2109
فضای باز را به بهترین شکل دکوراسیون کنید !

فضای باز را به بهترین شکل دکوراسیون کنید !

1401/07/19 بازدید494

اگر شما هم به فضای باز علاقمند هستید و دوست دارید در تمام فصول از محیطی شیک و آرام لذت ببرید، به آسانی می‌توانید حتی از کمترین فضای بازی که در اختیار دارید، بهترین استفاده را داشته باشید. اما برای اینکار نیاز به انگیزه و ایده است تا بتوانید محیطی مانند: تراس، بالکن، پاسیو، بام یا هر فضای باز دیگری را تغییر دهید. خوشبختانه این روزها توجه افراد به محیط‌های این چنینی و دکوراسیون آنها بسیار زیاد شده است.

در سال‌های اخیر با رشد چشمگیر پدیده‌هایی همچون: روف گاردن ، تراس گاردن و لنداسکیپ یا همان محوطه سازی روبرو هستیم و همین باعث شده تا محصولات کاربردی در این فضاها نیز با تنوعی بیشتر به بازار عرضه شود. با این حال شما باید بدنبال محصولی مختص فضای باز باشید، تا نه تنها با مجاورت دائم در هوای باز و بیرونی آسیبی نبیند، که طول عمر بالایی داشته و سرمایه‌گذاری ایده‌آل برای شما در سال‌های آینده باشد. شاید متریال‌های متعددی در این زمینه به شما معرفی شده و موجب سردرگمی‌تان شود. اما بهتر است قبل از هر اقدامی با تحقیق و بررسی در اینباره از صحت اطلاعات و محصول منتخب مطمئن شده و سپس اقدام به اجرای آن نمایید.

روف گاردن یا تراس گاردن و نمونه‌های این چنینی ایده‌ای عالی به نظر می‌رسند زیرا منظره چشم‌نواز دارند و راهی هوشمندانه و سریع برای لذت بردن از یک محیط آرام و دنج در قلب شهر فراهم می‌کنند. اما فراتر از مزایای تزئینی آن‌ها، مزایای چشمگیر و مهم دیگری برای ساخت باغ‌های پشت بام وجود دارد. کشورهایی مانند: فرانسه، سوئیس و کانادا به تازگی قوانینی را تصویب کرده‌اند که طبق آن از مالکان خواسته شده که تمام ساختمان‌های تجاری و مسکونی جدید دست کم پشت بام تا حدودی سبز داشته باشند.

برخورداری از باغ روی پشت بام، موجب افزایش ارزش املاک و مستغلات شده و همچنین فضایی مناسب را برای سرگرمی و اوقات فراغت بوجود می‌آورد. روف گاردن یا همان بام سبز در نزدیک‌ترین محل به مکان زندگی یا کار، محیطی فراهم می‌کند که ساکنان و مستاجران می‌توانند از آن لذت ببرند. پشت بام سبز قطعا یک نقطه فروش است و مقدار فضای قابل استفاده در ملک شما را افزایش می‌دهد. برای صاحبان ساختمان در محیط‌های شهری به خصوص شهرهای بزرگ، این فضا از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ممکن است تنها مکان برای ایجاد یک اتاق نشیمن باغ مانند و سر سبز در فضای باز باشد.

فضای باز را با این محصول دکوراسیون کنید !

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به استراحت در محیط آزاد علاقه دارید و بدنبال ایجاد فضایی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت هستید، قطعا به تحقیق درباره انتخاب متریالی مناسب پرداخته اید. این روزها کمبود یا نبود مکان های سرسبز و دلنشین خصوصا در شهرهای شلوغ، باعث شده تا افراد حتی از کمترین فضای موجود در محیط زندگی مانند: تراس یا پشت بام و استفاده ای بهینه داشته باشند. ضمن اینکه بام سبز یا روف گاردن ، تراس گاردن یا محوطه سازی حیاط باغ یا ویلا و انتخابی مناسب برای افراد علاقمند به فضای سبز است.

چوب پلاست اما محصولی مختص فضای باز بوده که گزینه مناسبی برای دکوراسیون و تغییر هرگونه محیط باز و بیرونی خواهد بود. این متریال به علت تولید از مود اولیه مرغوب و با کیفیت با سایر محصولاتی که در این زمینه کاربرد دارند، به طور جدی رقابت خواهد کرد. بنابراین می‌توانید با اطمینان خاطر هر فضای باز را با آن،طراحی و اجرا کنید. این محصول به دلیل برخورداری از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت از استحکام بسیار بالایی بخودار است. به این صورت که اگر سال‌های در محیط بیرونی و مجاورت هوای آزاد قرار گیرید، هیچ گونه آسیبی، چوب پلاست را تهدید نخواهد کرد. ظاهر این متریال بسیار شبیه به چوب طبیعی است با این حال از مزایایی مانند : عدم نیاز به نگهداری و تعمیر، طول عمر و دوام بالا، مقاومت در برابر رطوبت و اشعه UV برخوردار بوده و موجب برتری این محصول به نسبت چوب طبیعی شده است. همچنین قیمت چوب پلاست با توجه به این که محصولی چند منظوره به شمار می‌آید، نسبت به سایر متریال‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

چرا این محصول را برای فضای باز انتخاب کنیم !

برای ایجاد محیط‌های این چنینی و چیدمانی دلچسب در فضای باز باید به مواردی اصولی دقت نمایید. توجه به اینکه چه محصولی برای محیطی بیرونی مناسب تر بوده و با قرار گرفتن دائم در معرض هوای آزاد یا باد و باران، همچنین دیگر عوامل فیزیکی- محیطی آسیب نمی بیند، امری حائز اهمیت است. همانطور که می‌دانید، بیشتر محصولات در صورت قرار گرفتن دائم در فضای باز یا بیرونی به سرعت آسیب خواهند دید. به خصوص اگر در شرایط آب و هوایی خاص مانند مناطق مرطوب با بارش فراوان قرار گیرند، روند تخریب آنها تسریع خواهد شد. خوشبختانه پروفیل چوب پلاست در هر شرایط آب و هوایی دوام می‌آورد به خصوص اقلیم گرم خشک یا مرطوب.

چوب پلاست، در صورتی که در فضای باز برای کفپوش چوبی یا سازه‌هایی مانند: آلاچیق، پرگولا و ... در روف گاردن یا هر مکانی دیگر استفاده شود، به دلیل برخورداری از استحکام بالا و روش تولید متفاوت، آسیب نخواهد دید. این محصول ظاهر سنتی (چوب طبیعی) را ارائه می‌دهد اما از لحاظ کیفیتی در سطح بالایی قرار گرفته و از استانداردهای جهانی برخوردار است. این متریال ترک نمی‌خورد یا پوسیده نمی‌شود، حتی پس از سال‌ها در صورت بارش باران یا آبیاری گیاهان، تابش مستقیم نور خورشید یا هر تهدید دیگر، شکل اولیه خود را خواهد داشت. این محصول هرگز از بین نمی‌رود و قابل بازیافت است؛ اصلا یکی از دلایلی که این متریال را به دوستدار محیط زیست معروف کرده، قابلیت بازیافت آن است.

تاریخچه چوپکس

چوپکس اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاستیک در ایران

شرکت چوپکس به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست (wood plastic composite) از سال ۱۳۸۲ در ایران، فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با بیش از 18 سال سابقه درخشان، در این صنعت توانسته سهم چشمگیری از بازار داخلی این محصول را به خود اختصاص دهد. چوب پلاست چوپکس با بهره‌گیری از خطوط تولید به روز و کادر مجرب دفتری، پروژه‌های متعددی در اقصی نقاط ایران و دیگر کشورهای همسایه همچون: عراق، امارات، عمان و قطر طراحی و اجرا نموده است. در حال حاضر این مجموعه با تولید انواع سطح مقطع پروفیل چوب پلاستیک (محصولات چوپکس) و همچنین برخورداری از تیم‌های مجرب فروش، طراحی و اجرا قابلیت ارائه خدمات متنوع در سراسر ایران را دارد.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16325 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2740 بازدید