2109
آیا تعیین جنسیت قبل از بارداری ممکنه؟

آیا تعیین جنسیت قبل از بارداری ممکنه؟

1402/07/09 بازدید3015

تعیین جنسیت قبل از بارداری

تعیین جنسیت قبل از بارداری حقیقت داره؟

تعیین جنسیت قبل از بارداری با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌هایی که قبل از بارداری انجام میشه از زمان‌های قدیم تا به امروز همواره مورد توجه بوده. به همین دلیل در هر جامعه‌ای تکنیک‌‌های مختلفی برگرفته از این موضوع و در بین عموم تبیین می‌شه. با این حال، حقیقت اینه که هیچ مدرکی دال بر مؤثر بودن هر یک از این پیشنهادات در تعیین جنسیت نوزاد وجود نداره. به عنوان مثال در بین مردم گفته می‌شه که روش‌‌های مختلف مربوط به روزهای رابطه، تغذیه والدین و نوع رابطه جنسی می‌تونه تعیین ‌‌کننده جنسیت نوزاد باشه.

به یاد داشته باشین برخی این روش‌‌ها (تعیین جنسیت قبل از بارداری) رو امتحان می‌‌‌کنن و احتمال موفقیت اون‌ها خیلی پایینه. از آنجایی که تنها دو احتمال وجود ‌‌داره، (پسر یا دختر) پنجاه درصد شانس موفقیت وجود داشته و مهم نیست که کدام روش امتحان میشه. بنابراین نباید به چنین ادعاهایی اعتماد کرد. هیچ روشی غیر از روش ژنتیکی به نام PGD که بتونه جنسیت نوزاد رو تعیین ‌‌کنه وجود نداره.

تعیین جنسیت قبل از بارداری   نی نی سایت

نحوه تعیین جنسیت

بارداری در نتیجه اتحاد یک سلول تولید مثل مرد (اسپرم) و یک تخمک ماده رخ می‌ده. سلول تخمک زن فقط حاوی کروموزوم X بوده و کروموزوم Y در زن یافت نمی‌شه. برخی از اسپرم‌‌های مرد حاوی کروموزوم X و برخی کروموزوم Y هستن. اگر یک اسپرم حاوی کروموزوم X تخمک زن رو بارور ‌‌کنه، دو X به هم ‌‌می‌رسن (XX) و نوزاد دختر می‌شه. اگر یک اسپرم حاوی کروموزوم Y سلول تخمک زن رو بارور ‌‌کنه، X و Y در کنار هم قرار می‌گیرن (XY) و یک نوزاد پسر متولد می‌شه. به عبارت دیگر این اسپرم مرده که جنسیت رو تعیین می‌‌‌کنه، نه زن.

روش‌‌های تغذیه مادر و پدر

اگرچه در سرتاسر دنیا پیشنهاداتی در مورد تعیین جنسیت قبل از بارداری نوشته و توضیح داده شده، اما اثربخشی هیچ یک از اون‌ها ثابت نشده. دانشمندان ژنتیک روسی ادعا می‌‌‌کنن که تغذیه مادر باردار و آنچه که می‌خوره و می‌نوشه بر جنسیت نوزاد تأثیر می‌ذاره. بر این اساس، رژیم غذایی سرشار از پتاسیم و سدیم (مانند گوشت، ماهی، سبزیجات، شکلات، نمک) که توسط مادر باردار حداقل 6 هفته قبل از بارداری شروع می‌شه، احتمال پسر شدن رو افزایش می‌ده. به همین ترتیب، رژیم غذایی با غذاهای غنی از کلسیم و منیزیم (شیر، پنیر، فندق بدون نمک، لوبیا، کلم بروکلی، کلم) احتمال دختردار شدن رو افزایش می‌ده.

 

توضیح علمی؛ این بر اساس پدیده‌ای به نام عامل یونیه. این غذاها بسته به رژیم غذایی در جهت + یا - بر بار الکتریکی بدن تأثیر می‌ذارن و از آنجایی که اسپرم‌های حامل کروموزوم‌های X یا Y دارای بارهای الکتریکی متفاوتی هستن، مثلاً در حالی که اسپرم‌های حامل کروموزوم‌های X دفع می‌شن، اون‌هایی که حامل کروموزوم Y هستن جذب می‌شن. به طور کلی تخمک از تئوری این نظریه Babychoice پشتیبانی می‌‌‌کنه.

رژیم تغذیه برای جنسیت نوزاد دختر

برای تعیین جنسیت قبل از بارداری از مصرف غذاهای شور دوری و روی غذاهای غنی از کلسیم (غذاهای لبنی، ماهی، بادام، زرده تخم مرغ، تره فرنگی) و منیزیم (شکلات، نان، عسل) تمرکز کنیم.

  • تعداد رابطه جنسی: باید مکرر، بیش از یک بار در هفته باشه.
  • زمان رابطه جنسی بارور: مقاربت 2 تا 5 روز قبل از تخمک گذاری
  • تراکم سلول‌‌های اسپرم: هر چه مردان در روزهای قبل از لقاح انزال بیشتری داشته باشند، میزان سلول‌‌های X در در اسپرم بیشتر می‌شه.
  • ارگاسم در طول رابطه جنسی: در نتیجه عدم ارگاسم زن، شانس بین X و Y برابر خواهد بود.

رژیم تغذیه برای جنسیت نوزاد پسر

مقدار نمک رو در وعده‌‌های غذایی خود افزایش بدین و غذاهای غنی از سدیم (برنج، لوبیا سبز، جو دوسر، زردآلو) و پتاسیم (کره، زردآلو، گندم) رو انتخاب کنین.

  • تعداد رابطه جنسی: مقاربت نادر و 10 روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی نداشته باشین.
  • زمان رابطه جنسی بارور: آمیزش در روز تخمک گذاری یا 1-2 روز پس از تخمک گذاری. سلول‌‌های اسپرم مرد سریعتر (Y) ابتدا به تخمک ‌‌می‌رسن.
  • تراکم سلول‌‌های اسپرم: تعداد انزال‌‌ها باید کم باشه. بنابراین سلول‌‌های Y بیشتری در اسپرم وجود خواهد داشت.

تعیین جنسیت قبل از بارداری  نی نی سایت


نتیجه گیری:

مهمه بدونین که تعیین جنسیت قبل از بارداری در برخی کشورها و محدوده‌ها ممنوع یا محدوده و فقط در شرایط خاصی مانند ریسک بالای انتقال بیماری‌های مرتبط با جنسیت و یا بررسی بیماری‌های ژنتیکی جنین انجام می‌شه. همچنین، باید توجه داشت که جنسیت جنین نباید به عنوان تنها معیار برای تصمیم‌گیری درباره بارداری یا نگهداری جنین در نظر گرفته بشه. در نهایت، تصمیم‌گیری در مورد تعیین جنسیت قبل از بارداری باید با مشورت پزشک صورت بگیره.

منبع
pendikkadindogum.com
 

منبع : آیا تعیین جنسیت قبل از بارداری ممکنه؟

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها