2109
بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا به کودک

بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا به کودک

1402/07/02 بازدید2027

چه کودکانی باید واکسن آنفلوآنزا  تزریق کنن؟

 واکسن آنفلوآنزا برای تزریق بستگی به اولویت داره. کودکان زیرپنج سال حتماً این واکسن و تزریق کنن. اما بسته به میزان تعداد واکسن آنفلونزا در بازار، این موضوع فرق می‌کنه.

کودکانی که ریسک بالاتری دارن در اولویت بیشتری قرار دارن؛ کودکانی که بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری‌های قلبی، تنفسی، بیماری‌های دیابتی یا چاقی بیش از حد دارن و یا  درگیری‌های مزمن ریه دارن حتماً باید واکسن آنفلونزا و تزریق کنن.

آنفلوآنزا در کودکان با چه علائمی شروع میشه؟

آنفلوآنزا در کودکان از بی‌علامتی تا سرماخوردگی معمولی شروع شده و تا علامت‌های شدیدتر ادامه داره.

اختلال در هوشیاری، دیسترس تنفسی و درگیری‌های عصبی؛ یعنی می‌تونه از طیف بسیار وسیع علائم داشته باشه.

معمولا دوره این  بیماری در کودکان سه تا هفت روزه و انتقال ویروس در سه روز اول بعد از بروز علائم و یک روز قبل از علائم هست.

آنفولانزا در صورت بروز علائم شدیدتر  نیاز به درمان و حتی بستری داره؛حتی می‌تونه کشندگی داشته باشه و این وضعیت بیشتر در کودکانی هست که بیماری‌های زمینه‌ای دارن.
فصل واکسن آنفولانزا نی نی سایت

بهترین زمان تزریق واکسن ؟

اگر واکسن در اول فصل پاییز و اواخر شهریور ماه ‌بزنین،‌ اثربخشی بیشتری داره. دریافت زودتر ‌واکسن،‌ فرصت کافی برای ایمن‌سازی بدن قبل از شروع واقعی فصل آنفلوانزا یعنی تقریباً از آبان تا اردیبهشت ماه وفراهم میکنه.

چه کودکانی نباید واکسن آنفولانزا و دریافت کنن؟

اگر فرزند شما به تخم‌مرغ آلرژی داره و یا تب داره که حتما با پزشک کودک صحبت کنین که باید برای زدن واکسن تا زمانی که حال کودک بهتر بشه صبر کنیم یا نیازی به این کار نیست.

 

بعد از دریافت واکسن بازهم ممکنه کودک آنفولانزا بگیره؟

بله، ممکنه چون واکسن ضرورتاً همۀ گونه‌های شایع آنفلوانزا که کودک  در معرضش قرار می گیره پوشش نمیده.

اما اگر کودک به نوعی از آنفلوانزا که در واکسن گنجانده نشده مبتلا بشه،‌ احتمال خیلی زیادی وجود داره که بیماری شدید نباشه.

عوارض جانبی واکسن آنفولانزا

رایج ‌ترین عوارض جانبی واکسن آنفلوانزا برای کودکان و نوجوانان،‌ درد در محل تزریق،‌ تب پایین،‌ خارش و خستگی هست. این علائم می‌تونه تا دو روز ادامه داشته باشه.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها