2109
چگونه آنفولانزای کودکان را درمان کنیم؟

چگونه آنفولانزای کودکان را درمان کنیم؟

1401/12/09 بازدید867

تشخیص تفاوت بین آنفولانزا و سرماخوردگی یا ویروس دیگر همیشه آسان نیست و علائم اغلب مشابه هستند. مبنی بر اینکه کودکان 5 ساله و کمتر در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عوارض خطرناک مرتبط با آنفولانزا هستن دانستن اینکه چه زمانی یک کودک آنفولانزا دارد در مقابل یک سرماخوردگی ساده می‌تواند مهم باشد. سرماخوردگی معمولاً به تدریج ظاهر می‌شود و علائم آنفولانزا به سرعت ظاهر می‌شود به این معنی که کودک شما در صورت ابتلا به آنفولانزا بیمارتر به نظر می‌رسد. همچنین آنفولانزا علائم مشخصی از سرماخوردگی مانند درد عضلانی، لرز و سرگیجه دارد. هر دو بیماری تقریباً در یک زمان از سال (بین پاییز و زمستان) به اوج خود می‌رسند و با بازگشت بچه‌ها به مدرسه میکروب‌های سرماخوردگی و آنفولانزا دوباره افزایش می‌یابد.

آنفولانزا چه علائمی دارد؟

آنفولانزا را اغلب می‌توان با افزایش ناگهانی درجه حرارت تشخیص داد که با وجود دارو‌های کاهش‌دهنده تب ادامه می‌یابد. کودکی که خیلی بیشتر از حد معمول احساس خستگی می‌کند، بیشتر می‌خوابد و فعالیت‌های کمتری انجام می‌دهد و گلو درد، سرفه خشک، آبریزش بینی و استفراغ یا اسهال دارد مبتلا به آن شده است.  

چگونه آنفولانزا را در خانه درمان کنیم؟

در بیشتر موارد آنفولانزا را می‌توان در خانه درمان کرد اما والدین باید حال کودک خود را زیر نظر داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که او هیدراته مانده و استراحت کافی دارد. آنفولانزا می‌تواند علائم و عوارض مختلفی ایجاد کند از خفیف تا شدید. به همین دلیل است که والدین باید از درمان مناسب برای کودک نوپا خود استفاده کنند. وقتی صحبت از عسل به میان می‌آید محققان دریافته‌اند که عسل در واقع می‌تواند موثرتر و بالقوه کمتر از سایر روش‌های درمانی برای عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی باشد.

چه زمانی برای آنفولانزا به پزشک مراجعه کنیم؟

بیشتر افراد سالم از جمله کودکان می‌توانند بدون عارضه بهبود یابند اما اگر کودک نوپا شما هر گونه بیماری زمینه‌ای مانند آسم، بیماری‌های ریوی یا بیماری قلبی داشته باشد آنفولانزا می‌تواند به چیزی جدی‌تر تبدیل شود. اگر کودک نوپای شما دچار عوارض شدید پزشکی ناشی از آنفولانزا شد باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگر کودکتان تنگی نفس دارد، واکنش نشان نمی‌دهد، استفراغ بیش از حد را تجربه می‌کند یا کم‌آب به نظر می‌رسد (علائم شامل کاهش ادرار، خشکی لب‌ها یا گود افتادگی چشم‌ها) والدین باید از پزشک اطفال صرف نظر کنند و مستقیماً به اورژانس مراجعه کنند.

نتیجه‌گیری:

اکثر کودکان در برخی مواقع با استراحت، مایعات و دارو‌های بدون نسخه بهتر می‌شوند اما اگر به نظر می‌رسد کودک شما بسیار بیمار است یا تب بالا، استفراغ بیش از حد، مشکل در تنفس یا علائم کم آبی دارد باید به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید.  

 

منبع:

www.verywellfamily.com

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها