2109
اختلال یادگیری برخی کودکان با رفتار نامناسب خانواده‌ها

اختلال یادگیری برخی کودکان با رفتار نامناسب خانواده‌ها

1394/04/03 بازدید508

 «حسین بهرامی‌نوید» اظهار کرد: تاکنون 11 هزار دانش‌آموز کلاس اولی نامشان در سامانه‌ی سناد به ثبت رسیده و شکار دانش‌آموزان کلاس اولی بیشتر از آمار موجود در سامانه است.

 

وی ادامه داد: برخی مدارس به علت حجم کاری زیاد و در برخی موارد به علت عدم تکمیل پرونده نام دانش‌آموزان را وارد سیستم سناد نکرده‌اند و آن‌ها به‌زودی این سامانه را تکمیل می‌کنند.

 

بهرامی‌نوید تصریح کرد: از 11 هزار دانش‌آموز ثبت‌نام شده تنها دو تا سه درصد دانش‌آموزان به آموزش ویژه نیاز داشته و باید این افراد در مراکز ویژه تحصیل کنند.

 

وی با بیان این‌که همه‌ی دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مراکز استثنایی ناتوان نیستند، خاطرنشان کرد: برخی دانش‌آموزان بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم وارد مدارس عادی شده و می‌توانند کنار دیگر دانش‌آموزان ادامه تحصیل دهند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش همدان یادآور شد: گاهی برخی خانواده‌ها با رفتارهای نادرست و اشتباه خودشان موجب ایجاد اختلال در یادگیری کودک شده و کودک در دوره‌ای از تحصیل مجبور به ادامه تحصیل در مراکز استثنایی می‌کند.

 

وی گفت: بیشترین مشکل ما با خانواده‌های دانش‌آموزان بوده که با رفتارهای نامناسب خود به آینده‌ی کودک ضربه وارد کرده و استرس خود را به آن‌ها تحمیل می‌کنند.

 

وی یادآور شد: در برخی موارد که کارشناسان تشخیص دهند دانش‌آموز باید در مراکز استثنایی ثبت‌نام کنند با شوک خانواده مواجه می‌شوند در حالی‌که شاید این دانش‌آموز در دوره‌ی کوتاهی نیاز به آموزش ویژه و رسیدگی بیشتری داشته باشد.

 

بهرامی‌نوید تصریح کرد: امسال‌ ثبت‌نام کلاس اولی‌ها تا پایان مردادماه ادامه داشته و در صورتی‌که خانواده‌ای در ثبت‌نام فرزندش تعلل داشته باشند باید در ابتدا به آموزش و پرورش ناحیه مورد نظر مراجعه کرده سپس با دریافت نامه اقدام به ثبت‌نام کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: اولویت ثبت‌نام در مدارس با افرادی است که به موقع اقدام به ثبت‌نام کرده و در صورت تکمیل ظرفیت مدارس خانواده‌هایی که تعلل داشته‌اند باید فرزندشان را در مدارس با ظرفیت خالی ثبت‌نام کنند.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16268 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11536 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2657 بازدید