2109
تاثیر یوگا بر افزایش تمرکز در جوانان

تاثیر یوگا بر افزایش تمرکز در جوانان

1402/04/15 بازدید704

تاثیر یوگا بر افزایش تمرکز در جوانان

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که تمرینات منظم یوگا در خانه به کنترل هیجانات، افزایش تمرکز کمک می‌کنن و استرس، فشارهای روانی و رفتارهای ضداجتماعی و خود آزاری رو تسکین می‌دهند. این تمرینات بدنی مزایای فیزیکی و روانی برای سلامت افراد در سنین مختلف دارن. در صورتی که از بیماری رنج می‌برید یا تازه از اتاق عمل بیرون اومدید، این تمرینات می‌تونن بخشی از درمانتون باشن و این فرایند رو سریع کنن. تراپیست یوگا می‌تونه با بیمارها ارتباط برقرار کنه و برنامه‌های شخصی رو که با فرایندهای درمانی پزشکی هم‌راستاست تدوین کنه.

 

چرا یوگا به جوانان توصیه می شود؟

 

یوگا سلامت روانتون رو بهبود می‌بخشه:

اختلال افسردگی عمده یکی از رایج‌ترین اختلالات سلامت روان تو جهان محسوب می‌شه. تعدادی از مطالعات نشون دادند که تمرینات یوگا چه از نوع حرکتی چه تنفسی می‌تونن علائم افسردگی رو تا حد خوبی کاهش بدن.

یوگا قدرت بدنتون رو افزایش می‌ده:

در حالی که بیشتر مردم فکر می‌کنن که یوگا صرفا برای انعطاف و کش آوردن بدنه، بعضی انواع کلاس‌های یوگا قدرت بدنتون رو افزایش می‌دن؛ البته که سطح کلاس، روش تدریس و مربی همگی تاثیر دارن. جالبه بدونین که پرسنل نیروی هوایی هم برای افزایش قدرت بدنشون این تمرینات بدنی رو انجام می‌دن.

با این تمرینات اضطرابتون رو کم کنید:

انواع متفاوتی از اختلالات اضطرابی وجود دارن؛ مثلا اختلال اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی و فوبیاهای خاص. مطالعات زیادی نشون دادن که تمرینات آسانا می‌تونه به عنوان یک درمان جایگزین برای اختلالات اضطرابی تاثیرگذار باشه. یوگا نیدرا هم که یک اسکن بدن یا مدیتیشن هدایت شده محسوب می‌شه علائم اضطراب رو کم می‌کنه.

 

یوگا کیفیت زندگیتون رو بالا می‌بره:

سازمان جهانی بهداشت کیفیت زندگی رو اینطوری تعریف می‌کنه: "درکی که یک فرد در مورد جایگاهش تو زندگی و سیستم فرهنگی و ارزشی که توش زندگی می‌کنه داره و در ارتباط با اهداف، انتظارات، استانداردها و ارزش‌هاشه. کیفیت زندگی یک عامل پیش بینی کننده برای طول عمر و شانس بهبودی بیماران است. تو اینکه این تمرینات بدنی به بهبود سلامت فیزیکی و روانی کیفیت زندگی رو بالا می‌بره شکی نیست اما چیزی که توش شک هست اینه که کدوم تکنیک‌ها، استایل و سطح تمرینات و چه میزان تمرین در ماه موثره.

 

مدیتیشن و قانون جذب:

قانون جذب بیان می‌کنه که ما تنها به وسیله‌ی افکارمون، وقایع مثبت و منفی هر دو رو جذب زندگی خودمون می‌کنیم. این نظریه بر اساس این اصله که افراد و افکارشون هر دو از انرژی خالص تشکیل شدن و اینکه انرژی‌های مشابه همدیگر رو جذب می‌کنن.

علم هنوز نتونسته به طور دقیق توصیف کنه که افکار دقیقا چی هستند اما دانشمندها فهمیدن که افکار، جرقه‌های کوچیکی تو مغز ما ایجاد می‌کنن و این جرقه‌های انرژی با فرکانس مشخصی در حال نوسان هستند. فرکانسی که نوسانات این افکار از خودشون ساطع می‌کنن با سلول‌های بدن ما گفتگو می‌کنن و بعد سلول‌ها امواج الکترومغناطیس با فرکانسی برابر با فرکانس افکار اولیه‌ی ما ارسال می‌کنن. یوگا یک تمرین فوق‌العاده برای افزایش فرکانس ذهن ماست. این تمرین ما رو آروم می‌کنه، ما رو از حالت جنگ و گریز خارج می‌کنه و تو گوش ما می‌خونه که همه چیز درست می‌شه. افکار مثبت به ما کمک می‌کنن که تو فرکانس بالا بمونیم.

 

Title: مدیتیشن و قانون جذب - Description: مدیتیشن و قانون جذب

مدیتیشن و قانون جذب

با استفاده کردن از ذهنمون، آگاهی از افکار و احساساتمون را یاد می‌گیریم. وقتی که تمرینات یوگا رو انجام می‌دیم، از قانون جذب برای شکل دادن به اهداف و غرایز خودمون استفاده می‌کنیم؛ به کمک این تمرین الگوی افکار و عواطف منفیمون رو تغییر می‌دیم.

 

یوگا و افزایش تمرکز در جوانان:

منظور از تکنیک تمرکز تمرینیه که برای بهبود تمرکز، افزایش آگاهی و قدرت ذهن انجام می‌شه. هدف از تکنیک‌های تمرکز کشف روش متمرکز کردن ذهن روی یک چیز برای یک بازه‌ی زمانی مشخصه؛ اینکه روی چی تمرکز می‌کنیم به تنهایی اهمیتی نداره. هدف از این تمرین‌ها حفظ هوشیاری ذهن هنگام تمرکز روی یک چیز مشخص برای بازه‌های زمانی طولانیه. تمرین مداوم انواع تکنیک‌های تمرکز یوگا به جلوگیری از از دست رفتن حافظه، شفافیت افکار و بهبود ذهن آگاهی روزانه کمک می‌کنه.

دارانا یا یوگای تمرکز، ششمین شاخه‌ی یوگا و حالتی از تمرکز و توجه کامله که حین آسانا، پرانایاما و مدیتیشن استفاده می‌شه. دارانا یک کلمه‌ی سانسکریته که به معنای تمرکزه. به کلیه‌ی تمریناتی که ذهن رو برای شفافیت، تمرکز و یک سو شدن تمرین می‌دن، دارانا می‌گن.

خستگی و ترس از عواملی هستند که تمرکز شما را از بین می‌برند و حواسپرتی ایجاد می‌کنند. برای موفقیت، اهداف و تمرینات خود را با دقت انتخاب کنید؛ برای مثال، در صورتی که یک تمرین ساده‌ را انتخاب کنید، حوصله‌ی شما سر می‌ره و به دنبال اون ذهن شما می‌پره.

 

Title: یوگا و افزایش تمرکز در جوانان - Description: یوگا و افزایش تمرکز در جوانان

یوگا و افزایش تمرکز در جوانان
 

منبع

yogitimes.com
منبع : تاثیر یوگا بر افزایش تمرکز در جوانان

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها