2709
چگونه از شیوع آنفولانزا جلوگیری کنیم؟

چگونه از شیوع آنفولانزا جلوگیری کنیم؟

1400/12/05 بازدید379

هنگامی که فرزند شما به ویروس بدی مانند آنفولانزا مبتلا می‌شود باعث نگرانی شما و دیگران خواهد شد. این نگرانی وجود دارد که افراد دیگر در خانه نیز بیمار نشوند. اگر فکر می‌کنید فرزندتان آنفولانزا دارد همیشه‌ایده خوبی است که با پزشک خود تماس بگیرید. اگر علائمی مانند سرفه و تب باقی ماندند یا به نظر می‌رسد که بهتر شده‌اند حتماً فوراً به پزشک مراجعه کنید. سپس دوباره بدتر شوید که می‌تواند نشانه‌ای از ذات‌الریه باشد. از آنجایی که کودکان خردسال نسبت به بزرگسالان بیشتر مستعد ابتلا به میکروب‌ها هستند برای محافظت از آن‌ها در برابر ابتلا به ویروس‌هایی مانند آنفولانزا و جلوگیری از انتشار آن به سایر اعضای خانواده می‌توان تلاش کرد. در اینجا نحوه حفظ سلامت بقیه اعضای خانواده در صورت ابتلا به آنفولانزا آمده است:

 

 کودک را از دیگران جدا نگه دارید:

یک عطسه یا سرفه از یک فرد مبتلا به آنفولانزا می‌تواند دیگران را در شعاع شش فوتی آلوده کند. بنابراین سعی کنید کودک خود را تا حد امکان از دیگران دور نگه دارید. قبل از اینکه او را به مهدکودک یا مدرسه برگردانید و اجازه دهید او با بقیه اعضای خانواده تماس نزدیک‌تری داشته باشد، صبر کنید تا حداقل 24 ساعت بدون مسکن و سرفه و عطسه‌اش کاهش یابد.

 دست‌های او را مرتب بشویید:

از او بخواهید دست‌هایش را مرتباً و به طور کامل با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشوید. دستمال‌های مخصوص کودک را کنار او نگه دارید و از او بخواهید بعد از هر بار استفاده از دستمال کاغذی و قبل از غذا خوردن دست‌هایش را با آن‌ها ضدعفونی کند (یا این کار را برای او انجام دهد).

 جلوی سرفه را بگیرید:

میکروب‌ها در فصل آنفولانزا چیزی برای عطسه کردن یا سرفه کردن نیستند. بیمار شما می‌تواند هر بار که عطسه یا سرفه می‌کند، قطرات تنفسی حامل ویروس آنفولانزا را به همه اطرافیانش انتقال دهد. برای جلوگیری از انتشار میکروب‌های آنفولانزا به او یادآوری کنید که عطسه و سرفه را داخل دستمال کاغذی یا اگر نزدیک به آن نیست با آرنجش بگیرد.

 همه‌جا را ضدعفونی کنید:

سطوحی را که کودکتان لمس می‌کند از جمله دستگیره‌های در، فلاش توالت، شیرآلات، تلفن‌ها و کنترل‌های از راه دور را با یک دستمال ضدعفونی‌کننده یا محلول تمیزکننده‌ای که برای از بین بردن میکروب‌ها و ویروس‌ها طراحی شده است پاک کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما حوله، اسباب بازی، پتو، بالش، لیوان، ظروف و غیره را به اشتراک نمی‌گذارد و مطمئن شوید که همه چیز‌هایی که استفاده می‌کند کاملاً شسته می‌شود.

نتیجه‌گیری:

به یاد داشته باشید که حدود دو هفته پس از تزریق واکسن طول می‌کشد تا ایمنی به طور کامل ایجاد شود بنابراین بر این اساس برنامه‌ریزی کنید. در حالی که این واکسن نمی‌تواند صد در صد تضمین کند که شما به آنفولانزا مبتلا نخواهید شد اما از عوارض بالقوه جدی مانند عفونت گوش و التهاب قلب، مغز و ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها