2109
کفش نامناسب و مشکل کف پا در کودکان !

کفش نامناسب و مشکل کف پا در کودکان !

1397/04/19 بازدید375

نی نی سایت: از قدیم گفته اند پا قلب دوم انسان است و به همین دلیل باید مثل قلب از آن مراقبت کرد. دکتر فرهنگ غنی پور فوق تخصص ارتوپدی اطفال و دانشیار دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران معتقد است 30 درصد از کودکان ایرانی به دلیل پوشیدن کفش نامناسب، دچار تغییر شکل در کف پا می شوند. او به ایرنا گفت:«استفاده از کفش مناسب برای کودکان ضروری است و والدین باید در انتخاب کفش برای فرزندان خود دقت داشته باشند. کفش نامناسب باعث آسیب به سلامت کودکان می شود، خستگی زودرس، ناتوانی در انجام فعالیت های بدنی و کمردردها از مهمترین عوارض پوشیدن کفش نامناسب است.»

کفش نامناسب انتخاب نکنید

دکترغنی پور با تاکید بر تشخیص صحیح مشکلات کف پای کودکان توسط متخصصان گفت:« برخی افراد غیرمتخصص، برای کودکان به اشتباه کف پای صاف را تشخیص می دهند؛ در حالی که کف پای بسیاری از این کودکان به دلیل پوشیدن کفش نامناسب تغییر شکل می دهد. کفش باکیفیت بچه گانه باید سطح پاهای کودکان را به خوبی پوشش دهد، نرم و انعطاف‌پذیر باشد، تخت سفت داشته باشد و هیچ فشاری به هیچ قسمت از پای کودک به خصوص پنجه‌های او وارد نکند. همچنین نرم و انعطاف‌پذیر بودن رویه کفش، اجازه حرکت آسان را به کودکان می‌دهد و باعث می‌شود جریان خون در سطح پاهای آنها به خوبی در گردش باشد.»
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه امروزه تبلیغات تجاری برای کفش های طبی افزایش یافته است، در ادامه گفت:« بسیاری از افراد برای تبلیغات کفش های طبی خود به مهدکودک ها و مدارس مراجعه و با تشخیص های غلط اقدام به فروش کفش های خود می کنند؛ در حالی که این مساله مبنای علمی ندارد.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها