2109
دلایل حساسیت به نوار بهداشتی چیست ؟

دلایل حساسیت به نوار بهداشتی چیست ؟

1402/11/06 بازدید314

درمان حساسیت به نوار بهداشتی

دلایل حساسیت به نوار بهداشتی متفاوت هستن. به طور کلی پریودی خانم‌ها به عنوان یکی از چرخه‌های طبیعی در نظر گرفته می‌شه. قاعدگی رو می‌تونیم به عنوان یکی از دوره‌های مهم برای هر خانمی که به بلوغ می‌رسه بشناسیم. در این دوران باید با ترفندهای گوناگون از خودمون مراقبت کنیم. نوارهای بهداشتی که یکبار مصرف هستن برای مراقبت از دوره قاعدگی بهترین وسیله شناخته می‌شن. حساسیت به نوار بهداشتی امکان داره مشکلات زیادی برای افراد به وجود بیاره. حتی در برخی موارد شاید درد شدیدی برای خانم‌ها رقم بزنه. به همین دلیل توصیه می‌کنیم بعد از مشاهده علائمی مانند خارش یا تورم در ناحیه تناسلی اقدامات لازم رو انجام بدین.

علت حساسیت به نوار بهداشتی

دلایل حساسیت به نوار بهداشتی

 برخی از مهم‌ترین دلایل حساسیت به نوار بهداشتی که باید به خوبی این دلایل رو بشناسین عبارت هستن از :

1. اصطکاک

اصطکاک یکی از مهم‌ترین عوامل حساسیت به نوار بهداشتی شناخته می‌شه. استفاده از نوار بهداشتی می‌تونه موجب اصطکاک حرکتی بشه. به همین دلیل جوش‌های زیادی در ناحیه تناسلی به وجود میاد. مرکز سلامت خانم‌ها به این مسئله اشاره می‌کنه که دویدن، راه رفتن و دیگر فعالیت‌های بدن با استفاده از نوار بهداشتی ممکنه اصطکاک رو افزایش بده. این اتفاق می‌تونه زمینه‌ساز حساسیت به پدهای بهداشتی بشه. به همین دلیل توصیه می‌کنیم زمانی که در دوران قاعدگی هستین حرکت‌هاتون رو کاهش بدین.

2. واکنش آلرژیک

 درماتیت تماسی یا واکنش آلرژیک یکی دیگه از دلایل حساسیت به نوار بهداشتی به شمار میره. در این بیماری امکان داره فرد به موادی که در نوار بهداشتی به کار گرفته شده حساسیت داشته باشه. همین امر موجب به وجود آمدن واکنش آلرژیک می‌شه. یکی از بهترین روش‌ها جهت جلوگیری کردن از این امر اینه که نوار بهداشتی‌های ضد حساسیت رو استفاده کنیم. شما باید نوار بهداشتی رو از مراکزی که معتبر هستن بخرین. این مسئله که مطمئن بشین مواد اولیه با کیفیت در انواع نوار بهداشتی‌ها به کار گرفته شده بسیار مهمه. نوار بهداشتی‌های نیمه ضخیم، نوار بهداشتی‌های پنبه‌ای یا نوار بهداشتی‌های پهن بهترین مدل نوار بهداشتی شناخته میشن.

3. گرما و رطوبت مهمترین دلایل حساسیت به نوار بهداشتی

 یکی دیگه از عوامل حساسیت به نوار بهداشتی، گرما و رطوبته. زمانی که گرما و رطوبت زیادی در ناحیه واژن به وجود بیاد شما به نوار بهداشتی حساسیت پیدا می‌کنین. در این شرایط زمانی که خون از واژن خارج می‌شه محیط مرطوب و گرم به وجود میاد. این امر موجب به وجود آمدن تحریکات پوستی می‌شه. کارشناسان بهداشتی توصیه می‌کنن که شما باید هر چهار ساعت یکبار نوار بهداشتی را عوض کنین. این مسئله که اجازه ندین خون آلوده به طور دائم با ناحیه واژن در تماس باشه بسیار مهمه.

4. عدم استفاده از نوار بهداشتی مناسب

عدم استفاده از نوار بهداشتی مناسب یکی دیگه از دلایل حساسیت به نوار بهداشتی به شمار میره. ممکنه شما برای خرید انواع نوار بهداشتی به مراکز معتبر مثل داروخانه مراجعه کنین اما باز هم علائم حساسیت رو مشاهده می‌کنین. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر انتخاب کردن نوار بهداشتی نامناسبه. همونطوری که می‌دونین بسیاری از نوار بهداشتی‌ها دارای لایه کلفت و برخی دیگه از نوار بهداشتی‌ها لایه نازک دارن. شما باید نوار بهداشتی رو انتخاب کنین که طبق نیازتون طراحی شده. این امر به وجود آمدن حساسیت رو به کمترین اندازه می‌رسونه.

5. عدم تعویض لباس زیر

عدم تعویض لباس زیر یکی دیگه از عوامل حساسیت به نوار بهداشتی شناخته می‌شه. امکان داره خانم‌ها هر چهار یا ۶ ساعت یکبار نوار بهداشتیشون رو تعویض کنن اما به تعویض کردن لباس زیر اهمیت نمیدن. این مسئله که نوار بهداشتی بین لباس زیر و ناحیه واژن قرار می‌گیره به این معنی نیست که  لباس زیر آلوده نمیشه. توصیه می‌کنیم زمان پریودی حداقل یک بار باید لباس زیر رو عوض کنین. همچنین باید لباس زیرهای نخی استفاده کنین. در غیر این صورت امکان داره حساسیت‌های زیادی براتون به وجود بیاد.

درمان حساسیت به نوار بهداشتی

نشانه ها و دلایل حساسیت به نوار بهداشتی

زمانی که دلایل حساسیت به نوار بهداشتی رو شناختین باید نشانه حساسیت به نوار بهداشتی رو بررسی کنین. عفونت قارچی یکی از مهمترین نشانه‌هایی به شمار میره که زمان حساسیت به نوار بهداشتی به وجود میاد. خارش واژن، درد هنگام مقاربت، درد در زمان ادرار کردن، ترشحات غیر طبیعی واژن و ... مهمترین نشانه‌های حساسیت به نوار بهداشتی هستن. اگر شما هر یک از این نشانه‌ها رو در بدنتون مشاهده کردین باید سریعا برای درمان علائم حساسیت اقدام کنین. داروهای متفاوتی مانند آنتی هیستامین، کرم‌های استروئیدی یا آنتی بیوتیک‌های موضعی برای درمان کردن عفونت باکتریایی واژن مورد استفاده قرار می‌گیرن. توجه داشته باشین که قبل از استفاده از این داروها باید با پزشک مشورت کنین.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها