2109
انواع برندهای ایمپلنت دندان

انواع برندهای ایمپلنت دندان

1402/12/15 بازدید184

گاهی ممکن است به هر دلیلی نتوانیم دندان طبیعی را حفظ کنیم و ساختار آن به اندازه ای از بین برود که امکان پر کردن و روکش دیگر وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی بهترین گزینه برای انتخاب ایمپلنت می باشد. یک روش درمانی که با کمک آن دندان جدیدی در محل دندان از بین رفته ایجاد می شود. تقاضای بالای ایمپلنت در سراسر دنیا، سبب شده است که شرکت های مختلفی در کشورهای گوناگون به تولید این محصول بپردازند. انواع برندهای مختلف ایمپلنت که ساخت بهترین شرکت ها هستند، دارای ویژگی های متفاوتی می باشند و با توجه به کیفیت ایمپلنت، ماندگاری ایمپلنت و قیمت ایمپلنت می توان آنها را در دسته بندی های مختلف قرار داد. طوری که بهترین ایمپلنت از نظر کیفیت با بهترین ایمپلنت از نظر قیمت متفاوت است.

می خواهیم با معرفی انواع برندهای جهانی و داخلی، علاوه بر بررسی ویژگی های آنها به شرایط قیمت انواع برندها و هزینه ایمپلنت دندان نیز بپردازیم.

بهترین برندهای ایمپلنت دنیا

زمانی که اشاره به بهترین برند می شود، هدف ارزش گذاری یک مدل از ایمپلنت بر اساس کیفیت مواد سازنده و ماندگاری آن است. مجلات جهانی و همچنین استانداردهای مختلف با بررسی صدها برند بالاترین امتیازها را مشخص کرده اند که سبب شده است بهترین برندهای ایمپلنت دنیا به شرح زیر باشند:

1- ایمپلنت اشترومن: کشور سازنده این ایمپلنت سوئیس می باشد که محصولات این کشور از نظر کیفیت و دقت بالاترین امتیازها را به خود اختصاص می دهند. در ساخت ایمپلنت اشترومن از مواد تیتانیوم و زیرکونیا استفاده شده است. این ایمپلنت زیست پذیری بالایی با بدن انسان دارد و در زمان مناسبی با استخوان فک پیوند برقرار می کند.

برای اطلاع از ویژگی ها و مزایای انواع ایمپلنت اشترومن کلیک کنید.

2- ایمپلنت زیمر : کشور سازنده این ایمپلنت آمریکا می باشد. ویژگی محصولات آمریکایی در مواد استفاده شده است که بالاترین سطح کیفیت را ارائه می کند. عمر شرکت زیمر حدود یک قرن است. ماندگاری ایمپلنت های زیمر بالا می باشد و به دلیل کیفیت بالا این محصول از قیمت بالایی نیز برخوردار است.

3- ایمپلنت آرگون : نمی توان از بهترین ایمپلنت های دنیا نام برد و در آن برند و محصولی از آلمان وجود نداشته باشد. ایمپلنت آرگون محصول کشور آلمان می باشد که رقابت بالایی با اشترومن و زیمر در بازار جهانی دارد و توانسته درصد فروش موفقی از بازار را بدست آورد. این برند نسبت به اشترومن و زیمر عمر کوتاهی دارد اما سطح تکنولوژی، دقت طراحی و کیفیت آن کمک کرده است به سرعت خود را به بازار معرفی کند.

4- ایمپلنت آیرس : محصول دیگری از کشور سوئیس که به نحوی زیر سایه برند اشترومن قرار گرفته است. همه بازارها ایمپلنت سوئیس را با نام اشترومن می شناسند و اگر اینگونه نبود مطمئنا از آیرس بیشتر می شنیدیم. چرا که هم در سطح جهانی بازار خوبی دارد و هم اینکه قیمت مناسب تری از اشترومن ارائه می کند.

5- ایمپلنت اوستم : کشوری که در آسیا توانسته ایمپلنت های با کیفیتی را روانه بازار کند که توانایی رقابت با محصولات اروپایی و آمریکایی را داشته باشند کره است. برند اوستم کره از بهترین محصولات این کشور است که سطح قیمتی بسیار مناسب تری را ارائه می کند. هرچند ماندگاری محصولات سوئیسی را ندارد. شرکت اوستم 24 مدل ایمپلنت خود را در بازار بیش از 70 کشور ارائه می کند.

6- ایمپلنت بایوتم : دیگر شرکت کره ای که عمر آن در حال حاضر حدود 15 سال است و با سرعت بالایی توانست رقبا را کنار بزند، بایوتم می باشد. محصولات این شرکت گواهینامه ce دارند و قیمت آنها نیز مناسب است.

در رتبه های بعدی برندهایی مانند مگاژن از کره، نئودنت از برزیل و ای سی ایکس از آلمان قرار می گیرند. این برندها در معیارهای مختلف و استانداردهای گوناگون رتبه های متفاوتی ممکن است داشته باشند.

مواد استفاده شده در ساخت بهترین ایمپلنت ها

بهترین شرکت های ایمپلنت سازی در ساخت محصولات خود از دو آلیاژ معروف تیتانیوم و زیرکونیا استفاده می کنند. درصد ترکیب این دو آلیاژ در ایمپلنت ساخته شده، ویژگی متفاوتی را به آن می بخشد. زمانی که در ساخت ایمپلنت از تیتانیوم استفاده شود و افزودنی های آن مانند زیرکونیا بسیار کم باشد، سختی ایمپلنت بالاتر است، در برابر خوردگی مقاوم تر می باشد و با بدن انسان زیست سازگار تر می باشد. با افزایش درصد زیرکونیا در ایمپلنت

میزان ایجاد حساسیت ایمپلنت کم می شود، رنگ آن به رنگ دندان طبیعی نزدیک تر می شود و سطح سختی نیز کاهش می یابد.

با کیفیت ترین برندهای ایمپلنت

از نظر طراحی، کیفیت مواد استفاده شده و ماندگاری، محصولات اشترومن در صدر قرار می گیرند و با اختلاف اندک محصولات آلمانی و آمریکایی پشت سر آن قرار دارند.

برند اشترومن ماندگاری طولانی در بازه 15 تا 20 سال ارائه می کند. طراحی آن برای قرار گیری در استخوان فک دقیق و همراه با جزییات می باشد و در زمان مناسبی با استخوان پیوند برقرار می کند.

بهترین برندهای ایمپلنت ایرانی

همسو با کشورهای دیگر، شرکت های ایرانی نیز به ساخت ایمپلنت هایی با سطح کیفیت مناسب پرداخته اند. مهمترین ویژگی محصولات و برندهای ایمپلنت ایرانی، قیمت مناسب آنها در مقابل قیمت ایمپلنت های وارداتی و معروف دنیا می باشد.

محصولات داخلی توانسته اند تاییدیه های مناسبی را دریافت نمایند و با رضایت خوبی از سوی دندانپزشکان و استفاده کنندگان همراه شوند. امکان انجام این ایمپلنت ها به روش دیجیتال نیز فراهم می باشد. معروفترین تولید کننده های ایمپلنت در ایران به شرح زیر هستند:

  • کیمیا کاشت اطبا با برند kme
  • کوشا فن پارس با برند kfp
  • نیک کاشت آسیا
  • درین کاشت مانا با برند 3a

ویژگی های انواع برند ایمپلنت ایرانی

برخی ویژگی ها و مزایای برندهای ایرانی سبب شده است که فروش مناسبی داشته باشند و اولویت خرید دسته ای از مصرف کنندگان قرار بگیرند مهمترین مزایا و ویژگی های این محصولات عبارتند از:

  • دسترسی راحت : محصولات وارداتی در شرایط مختلف ممکن است با محدودیت هایی روبرو شوند و در بازار کمیاب گردند، اما محصولات ایرانی به راحتی در دسترس می باشند و در کمترین زمان ممکن قابل تهیه هستند.
  • هزینه مناسب : برندهای موفق دنیا که با واردات در بازار ارائه می شوند، علاوه بر قیمت اولیه که بر اساس کیفیت بالا می باشد، به دلیل قیمت دلاری و همچنین هزینه های گمرکی و ... هزینه بالایی را در بر می گیرند، اما محصولات داخلی با قیمت مناسب تری قابل تهیه هستند.
  • در کنار این موارد با خرید ایمپلنت ایرانی از تولید ملی نیز حمایت مناسب به عمل می آید.

البته در نظر داشته باشیم که سطح کیفیت این ایمپلنت ها نسبت به نمونه های وارداتی کمتر است و ماندگاری کوتاه تری دارند.

گرانترین برندهای ایمپلنت

متناسب با سطح کیفیت می توان گرانترین برندهای ایمپلنت را نیز به همان ترتیب معرفی کرد. اطلاع از قیمت ایمپلنت های مختلف کمک می کند تا بتوانیم بهترین برند ممکن را متناسب با سطح اقتصادی خود انتخاب کنیم. گرانترین ایمپلنت ها، ایمپلنت های سوئیسی، آمریکایی و آلمانی هستند که اشترومن به عنوان یک برند با قیمت بالا در همه جهان شناخته می شود. کیفیت و ماندگاری گران ترین ایمپلنت ها بسیار بالاست و نتایج درمان با آمار بسیار بالایی رضایت بخش بوده است. شروع قیمت این ایمپلنت ها از 15 میلیون تومان به بالا می باشد.

دسته دوم برندهایی با کیفیت مناسب می باشند که به عنوان ایمپلنت های اقتصادی شناخته می شوند. معروفترین برندهای ایمپلنت اقتصادی محصولات کشور کره ای شامل برندهای اوستم، بایوتم و مگاژن می باشند. شروع قیمت این ایمپلنت ها از 10 میلیون تومان می باشد.

برندهای ایرانی نیز با سطح کیفیتی قابل قبول در رتبه بعدی قرار دارند که شروع قیمتی آنها از 6 میلیون تومان می باشد.

معرفی بهترین کشورهای سازنده ایمپلنت

معروف ترین و موفق ترین کشورهای سازنده ایمپلنت به شرح زیر هستند که مهمترین برندهای آنها نیز معرفی شده است:

  • کشور سوئیس : بهترین برندهای آن شامل اشترومن، اس ای سی، اس پی ای و آیرس می باشد.
  • کشور آمریکا : بهترین برندهای آن شامل زیمر، نوبل بایوکر و آستراتک می باشد.
  • کشور آلمان : بهترین برندهای آن شامل آرگون، آی سی ایکس، جنرال و بگو می باشد.
  • کشور کره : بهترین برند های آن شامل بایوتم، مگاژن، اوست، آستم و دیو می باشد.

بهترین برند ایمپلنت توسط کدام کشور ساخته می شود؟

کشور سوئیس با برند اشترومن بهترین کشور تولید کننده ایمپلنت در دنیا می باشد که محصولات پر قدرت دیگری چون SIC و SPI نیز تولید می کند.

چرا ایمپلنت سوئیسی بهترین برند ایمپلنت است؟

ویژگی ها و مزایای ایمپلنت اشترومن باعث شده است این محصول در رتبه اول قرار بگیرد که این مزایا عبارتند از:

  • زیست پذیری بسیار بالا که به افزایش استحکام پیوند ایمپلنت با استخوان کمک می کند.
  • طراحی بسیار دقیق ایمپلنت که باعث شده فرم و هندسه آن بسیار شبیه ریشه دندان باشد.
  • دریافت بالاترین سطح استانداردهای جامعه دندانپزشکی
  • کوتاه بودن زمان ایجاد بافت بین این ایمپلنت با استخوان فک

نحوه شناخت بهترین برندهای ایمپلنت

برای اینکه بهترین برند ایمپلنت دندان با مقایسه قیمت را برای دندان های خود انتخاب کنیم می توانیم از روش ها و مسیرهای زیر استفاده کنیم:

  • مراجعه به بهترین متخصص ایمپلنت و دریافت مشورت اولیه در مورد مناسب ترین برند با توجه به نوع نیاز
  • جستجوی اینترنتی درباره بهترین برندهای ایمپلنت
  • مراجعه به نظر افرادی که قبلا کاشت ایمپلنت انجام داده اند
  • بررسی رزومه شرکت سازنده ایمپلنت
  • دریافت اطلاعات مربوط به قیمت انواع ایمپلنت ها و انتخاب بهترین گزینه متناسب با توان مالی

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها