2109
راهنمای تغییر دکوراسیون منزل، از کجا شروع کنیم؟

راهنمای تغییر دکوراسیون منزل، از کجا شروع کنیم؟

1402/05/18 بازدید2654

طراحان داخلی معتقدند بهتر است حداقل هر سه تا چهار سال یکبار دکوراسیون خانه به‌روزرسانی شود. البته این مدت زمان مربوط به تغییرات بزرگی مانند بازسازی کلی خانه است؛ اما اگر دکوراسیون منزل برای‌تان خسته‌کننده و یکنواخت شده است برای ایجاد تغییرات کوچک همین حالا دست به کار شوید. این مقاله به مراحل تغییر دکوراسیون منزل با راهکارهای ساده و کم‌هزینه پرداخته است. برای تحول دکوراسیون خانه خود، قدم‌به‌قدم طبق راهنمای زیر شروع کنید و از تاثیر بی‌نظیر این تغییرات بهره‌مند شوید.

قدم اول تغییر دکوراسیون؛ افزودن فضاهای ذخیره‌سازی برای نظم بیشتر

کمبود فضا و بی‌نظمی از آزاردهنده‌ترین موضوعات در خانه است؛ بنابراین قبل از دگرگونی ظاهری اگر قصد ایجاد تغییراتی ساده و کاربردی دارید، با افزودن ارگانایزرها، شلف‌ها و کمد به دکوراسیون شروع کنید. ایجاد نظم در دکوراسیون بیشترین تاثیر مثبت را در فضا دارد. اگر فضای کافی برای اقلام مورد نیاز خود داشته باشید همیشه خانه‌ای منظم با انرژی مثبت خواهید داشت.

به‌منظور این کار می‌توانید از اضافه‌کردن کمدی در قسمت ورودی منزل برای آویزان‌ کردن لباس‌ها شروع کنید. پس از آن در قسمت نشیمن باکس‌هایی برای مجلات، وسایل سرگرمی و اقلام ضروری دیگر قرار‌ دهید. همین‌طور می‌توانید به دکوراسیون اتاق خواب یک کمد لباس جدید با طبقه‌بندی‌های کافی اضافه کرده و تغییرات چشمگیر حاصل از نظم را در دکوراسیون به‌وضوح مشاهده کنید!

معجزه تغییر دکوراسیون با تغییر مدل چیدمان مبلمان نشیمن

پس از ایجاد نظم، قطعا تغییر در مدل چیدمان مبلمان بسیار تاثیر‌گذار است. چیدمان متفاوت مبل‌های نشیمن سیرکولاسیون فضایی را تغییر می‌دهد و تاثیر چشمگیری بر سبک زندگی شما خواهد داشت. قدم دوم تغییرات را از نشیمن شروع کنید به راهکارهایی برای جابجایی مبل‌ها و جای تلویزیون فکر کنید.

نشیمن به‌عنوان اجتماعی‌ترین قسمت خانه در خانه، بیشترین تاثیر را بر دکوراسیون دارد. پس به انواع مدل‌های ممکن و کاربردی برای تغییر چیدمان مبلمان نشیمن فکر کنید. این تغییرات شامل نوع چیدمان مبلمان یا حتی خرید سرویس جدید با سبک طراحی متفاوت می‌شود. پس از تصمیم‌گیری برای سبک و نوع چیدمان پذیرایی می‌توانید برای ایجاد تغییرات دکوراسیون اتاق خواب و موارد بعدی اقدام کنید.

ایجاد تنوع و تغییر دکوراسیون منزل با اکسسوری‌ها

اکسسوری‌ها در دکوراسیون نقش مکمل و تعیین‌کننده‌ای دارند. فضای منزل با اکسسوری‌ها طرح و رنگ بیشتری می‌گیرند. بالشتک‌ها، تابلوها، مجسمه و گلدان‌هایی را به‌منظور افزودن رنگ مورد‌علاقه خود به فضا اضافه کنید. خرید یا تعویض مبلمان اصلی خانه هزینه قابل‌توجهی را به شما تحمیل خواهد کرد؛ با‌این‌حال اگر در قسمت نشیمن احساس یکنواختی دارید به جای تعویض رنگ مبل نشیمن تنها با اضافه‌ کردن کوسن‌ با پترن و رنگ دلخواه می‌توانید حس‌و‌حال متفاوتی ایجاد کنید.

شما می‌توانید به آسانی و در‌صورت تمایل، با هزینه کم مجدداً اکسسوری‌های خانه خود را تغییر دهید. این تغییرات به آسانی تحت‌ تاثیر تغییر فصول یا ترندهای دکوراسیون نیز قابل تغییر هستند و هر بار انرژی و تازگی را به دکوراسیون خانه هدیه می‌کند.

با اضافه کردن گیاهان مختلف به فضا تغییرات ارزان در دکوراسیون ایجاد کنید

تاثیر مثبت استفاده از گیاهان در دکوراسیون در تحقیقات متعدد به اثبات رسیده است. گیاهان علاوه‌بر افزودن زیبایی بصری، طراوت و شادابی بیشتری را نیز در خانه ایجاد می‌کنند. ضمن اینکه گیاهان هوا را تصفیه خواهند کرد و محیط مطبوعی برای زندگی فراهم می‌سازند.

البته گیاه و گلدان‌های گل مختلف نقش مهمی در برخی از سبک‌های دکوراسیون دارند. برای مثال، در سبکهایی چون بوهو، گیاهان بزرگ و سبز، فاکتور مهمی در چیدمان نشیمن و اتاق محسوب می‌شوند. با این حال شما می‌توانید فارغ از سبک دکوراسیون خانه خود و برای تغییر حا‌ل‌و‌‌هوای منزل، از گیاهان آپارتمانی یا گیاهان طبیعی استفاده کنید.

تغییر دکوراسیون با ایجاد گوشه‌ای دنج برای دریافت آرامش از محیط

خانه پناهگاه امن شماست؛ جایی که بتوانید در آن آرام شوید و از چالش‌های روزمره و استرس‌ها برای ساعاتی فاصله بگیرید. در این مکان امن، هر شخصی نیازمند فضایی دنج است تا مدت زمانی را به‌تنهایی در آن سپری کند. کنج دوست‌داشتنی برای هر شخص متفاوت است. گوشه دنج شما شاید در اتاق نشیمن، اتاق خوابتان یا جایی برای خلوت و مطالعه کنار قفسه کتاب باشد.

در هر جایی از خانه می‌توانید با اکسسوری‌های مورد‌علاقه و شمع‌های معطر، فضایی آرامش‌بخش برای خود بسازید. در ایجاد تغییرات به صرف هزینه زیاد نیاز نیست، فقط ایده های مورد علاقه مختص به خود را دنبال کنید و با آنچه احساس خوبی در شما ایجاد می‌کند، یک فضای شخصی خلق کنید.

در خرید برای تغییر دکوراسیون از روی قیمت تصمیم‌گیری نکنید!

خرید اکسسوری یا مبلمان جدید با هدف تغییر دکوراسیون منزل، آسان‌ترین کار است؛ اما فراموش نکنید فاکتور‌های مهمی را باید هنگام خرید در نظر داشته باشید. فاکتور‌هایی همچون سبک دکوراسیون، بودجه، میزان تغییرات تعیین‌کننده کیفیت خرید شما خواهد بود.

برای مثال ممکن است بودجه‌ مناسبی را برای خرید تخت خواب اتاق خواب عروس در نظر بگیرید؛ اما هنگام خرید فقط قیمت تخت خواب دو نفره را ملاک قرار دهید و تخت خوابی گران‌قیمت اما ناهماهنگ با سبک دکوراسیون اتاق خریداری کنید که در این صورت تغییری منفی و هزینه‌ای غیر‌قابل بازگشت برای شما خواهد داشت.

هر آنچه برای تغییر دکوراسیون نیاز دارید را در فروشگاه بلج بیابید

در این مقاله درباره ایده‌هایی ساده و کاربردی برای تغییر دکوراسیون منزل صحبت کردیم. ایده‌هایی شامل افزودن اکسسوری‌ها، گیاهان و ساختن گوشه دنج به دکوراسیون خانه، همچنین راهکارهایی برای خرید یا چیدمان مبلمان را مطرح کردیم. در پروسه ایجاد تغییرات اگر برای تکمیل دکوراسیون منزلتان به هر نوع لوازم مانند مبلمان و صندلی، شلف‌های چوبی، تشک، سرویس خواب و سایر موارد نیاز دارید پیشنهاد می‌کنیم با جستجوی نام بلج در موتور جست‌و جو به وبسایت فروشگاه بلج مراجعه کنید. بلج با ساخت محصولات سفارشی، امکان بازدید حضوری محصولات و ارسال رایگان، خدمات مختلفی را برای جلب رضایت مشتریان عرضه کرده تا تغییر دکوراسیون را با لذت و آرامش بیشتری تجربه کنید.

ارسال نظر شما

login captcha

عالی بود مقاله اتون..منم اتفاقا داشتم سایت مشاهیر رو میگشتم به موارد اینطوری برخورد کردم

پربازدیدترین ها