2109
مضرات رابطه مقعدی برای زن و مرد

مضرات رابطه مقعدی برای زن و مرد

1402/11/27 بازدید2374

مضرات رابطه مقعدی

رابطه مقعدی یا همون رابطه "آنال"، وقتیه که فرد از طریق مقعد رابطه‌ی جنسی برقرار می‌کنه. شاید تا به حال شما فکر می‌کردین که این رابطه هیچ ضرری نداره! ما در ادامه مضرات رابطه مقعدی برای زن و مرد رو بهتون میگیم. این رابطه یک نوع فعالیت جنسیه که بعضی افراد ازش لذت میبرن، ولی همیشه باید هر دو نفر با رضایت این کار رو انجام بدن و در غیر این صورت یک نوع تجاوز محسوب می‌شه و آثار زیانباری رو به همراه داره. گاهی این نوع رابطه برای بعضی افراد تبدیل به یک عادت می‌شه و دیگه نمی‌تونن از روش‌های دیگه ارضا بشن. در ادامه مضرات رابطه مقعدی برای زن و مرد و راه‌های ترک این عادت رو براتون توضیح میدیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشین.

مضرات رابطه مقعدی برای زن و مرد

مضرات رابطه مقعدی برای زنان:

رابطه مقعدی می‌تونه مضرات زیادی برای زنان داشته باشه، اما این موضوع به عوامل مختلفی بستگی داره و برای هر فرد متفاوته. بعضی از مضرات رابطه مقعدی برای زنان می‌تونه شامل موارد زیر باشه:

  • آسیب: اگر به طور صحیح این رابطه انجام نشه، ممکنه باعث آسیب و ناراحتی بشه. استفاده از لوازم بهداشتی مناسب و مشورت با همسر در این زمینه می‌تونه کمک کننده باشه.
  • ناخوشایندی و نگرانی: برخی از زنان ممکنه احساس خوبی درباره این نوع رابطه نداشته باشن و میل جنسیشون رو از دست بدن.
  • ضعیف شدن عضلات مقعد: رابطه‌ی زیاد از مقعد به طور طبیعی باعث ضعیف شدن عضلات  مقعد میشه که می‌تونه به مشکلاتی مثل ناتوانی در کنترل  مدفوع و گاز روده منجر بشه.
  • احتمال عفونت: استفاده از وسایل بهداشتی مناسب و اهمیت بهداشتی کامل در این نوع رابطه، می‌تونن احتمال عفونت‌ها رو کاهش بدن. همون‌طور که میدونین مقعد محل دفع مدفوع هستش که مدفوع هم پر از آلودگیه و احتمال عفونت در هر دو نفر بالا میره.

توجه به نیازها و رضایت هر دو نفر در هر نوع فعالیت جنسی خیلی مهمه. ارتباط با همسر و مشاوره با پزشک می‌تونه به مدیریت بهتر این مسئله کمک کنه.

مضرات رابطه مقعدی برای مردان:

رابطه مقعدی همون‌طور که برای خانما معایب زیادی داره، برای آقایون هم می‌تونه معایبی داشته باشه که برخی از مضرات رابطه مقعدی برای مردان شامل موارد زیر می‌شه:

  • آسیب فیزیکی: اگه این رابطه با پوزیشن نامناسبی انجام بشه ممکنه به دستگاه تناسلی آقایون آسیب برسه. مثل شکستن آلت.
  • ترس از احساس درد: بعضی آقایون ممکنه به اصرار همسرشون تن به این نوع رابطه بدن و از ترس درد وارد شده به همسرشون احتمالا لذت کافی رو نبرن.
  • بهداشت و عفونت: اگه این نوع رابطه بدون استفاده از کاندوم باشه، احتمالا عفونت مجاری ادرار در آقایون خیلی بالا میره.

در هر صورت این رابطه با وجود لذت زیادی که داره، ممکنه بعضیا ازش لذت نبرن و بیشتر دردناک باشه براشون. همیشه قبل از برقراری هر نوع رابطه از رضایت طرف مقابلتون مطمئن بشین.

چطوری عادت به رابطه مقعدی رو ترک کنیم؟

ترک عادت یا تغییر هر عادتی نیاز به صبر، تصمیم قوی، و اراد‌ه‌ی محکم داره. با توجه به مضرات رابطه مقعدی شاید گاهی به کمک مشاوره حرفه‌ای نیز نیاز باشه. در صورت تصمیم به ترک عادت این نوع رابطه، می‌تونین از راهکارهای زیر استفاده کنین:

  • تعیین دلایل: بررسی دلایل و عواملی که شما رو به این عادت کشونده می‌تونه اولین گام باشه. این دلایل ممکنه بخاطر لذت نبردن کافی از رابطه باشه. برخی افراد براشون رابطه از طریق واژن بخاطر گشادی واژن، لذت‌بخش نیست.
  • گفتگو با همسر: ارتباط با همسر و به اشتراک گذاشتن احساسات و تصمیمات شما خیلی مهمه. این باعث می‌شه تا همدلی بیشتری در مسیر ترک عادت به وجود بیارید که با کمک پارتنر یا همسرتون زودتر این عادت رو ترک کنین.
  • پشتیبانی: در صورت نیاز، مشاوره از یک روان‌شناس می‌تونه کمک کننده باشه. گاهی اوقات علت لذت بردن از رابطه مقعدی ممکنه بخاطر یک سری اختلالات روانی باشه. مشاوره با روانشناس می‌تونه برای ترک این عادت خیلی مفید باشه.
  • مدیریت استرس: بعضی افراد برای کم کردن استرسشون این نوع رابطه رو برقرار می‌کنن. با انجام تکنیک‌های آرامش‌بخش می‌تونین استرستون رو کمتر کنین.
  • پیدا کردن فعالیت ‌جایگزین: جایگزینی این عادت با فعالیت‌های جدید و سالم می‌تونه به ترک هر نوع عادتی کمک کنه. این فعالیت‌ها می‌تونه شامل فعالیت‌های ورزشی، هنری یا سایر سرگرمی‌ها باشه.

یادآوری مهم: هر فرد و هر رابطه متفاوته، بنابراین ممکنه بهتر باشه با یک متخصص مشورت کنین تا راهنمایی موثرتری در مسیر ترک عادت دریافت کنین.

 چرا رابطه مقعدی ضرر داره؟

سخن پایانی

ترک یا تغییر هر عادتی نیاز به تصمیم و اراده قوی داره. اگه به دلیل مضرات رابطه مقعدی تصمیم به ترک این عادت گرفتین، به یاد داشته باشین که این مسیر نیاز به صبر، پشتیبانی همسر و یا مشاوره حرفه‌ای داره. بر اساس هدف‌های شخصیتون، مراحل تغییر رو با دقت طی کنین و هرگز از کمک مشاوره‌ها خجالت نکشین. به سمت یک زندگی جنسی سالم و راضی حرکت کنین تا همواره شما و همسرتون از زندگی لذت ببرین. برای اطلاع بیشتر از سایر مشکلات جنسی می‌تونین روی این مطلب کلیک کنین.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها