2109
اقدام به بارداری در ماه‌رمضان

اقدام به بارداری در ماه‌رمضان

1403/01/02 بازدید1330

اقدام به بارداری

در این مقاله میخوایم درمورد اینکه در ماه‌مبارک رمضان اقدام به بارداری درست است یا نه، صحبت کنیم. اگر برای بارداری اقدام کردید و یا برای بارداری خود، تلاش می‌کنید و در عین حال در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرید، مطالب این مقاله مختص به شماست. آیا روزه گرفتن، تاثیری بر روی جنینی که قراره تشکیل شود و شانس بارداری، دارد؟ اگر پاسخ این سوال رو میخواهید در ادامه همراه ما باشید.

اقدام به بارداری در ماه‌رمضان مجازه؟

اقدام به بارداری در ماه‌رمضان مجازه یا خیر؟

اگر جزو اون دسته از افرادی هستید که قصد بارداری در ماه‌رمضان رو دارند، همراه ما باشید. این موضوع رو از دو جنبه علمی و دینی بررسی می‌کنیم.

بارداری در ماه‌رمضان از لحاظ دینی

از لحاظ دینی بارداری در ماه‌رمضان، به افرادی که قصد این کار رو دارند، توصیه شده‌است. چون بارداری در این ماه نه تنها هیچ مشکل و ممنوعیتی ندارد. ماه‌مبارک رمضان تاثیرات معنوی بسیاری برای بارداری دارد. منابع دینی بسیاری درمورد بارداری در ماه‌رمضان وجود دارد. به همین خاطر با خواندن منابع دینی متوجه می‌شوید که بارداری در ماه‌رمضان به خصوص در نیمه‌دوم این ماه در مقایسه با ماه‌های دیگر سال؛ ارجحیت دارد. همچنین عده بسیاری از مردم معتقدند، کودکانی که نطفه اون ها در ماه‌رمضان بسته شده، بسیار زیرک و باهوش اند. البته افرادی که قصد بارداری در این ماه رو دارند باید به نکاتی که در ادامه می‌گوییم توجه زیادی کنند.

نکات مهم برای اقدام به بارداری در ماه‌مبارک رمضان

  1. در ساعت‌هایی که روزه‌اید، نمی‌توانید رابطه‌جنسی داشته‌باشید. اگر زمانی که روزه‌اید رابطه‌جنسی داشته‌باشید، روزه شما باطل خواهدشد. بنابراین در فاصله افطار تا سحر می‌توانید برای بارداری اقدام کنید.
  2. اقدام به بارداری در ماه‌رمضان نسبت به بقیه ماه‌های سال ارجحیت دارد و به همین خاطر بسیار توصیه میشود. در شب‌های قدر بهتره اقدام به بارداری نکنید. بقیه ماه‌رمضان را میتوانید برای بارداری خود انتخاب کنید.

فواید روزه‌گرفتن از لحاظ علمی

قبل از اینکه درمورد اقدام به بارداری در ماه‌رمضان از لحاظ علمی صحبت کنیم، به بررسی فواید روزه‌گرفتن میپردازیم.

روزه‌گرفتن از قرن‌ها پیش وجود داشته و نقش مهمی رو در بسیاری از فرهنگ‌هاو دین‌های دنیا بازی می‌کند. این کار علاوه بر ثوابی که از لحاظ دینی دارد، دارای فواید بسیاری برای بدن هم می‌باشد. اگر روزه‌گرفتن به صورت اصولی و صحیح باشد، فایده‌های بسیاری برای بدن دارد. این فواید برای بدن ما، بسیار ارزشمند و مهم هستند. در ادامه این مقاله، میخوایم در مورد فوایدی که روزه‌گرفتن برای سلامتی دارد، صحبت کنیم.

  1. مقاومت بدن رو نسبت به انسولین کم می‌کند و در نتیجه قند خون فرد کنترل می‌شود.
  2. خطر مبتلا شدن به دیابت نوع دو کم خواهدشد.
  3. یکی دیگر از فواید روزه‌گرفتن‌، مبارزه با التهابه و سطح مارکرهای التهابی هم کاهش پیدا می‌کند.
  4. برای درمان مولتیپل اسکلروزیس می‌توانید در ماه‌رمضان، روزه بگیرید.
  5. مبتلا شدن به بیماری‌های مزمن مثل بیماری‌های قلبی و آرتریت روماتوئید با روزه‌گرفتن به اندازه قابل توجهی، کم میشود.
  6. کاهش فشارخون یکی دیگر از فواید روزه‌گرفتن است.
  7. روزه‌گرفتن به کم‌کردن وزن و چربی‌های شکمی کمک زیادی میکند.
  8. ترمیم سلول ها با روزه‌گرفتن اتفاق می‌افتد.

تا اینجا تعداد کمی از فواید روزه‌گرفتن رو به شما عزیزان گفتیم. روزه‌گرفتن فواید خیلی بیشتری دارد. به همین خاطر روزه‌گزفتن نه تنها از دیده پزشکی مشکلی ندارد، بلکه به افراد بسیار توصیه میشود.  

اقدام به بارداری در ماه‌رمضان

همونطور که گفتیم روزه‌گرفتن از نظر پزشکی فواید زیادی دارد و به اکثر افراد توصیه میشود. البته روزه‌گرفتن باید کاملا اصولی و صحیح باشد. در غیر این صورت نه تنها فایده ندارد بلکه باعث آسیب دیدن بدن شما خواهد شد. زنانی که قصد بارداری در ماه‌رمضان رو دارند، روزه گرفتن باعث کاهش مقاومت به انسولین، کاهش چربی‌های شکمی، کاهش التهاب و رسیدن به وزن ایده‌آل اونها خواهدشد. تمام موارد بالا باعث بهبود روند تخمک‌گذاری  و زیاد شدن قدرت باروری اونها میشود. به همین خاطر اقدام به بارداری در ماه‌رمضان از دیده پزشکی هیچ مشکلی ندارد و افرادی که قصد باردار شدن دارند می توانند در این ماه اقدام به بارداری کنند.

بارداری در حین روزه‌گرفتن

بارداری در حین روزه‌گرفتن

شاید زنانی که قصد بارداری در ماه‌رمضان رو دارند این سوال براشون پیش بیاد که اگر در این ماه حامله شوند و همچنان روزه بگیرند، آیا آسیبی به جنین وارد میشود یا نه؟

زنانی که باردار هستند در زمان بارداری نباید روزه بگیرند، به همین خاطر به محض اینکه فهمیدند باردارند نباید دیگر روزه بگیرند. زنان در مدت زمان 14 روز متوجه میشوند که باردارند یا نه. در این 14 روز نطفه از لحاظ تغذیه به مادر خودش وابسته نیست. نطفه در روزهای اولیه مواد مورد نیاز خودش رو از جسم زرد میگیرد. به همین خاطر اگر در این 14 نمیدونستید که باردارید و روزه گرفتید هیچ مشکلی ندارد. به محض اینکه فهمیدید باردارید دیگر نباید روزه بگیرید.

 

 

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها