2109
 برای انجام ایمپلنت فوری دندان به کجا مراجعه کنیم؟

برای انجام ایمپلنت فوری دندان به کجا مراجعه کنیم؟

1402/07/21 بازدید623

در بسیاری از مواقع، متقاضیان انجام خدمات ایمپلنت دندان، از طولانی بودن مراحل ایمپلنت ناراحتند. بسیاری از این افراد به دنبال راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به فرایند درمان خود هستند. ایمپلنت فوری دندان، بهترین راهکار برای این دسته از افراد است.

ایمپلنت فوری دندان چیست؟

ایمپلنت فوری از لحاظ تکنیک کارگذاری با سایر ایمپلنت‌ها متفاوت است. در روش کاشت ایمپلنت فوری اگر تراکم و شرایط استخوان فک ایده آل باشد، نیازی نیست سه ماه برای کاشت پروتز دندان صبر کنید. بلکه می‌توانید روی دندانتان پروتز موقت نصب کنید و پس از سه تا پنج ماه آن را با پروتز اصلی جایگزین کنید.

ایمپلنت یک روزه دندان در مواردی که یکی (یا تعداد کمی) از دندان‌های فک جلو از دست رفته باشند بسیار کاربردی است. زیرا با این روش، زیبایی دندان‌ها بلافاصله پس از خارج کردن دندان به دهان بازمیگردد. اگر شما هم دوست دارید در کمترین زمان و با کمترین تعداد مراجعه به مطب دندانپزشکی کاشت دندان خود را انجام دهید، این گزینه برای شما مناسب است.

 

ایمپلنت فوری چه مزایایی دارد؟

مزایای ایمپلنت دندان فوری شامل موارد زیر است:

  • طول درمان در ایمپلنت دندان فوری کوتاه است.
  • بیمار برای مدتی طولانی اذیت نمی‌شود.
  • احتمال تغییر شکل استخوان کم است.
  • ایمپلنت هماهنگی بهتری با لثه و تاج پیدا می‌کند.

آیا همه می‌توانند ایمپلنت دندان فوری انجام دهند؟

اگر چه این روش، راهکار مورد علاقه‌ی بسیاری از افراد برای دندان دار شدن است! اما معمولا همه، واجد شرایط انجام ایمپلنت فوری دندان نیستند. دندانپزشکان معمولا قبل از توصیه کردن به بیماران برای استفاده از درمان ایمپلنت فوری دندان، یک ارزیابی گسترده روی او انجام می‌دهند تا از امکان انجام این درمان اطمینان حاصل کنند.

در نتیجه‌ی این ارزیابی، موارد زیادی مد نظر قرار خواهد گرفت. برای مثال، اینکه اینکه کدام دندان نیاز به تعویض دارد؛ میزان و کیفیت استخوان فک چقدر است؟ آیا وضعیت سلامتی و بهداشت دهان و دندان فرد مناسب است یا خیر؟ آیا فرد سیگار میکشد یا خیر؟ و موارد مشابه دیگری.

در صورت تایید دندانپزشک، فرد می‌تواند از روش ایمپلنت دندان فوری به جای ایمپلنت دندان اصلی استفاده کند.

ایمپلنت فوری چگونه انجام می شود؟

اگرچه روش ایمپلنت فوری دندان به روش ایمپلنت یک روزه نیز معروف است؛ اما انجام آن در یک جلسه اتفاق نمی‌افتد. در روش کاشت ایمپلنت فوری دندان، ابتدا دندانپزشک برای بررسی سلامت دهان و دندان‌های شما تصویربرداری سه‌بعدی و اشعه ایکس را تجویز می‌کند. با استفاده از این تصاویر می‌توان متوجه شد که برای این روش کاشت کاندید مناسبی هستید یا نه.

در صورتی که نیاز به کشیدن دندان باشد، چند هفته قبل یا در روز جراحی می‌توانید نسبت به کشیدن دندان خود اقدام نمایید. در روز جراحی نیز، دندانپزشک با استفاده از بی‌حسی موضعی، ناحیه دندان یا دندان‌های مورد نظر برای کاشت ایمپلنت دندان را بی حس می‌کند.

در نهایت و پس از بی حس شدن دندان‌ها، ایمپلنت‌ها در استخوان قرار می‌گیرند. قرارگیری ایمپلنت در استخوان با دو روش پانچ (دستی) و دیجیتال(چاپ تصویر سه‌بعدی و کاملا سفارشی) انجام می‌شود.

نکته قابل توجه در این مرحله، این است که اگر کاشت دندان برای شما پیچیدگی‌های زیادی داشته باشد، از روش ایمپلنت دیجیتال استفاده می‌شود. در غیر این صورت ایمپلنت به روش پانچ کارساز است.

تفاوت ایمپلنت فوری با لمینت دندان چیست؟

اصلی ترین کاربرد ایمپلنت دندان برای مواقعی است که شما دندان خود را از دست داده‌اید (و جای آن دندان در دهان شما خالی است) و یا بنابر دلایلی پزشکی، مجبور به کشیدن دندان خود هستید.

اما لمینت دندان در شرایطی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دندان شما مینای سالمی دارد و تنها مشکل آن ظاهر نازیبای آن است. لمینت، ورقه‌ی نازک و سفید رنگی است که روی دندان شما چسبانده می‌شود و ظاهری زیبا به دندان شما می‌بخشد.

قیمت ایمپلنت فوری دندان چقدر است ؟

قیمت ایمپلنت فوری نسبت به سایر ایمپلنت های معمولی گران تر است و به عوامل مختلفی اعم از تعداد دندان‌هایی که قصد کامپوزیت کردن آن‌ها را دارید، کیفیت پایه ایمپلنت، تخصص دندانپزشک و... بستگی دارد.

کلینیک دندانپزشکی دکتر بنیانیان در تهران

دندانپزشکی دکتر بنیانیان یکی از مجهزترین دندانپزشکی‌های ایران است که خدمات مربوط به ایمپلنت فوری دندان را به مراجعه کنندگان خود ارائه می‌دهد.

این کلینیک تخصصی با به کار گیری کادر اداری و درمانی، با تجربه و خوش اخلاق و با استفاده از تکنیک‌های نوین درمانی، در سریع ترین زمان ممکن، دندان از دست رفته‌ی شما را با روش ایمپلنت فوری جایگزین خواهد کرد.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها