2109
ایده های کارآفرینی برای کودکان

ایده های کارآفرینی برای کودکان

1402/05/09 بازدید250

کارآفرینی برای کودکان، متناسب با سن و سال کودک برنامه ریزی می شود. قاعدتا نمی توان از کودکان سن پایین، توقعات عجیب و غریب داشت. به اعتقاد دکتر ماکان آریا پارسا کارآفرین جوان ایرانی، همین طور از کودکان سن بالا، نمی توان انتظار داشت که مانند بچه های کوچک برخورد کنند. کسب و کار حوزه کودک گسترده و فرار است و بسته به والدین، فرهنگ خانواده و سن کودک، می توان از وی توقع داشت. در این مقاله، بخشی از ایده های کارآفرینی که مناسب کودکان هستند و به شخصیت کودکان آسیب نمی زنند، معرفی شده است. با ما در ادامه مقاله، همراه باشید!

معرفی چندین ایده کارآفرینی برای کودکان

1- فروختن اسباب بازی های کهنه: یکی از ایده های کارآفرینی کودکان در حوزه اسباب بازی می باشد. کودکان عاشق اسباب بازی هستند، دختر و پسر هم ندارد! دکتر ماکان آریا پارسا معتقد است که تنوع زیاد هم موجب دلزدگی کودکان می شود. با توجه به قیمت اسباب بازی، به صرفه نیست که کودک فقط یک دوره با اسباب بازی، سرگرم شود و آن را دور بیاندازد. از این رو، فروش اسباب بازی ها را توصیه می کنیم. شما می توانید از اسباب بازی های کودک خود، عکس تهیه کنید و در شبکه های اجتماعی آن ها را به فروش برسانید. فروش لوازم استوک، صنعتی پررونق است که هم برای فروشنده و هم برای خریدار، سود دارد.

2- معرفی اسباب بازی ها و بازی های فکری با بلاگری کودکان: کارآفرینی برای کودکان با بلاگری و اینفلوئنسری، جدیدا مد شده است. می توانید یک پیج اینستاگرامی راه بیاندازید و از کودک خود در هنگام بازی، فیلم تهیه می کنید. با تولید محتوای قوی، اسباب بازی ها و بازی های فکری متنوعی را به مخاطبان معرفی کنید. دکتر آریا پارسا اعتقاد دارد که صفر تا صد تولید محتوا برای پیج اینستاگرامی را می توانید با آموزش کسب و کار برای کودکان، بیاموزید. می توانید مراکز خرید را به مخاطبان خود معرفی کنید و با تبلیغات گسترده، درآمدزایی کنید.

3- ثبت نظر در مورد اسباب بازی ها در آمازون: کارآفرینی برای کودکان سخت و دشوار نیست! اتفاقا در شکل گیری شخصیت کودک، موثر است. ثبت نظر، مهارت و اعتماد به نفس کودک را تقویت می کند و برای کودکان، درآمدزا می باشد. به نظر ماکان آریا پارسا، هر چند درآمد ثبت نظر کم و محدود است ولی برای کودکان، کافی می باشد. از طرفی، نظر کودکان در سایت آمازون برای خرید سایر افراد، مفید است.

برای آشنایی بیشتر با شخصیت دکتر آریا پارسا و کسب و کارها تحت مدیریت ایشان می توانید به صفحه مورد نظر از سایت irfoundr مراجعه نمایید.

آموزش کسب و کار برای کودکان هنرمند

1- فروش صنایع دستی و نقاشی کودکان: در اکثر مهدکودک ها، با فروش نقاشی ها و کاردستی کودکان، زمینه کارآفرینی برای کودکان را فراهم می کنند. البته، اولیا می توانند کارهای هنری فرزندان خود را در فضای مجازی به فروش برسانند. خیلی از خانواده ها، هنر فرزندان خود را تقویت می کنند و با تقویت هنر فرزندان خود، درآمدزایی می کنند. برخی از کودکان نقاشی می کشند، برخی بافتنی تهیه می کنند، برخی ظروف سفالی درست می کنند و برخی هم کارهای دستی درست می کنند. تمام این هنرها، ارزشمند هستند و برای درآمدزایی مناسب می باشند.

2- طراحی کتاب های رنگ آمیزی: کتاب های رنگ آمیزی بایستی توسط کودکان طراحی شود. گاها هم طراح از طرح های کودکان ایده می گیرد و با ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ، کتاب های رنگ آمیزی را می سازند. در طراحی کتاب های رنگ آمیزی، طراح به ایده، برنامه ریزی، ایجاد و چاپ نیازمند است. ایده شامل موضوع های مناسب کودکان می شود. برنامه ریزی شامل قالب بندی طراحی ها، انتخاب عنوان و صفحه بندی کتاب رنگ آمیزی می شود. ایجاد، مرحله ای است که طراح بایستی نقاشی های دستی را به صورت دیجیتالی درآورد. در آخر، طرح های آماده شده که در قالب یک کتاب هستند، به چاپ می رسند.

3- بازیگری کودکان: ایده های کارآفرینی کودکان نامحدود هستند. به عنوان کارآفرینی برای کودکان می توان به بازیگری اشاره کرد. برخی از فیلم ها و سریال ها و آگهی های تبلیغاتی برای پر کردن نقش کودکان، آگهی می دهند یا به موسسات سینمایی مراجعه می کنند. بازیگری شرایط ویژه برای کودکان است تا پا به دنیای هنر بگذارند. این فرصت ها محدود هستند و می بایست از آن ها، به بهترین شکل ممکن، استفاده کرد.

مراقبت های ویژه از حیوانات خانگی

از جمله ایده های کارآفرینی برای کودکان می توان به مراقبت های ویژه از حیوانات اشاره کرد. رابطه کودکان با حیوانات، همیشه خوب بوده و است. کودکان، عاشق حیوانات هستند و تمام حیوانات را با عشق، دوست دارند. نسبت به حیوانات هیچ حسی غیر از عشق و علاقه ندارند. دنیای بچه ها خالی از تنفر و ترس است. مراقبت از حیوانات یکی از شاخه های کسب و کار حوزه کودکان است. ایده های کارآفرینی کودکان شامل گرداندن سگ ها، گربه ها و بازی کردن با حیوانات می شود. از این رو، صاحبان و سرپرست های حیوانات می توانند حیوانات خود را به دست کودکان بسپارند تا علاوه بر محافظت، حیوانات را سرگرم کنند. مراقبت ویژه از حیوانات تا حد زیادی به شکل گیری شخصیت کودک کمک می کند.

درآمد حاصل از این نوع کارآفرینی برای کودکان، محدود نیست. صاحبان و سرپرست های حیوانات، برای مراقبت از حیوانات خود، هزینه های زیادی را صرف می کنند. کودکان، معصومانه از حیوانات مراقبت می کنند و از طرفی، رابطه حیوانات با کودکان هم خوب است. می توانید در کنار فرزند خود، پانسیون خانگی حیوانات راه اندازی کنید و شما به عنوان یک بزرگسال، مسئولیت محافظت از حیوان را بر عهده بگیرید. در این میان، به کودک خود مسئولیت بازی با حیوانات و سرگرم کردن حیوانات را بسپارید. به این صورت، می توانید اوقات فراغت کودک خود را پر کنید و او را مسئولیت پذیر کنید. بازی، سرگرمی و درآمدزایی را می توانید از این روش، تجربه کنید.

وبلاگ نویسی با استفاده از تخیلات کودکان

کارآفرینی برای کودکان تا حد زیادی والدین را هم درگیر می کند. به این صورت نیست که صفر تا صد ایده های کارآفرینی توسط کودک اجرا شود. اکثر بچه ها، ذهن خلاقی دارند و اصولا با داستان سرایی ها، خانواده های خود را مشغول می کنند. راه اندازی وبلاگ برای نگارش ذهنیت کودکان، ایده ای ناب می باشد. وبلاگ نویسی، قاعده و قوانینی دارد که بایستی در دوره های آموزش کسب و کار برای کودکان بیاموزید. والدین می توانند با راه اندازی صفحات مجازی، فالوورهای زیادی را جذب کنند و داستان ها و قصه های کودکان خود را در قالب وبلاگ، نگارش کنید و به اشتراک بگذارید. تخیلات کودکان همیشه جذاب است، حتی شیوه بیان همین تخیلات هم شیرین است.

کسب و کار حوزه کودک فرار است. به خصوص با گسترش تکنولوژی و فضای مجازی، نقش کودکان پررنگ تر شده است. توصیه می شود، برای بلاگری و اینفلوئنسری از کودکان خود استفاده نکنید! اجازه بدید فرزندانتان بزرگ تر شوند و خودشان تصمیم بگیرند که دوست دارند در این فضا، فعالیت کنند تا نه!

باغبانی یکی از ایده های کارآفرینی کودکان است!

ایده های کارآفرینی برای کودکان بایستی مناسب روحیه کودکان باشد و در مسیر کارآفرینی، شخصیت کودک دچار آسیب نشود. اگر کودک شما هم به گل و گیاه علاقه مند است، می توانید یک باغچه کوچک یا چند گلدان را در اختیار او قرار دهید. کاشت و پرورش گل و گیاه، جذاب است و بر روی روحیه کودکان، اثر می گذارد. کودکی که قادر به محبت کردن و رسیدگی به گل و گیاه می باشد، قاعدتا روحیه ای لطیف دارد. البته کودکان می توانند در آشپزی هم هنرنمایی کنند و به موفقیت برسند.

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها