2109
بازدهی صندوق اهرمی کاریزما (۱)

بازدهی صندوق اهرمی کاریزما (۱)

1402/10/05 بازدید897

صندوق اهرمی کاریزما دارای دو نوع واحد سرمایه‌گذاری است که هرکدام بازدهی‌های متفاوتی دارند. سهم‌های مختلف با توجه به روند بازار و نوسانات ممکن است برای شما سود و یا ضرر به همراه داشته باشند، اما خوبی صندوق‌های سرمایه‌گذاری این است که از سهم‌های مختلفی تشکیل می‌شوند و بنابراین ریسک معاملاتی آن‌ها کمتر خواهد بود.

صندوق اهرمی کاریزما هم از انواع مختلفی سهم تشکیل شده، اما طلا و یا سکه در این صندوق وجود ندارد. اگر می‌خواهید این صندوق را خریداری کنید، بهتر است بازدهی آن را بررسی کنید و پس از تحلیل صندوق برای خریدن آن تصمیم بگیرید. در ادامه با ما باشید تا در مورد بازدهی و سود و زیان این صندوق با شما گفت‌وگو کنیم.

صندوق اهرمی کاریزما چیست؟

صندوق اهرمی کاریزما صندوقی است که از سهام مختلف تشکیل شده و در بازار بورس معامله می‌شود. این نوع صندوق سرمایه شما را افزایش می‌دهد، به طوری که درصدی از سرمایه شما را به آن اضافه می‌کند و شما می‌توانید روی آن سود بگیرید. به عنوان مثال شما دو میلیون تومان سرمایه برای خرید قرار می‌دهید، اما صندوق کاریزما مثلا ۲۰۰ هزار تومان به سرمایه شما اضافه می‌کند. این صندوق دو نوع دارد:

  • صندوق اهرمی عادی
  • صندوق اهرمی ممتاز

صندوق اهرمی عادی

صندوق اهرمی عادی کاریزما بدون ریسک بوده و همچون صندوق‌های با درآمد ثابت، دارای بازدهی مشخص است. خرید این صندوق برای افراد مبتدی مناسب‌تر است، زیرا ریسک کمتری دارد. این صندوق سود ثابت، اما کمتری را در اختیار خریداران قرار می‌دهد.

صندوق اهرمی ممتاز

صندوق اهرمی ممتاز کاریزما یک نوع صندوق سهامی است. این صندوق سود بیشتری به شما می‌دهد، اما ریسک آن بالاتر است. ممکن است در یک روز سود ۱۰ درصدی بگیرید، اما روز دیگر ۱۰ درصد ضرر کنید.

البته باید بدانید که دامنه نوسان واحدهای ممتاز این صندوق ۱۰ درصد است و به همین دلیل هم هست که افراد زیادی این صندوق‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند.

صندوق اهرم کاریزما شامل چه سهم‌هایی است؟

صندوق‌های اهرمی کاریزما چه در نوع عادی و چه در نوع ممتاز از سهم‌های مختلفی تشکیل شده‌اند، اما پنج سهم در این سهام درصد بیشتری از کل صندوق را تشکیل می‌دهند و به اصطلاح بیشترین وزن را دارند. در ادامه این سهام را به شما معرفی می‌کنیم:

نام سهام

نماد

درصد موجود در صندوق

ملی صنایع مس ایران

فملی

۸.۵۶

فولاد مبارکه اصفهان

فولاد

۵.۶۵

گروه مپنا

رمپنا

۴.۵۴

سرمایه‌گذاری غدیر

وغدیر

۴.۵۰

بانک ملت

وبملت

۳.۹۷

بازدهی صندوق اهرمی کاریزما چقدر است؟

صندوق کاریزما به‌صورت روزشمار به خریداران سود می‌دهد، اما برای خرید این صندوق بهتر است این سهم را به‌صورت کامل تحلیل کنید. بازدهی صندوق اهرمی کاریزما در نوع عادی و ممتاز با هم متفاوت است.

  • صندوق اهرمی عادی کاریزما در سال گذشته ۲۵.۷۳۱ درصد سود داشته که درصد معقولی به نظر می‌رسد.
  • صندوق اهرمی ممتاز کاریزما اما ۷۵.۵۸۳ درصد بازدهی سالانه داشته که در مقایسه با بازده بازار بورس که ۴۷.۳۶۸ درصد بوده رقم بسیار بالا و وسوسه کننده‌ای است.

البته صندوق اهرمی کاریزما همیشه هم این مقدار بازدهی ندارد و میزان سود آن به نوسانات مجموع بازار و سهامی که در این صندوق وجود دارد وابسته است. باز هم می‌گوییم که برای خرید این صندوق باید دقت کنید و از ابزراهای تحلیلی کمک بگیرید. حتی اگر خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید بهتر است از متخصصان این حوزه مشاوره بخواهید.

بازدهی صندوق اهرمی کاریزما در روز

اگر به دنبال سود بیشتر از بانک در کوتاه مدت هستید بهتر است صندوق اهرمی کاریزما عادی را انتخاب کنید. بازدهی صندوق اهرمی کاریزما در نوع عادی در روز معمولا کمتر از یک درصد است، اما همیشه مثبت است و به شما سود ثابت می‌دهد.

اگر سود زیاد در دوره بلند مدت می‌خواهید و ریسک‌پذیر هستید، صندوق ممتاز اهرمی کاریزما را خریداری کنید. بازدهی این صندوق در نوع ممتاز معمولا بیشتر از یک درصد در روز است و گاهی هم به ۱۰ درصد می‌رسد، اما روزهایی هم منفی است و باید ریسکش را بپذیرید.

صندوق اهرمی کاریزما بهتر است یا صندوق طلا؟

صندوق‌های اهرمی با کمک اهرم فعالیت می‌کنند تا بیشترین سود را به خریداران بدهند، اما صندوق‌های طلا مثل طلای فیزیکی هستند و با نوسانات بازار طلا و سکه قیمت آنها هم تغییر می‌کند.

مقایسه بین صندوق طلا و صندوق اهرمی نمی‌تواند خیلی درست باشد، چون هر فرد با توجه به شرایط، بودجه، انتظارات از معامله‌ها و... برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس تصمیم‌گیری می‌کند.

برای خرید صندوق طلا باید ببینید که کدام صندوق طلا بهتر است . برای خرید صندوق اهرمی هم باید همین کار را بکنید و با بررسی بازدهی صندوق، سهم‌های موجود در آن و تحلیل بازار نسبت به خرید آن اقدام کنید. قبل از سرمایه‌گذاری در بازار بورس سعی کنید دانش این بازار را به دست بیاورید و یا اینکه از افراد متخصص مشاوره بگیرید.

مزایای خرید صندوق اهرمی کاریزما چیست؟

خرید صندوق‌های اهرمی مزیت‌های زیادی دارد، اما خرید صندوق کاریزما در بین سرمایه‌گذاران محبوب شده است. از دلایل این موضوع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نیاز به سرمایه کم (حداقل ۱۰۰ هزار تومان برای واحدهای ممتاز)
  • نقد شوندگی آسان
  • ریسک کم
  • بازدهی بالا
  • امکان خرید و فروش به صورت آنلاین
  • امنیت بالا

 

چگونه صندوق اهرمی کاریزما بخریم؟

برای خرید صندوق کاریزما باید کد بورسی داشته باشید. بعد از دریافت کد بورسی می‌توانید از اینجا به سایت کاریزما بروید و صندوق اهرمی را انتخاب کنید. سپس باید نوع صندوق (عادی یا ممتاز) را انتخاب کنید.

در مرحله بعد باید میزان سرمایه خود را وارد کنید و به همان میزان صندوق بخرید. سپس پرداخت را انجام دهید. به این ترتیب شما صاحب صندوق اهرمی کاریزما می‌شوید و می‌توانید از سود آن بهره‌ ببرید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها