2109
آسیب مغز جنین در اثر تغذیه نامناسب!

آسیب مغز جنین در اثر تغذیه نامناسب!

1402/08/27 بازدید253

تغذیه در دوران بارداری

استفاده از اسید فولیک از ۳ ماه قبل از بارداری و ۴ ماه اول دوران بارداری، امری ضروری است و عدم استفاده از آن در دوران بارداری، ممکن است اثرات جبران ناپذیری بر روی جنین بگذارد.

استاد بیماری های زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در رابطه با اهمیت تغذیه در دوران بارداری گفته: یکی از دوران‌ حساس زندگی بانوان، دوران بارداری است و هر اتفاقی که در دوران بارداری بیافتد، بر روی جنین و مادر تأثیر مستقیم خواهد داشت.

همچنین خانم دستجردی اضافه کرد: نقش تغذیه سالم در این دوران بسیار مهم است و اگر یک مادر مواد غذایی که مصرف می‌کند، نامناسب باشد و پروتئین کافی به جنین نرسد، عوارض جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت و ممکن است عوارض ناشی از دیابت مادر به جنین منتقل شود و جنین دچار ناهنجاری و یا سقط شود، در این‌گونه موارد، مادر باردار باید تحت نظر پزشک دوران بارداری را سپری کند.

چرا که تغذیه ناسالم مادر ممکن است بر روی مغز جنین اثر بگذارد و نوزاد با اختلالات مغزی رو به رو شود.
اهمیت تغذیه در دوران بارداری| نی نی سایت

در رژیم غذایی مادر باید مواد غذایی اصلی مانند پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، املاح، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و ریزمغذی‌ها وجود داشته باشد تا جنین در رحم مادر دچار سوءتغذیه نشود.

وی با اشاره به وزن مادران باردار، گفت: به طور متوسط افزایش وزن مادر در دوران بارداری، حدود ۱۰ تا ۱۲ کیلو است و مادرانی که اضافه وزن دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که با رعایت رژیم غذایی سالم، دوران بارداری کم خطری را تجربه کنند.

دکتر دستجردی اضافه کرد: استفاده از اسید فولیک از ۳ ماه قبل از بارداری و ۴ ماه اول دوران بارداری، امری ضروری است و عدم استفاده از آن در دوران بارداری، ممکن است اثرات جبران ناپذیری بر روی جنین بگذارد.

 


 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها