2109
مضرات هر شب نزدیکی برای زوجین!

مضرات هر شب نزدیکی برای زوجین!

1402/12/04 بازدید2367

رابطه جنسی سالم

ممکنه با توجه به شرایط زوجین، تعداد دفعات نزدیکی برای هر زوج با دیگری متفاوت باشد؛ اما زیاده‌روی در این ارتباط هم، ممکنه عوارضی رو به همراه داشته باشه. مضرات هر شب نزدیکی نه تنها از نظر جسمی مورد توجه هست، بلکه ممکنه روی روابط زوجین و روح و روانشون هم تأثیرگذار باشه. این مسئله ممکنه دغدغه افراد زیادی باشه؛ به خصوص افرادی که به تازگی زندگی خودشون رو شروع کردن. در ادامه بیشتر این موضوع را بررسی می‌کنیم.

عوارض رابطه جنسی زیاد

آیا رابطه جنسی زیاد مشکل ایجاد می‌کنه؟

اول باید ببینیم چه موقع رابطه جنسی بیش از اندازه قلمداد می‌شه؟ بهتره بدونین که ارتباط جنسی بین زوجین کاملاً متفاوته و هر فرد باید با توجه به شرایط خود و همسرش این ارتباط را به گونه‌ای رقم بزنه که سلامت رابطه جنسی به خطر نیفته. توافق بین زوجین در این مسئله بسیار مهمه. معمولاً 1 تا 3 بار نزدیکی در طول هفته، یک برنامه متعادل محسوب می‌شه؛ اما نزدیکی هر شب ممکنه مسائلی رو ایجاد کنه که قابل انتظار نباشه. البته این نکته رو هم نباید فراموش کرد که اگر در مدتی معدود این اتفاق بیفته، مشکل چندانی وجود نداره؛ اما اگر به یه روتین برای زوجین تبدیل بشه، اثرات خودشو رو بر جای می‌ذاره. نیاز جنسی در هر فردی متفاوته و باید روابط فرد هم بر این اساس تنظیم بشه.

عوارض رابطه جنسی زیاد از نظر جسمی

ممکنه از خودتون بپرسین مضرات هر شب نزدیکی چیه؟ اگر زوجین خودشون نزدیکی زیاد رو پذیرا باشن ممکنه مشکلی ایجاد نشه؟ در هر صورت، نزدیکی، انرژی زیادی رو از زوجین می‌گیره. خستگی بعد از رابطه جنسی، نشون می‌ده که انرژی به مقدار زیادی صرف شده. اگر این میزان انرژی هر شب از افراد گرفته بشه، قطعاً روز خود رو به مرور با خستگی و کسالت شروع می‌کنن. مضرات هر شب نزدیکی بر روی بدن نیز قابل توجه هست که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

مضرات هر شب نزدیکی برای زنان

بدن زن بسیار حساسه. بعد از هر بار نزدیکی، بدن باید بتونه خودش رو ریکاوری کنه. برخی از مضراتی که هر شب نزدیکی به همراه داره، مثل خشکی واژن، ایجاد زخم در نواحی تناسلی، ایجاد عفونت به علت تغییر در PH طبیعی بدن، درد در نواحی کمر و لگن و... آزار دهنده است.

مضرات هر شب نزدیکی برای مردان

عوارض رابطه جنسی زیاد روی مردان هم خودش رو نشون می‌ده. مشکلاتی مثل زودانزالی، اختلال نعوظ، تأثیر بر عملکرد کلیه، اختلال در غده پروستات، درد کمر، کاهش میل جنسی به مرور زمان و... همگی از عوارض رابطه جنسی کنترل نشده و زیاده. اگر رابطه جنسی منظمی بین زوجین وجود داشته باشه، به مرور انگیزه و علاقه‌شون رو به نزدیکی از دست نمی‌دن و می‌تونن لذت روابط رو برای تمام عمر نگه دارن.

اثر روحی و روانی نزدیکی زیاد برای زوجین

همونطور که گفتیم یکی از مضرات هر شب نزدیکی اینه که انرژی زیادی از فرد می‌گیره. خستگی کم‌کم باعث می‌شه تا فرد انگیزه شو برای ارتباط جنسی از دست بده. مشکلات دیگه‌ای که ممکنه به وجود بیاد اینه که تنوع طلبی رو توی رابطه ایجاد کنه و یه جور اعتیاد جنسی رو رقم بزنه. کافیه یه نفر از زوجین قادر به ادامه نزدیکی زیاد نباشه. اون موقع احتمال خیانت یا تعدد جنسی زیاد می‌شه. حتی گاهی اوقات فرد لذت زیادی از رابطه جنسی نمی‌بره؛ اما به علت اعتیاد جنسی، رابطه‌های زیادی رو تجربه می‌کنه. این مسئله به خودی خود می‌تونه مشکلات روحی، روانی و افسردگی رو به همراه داشته باشه. در این گونه روابط، معمولاً ذهن مدت زیادی درگیر رابطه جنسیه و باعث می‌شه تا فانتزی‌های جنسی زیادتر بشه. روابط اختلال‌گونه بیشتر به علت رابطه جنسی زیاد و بدون قاعده است.

رابطه جنسی سالم

آیا باید نگران نزدیکی زیاد بود؟

با توجه به توضیحاتی که در مورد مضرات هر شب نزدیکی داده شد، ممکنه برخی از زوجین نگران این موضوع باشن که روابط جنسی زیاد براشون مشکل ساز بشه. نتیجه‌ای که از این موضوع می‌شه گرفت اینه که نزدیکی زیاد برای یه مدت خاص مثلاً پس از ازدواج، چندان مشکلی رو ایجاد نمی‌کنه؛ اما بهتره بعد از یه مدت کم‌کم، تعداد روابط کمتر بشه تا به حد متعادلی برسه. بدین صورت زوجین هم از نزدیکی لذت بیشتری می‌برن و سرخوردگی و مشکلات جسمی نیز به سراغشون نمیاد. همچنین سلامت رابطه جنسی تأمین می‌شه و نگرانی از بابت بیماری‌های مقاربتی، عفونت‌ها و مشکلات روحی و روانی در رابطه به وجود نمیاد.

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها