مشکلاتی مثل سستی عضلات، خستگی، کسالت و... مواجه می‌شه. یکی از خواص فندق اینه که انرژی مورد نیاز رو به بدن می‌رسونه. همچنین ید و سدیم موجود در این ماده به انقباض عضلانی کمک می‌کنن و اجازه نمی‌دن خستگی بی علت رو تجربه کنید. سدیم موجود در فندق هم باعث می‌شه تا آب بدن تنظیم بشه و فرد حس نشاط بیشتری داشته باشه.

آرامش سیستم عصبی

همونطور که گفتیم سدیم یکی از مواد مغذی موجود در فندقه. این ماده در اکثر مغزیجات وجود داره. به همین دلیل خوردن مغزیجات در بارداری توصیه می‌شه. سدیم باعث می‌شه تا اعصاب آرامش پیدا کنه. ید هم ماده دیگه‌ای هست که نشاط روانی رو به همراه داره. اگر حس کردین در زمان بارداری‌تون عصبی و پرخاشگر شدین، بهتره هر روز مقداری فندق دهنتون بذارین! به مرور متوجه تغییرات خلق و خوتون می‌شید.

کمک به هضم بهتر غذا خاصیت فندق در بارداری

منیزیم ماده مؤثره‌ای هست که توی فندق وجود داره. منیزیم به صورت مستقیم بر سیستم گوارش بدن تأثیر می‌ذاره. سوءهاضمه یکی از مشکلات عدیده بارداریه. یکی از خواص فندق کمک به هضم بهتر غذا هست. خوردن فندق ویار بارداری رو کمتر می‌کنه.  

درمان مشکلات گوارشی در بارداری

تقویت سیستم ایمنی مادر و جنین

آهن، ویتامین ث و مواد مغذی که در فندق وجود دارن، باعث می‌شن تا سیستم ایمنی بدن مادر و جنین تقویت بشه. پس نباید از خواص فندق در بارداری غافل بشین و حتماً از اون استفاده کنین.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها