2109
کاشت تخمک چه قدر طول می‌کشد؟

کاشت تخمک چه قدر طول می‌کشد؟

1402/03/21 بازدید1786

کاشت تخمک چه قدر طول می‌کشد؟

برای اینکه تخمک بارور شده به بارداری تبدیل شود دومین مرحله حیاتی که باید اتفاق بی‌افتد لانه گزینی است،لانه گزینی زمانی که تخمک بارور شده خود را در داخل رحم قرار می‌دهد اتفاق می‌افتد.

پس از لقاح تخمک بارور شده که اکنون زیگوت نامیده می‌شوداز طریق لوله فالوپ حرکت می‌کند و چندین دور تقسیم سلولی را طی می‌کند که به سمت رحم حرکت ‌کند.

باروری در سیاتل هنگامی که زیگوت به رحم می‌رسد شروع به کاشت خود در دیواره رحم می‌کند.

چه مدت پس از لقاح لانه گزینی اتفاق می‌افتد؟

علاوه بر حرکت زیگوت تعدادی از عوامل دیگر نیز وجود دارد که باید برای لانه گزینی موفقیت‌آمیز وجود داشته باشد. اینها شامل:

سطوح مناسب هورمون‌های استروژن و پروژسترون، جریان خون کافی به رحم، جنین سالم و آندومتر پذیرنده است و جنین روی آن لانه گزینی می‌کند.

برخی نشانه‌های فیزیکی وجود دارد که لانه گزینی در حال رخ دادن است، آن‌ها شامل موارد زیر است:

لکه بینی سبک (همچنین به عنوان خونریزی لانه گزینی شناخته می‌شود)

گرفتگی ناشی از کاشت فیزیکی زیگوت در پوشش داخلی رحم

افزایش جزئی در دمای پایه بدن

تغییر در قوام و مقدار مخاط دهانه رحم

حساسیت، تورم یا حساسیت سینه

به گفته پزشکان مهم است توجه داشته باشید که کاشت موفقیت‌آمیز نیز ممکن است بدون هیچ علامت ملموسی اتفاق بی‌افتد.

از سوی دیگر این علائم خاص می‌تواند ناشی از عوامل دیگری مانند سطوح بالای پروژسترون قبل از شروع قاعدگی نیز باشد و همیشه شاخص قابل اعتمادی برای لانه گزینی نیست. تنها راه برای تایید لانه گزینی و بارداری از طریق تست بارداری است.

چه زمانی کاشت تخمک انجام بدیم؟

استفاده از تست بارداری بعد از لانه گزینی

پس از کاشت هورمون بارداری گنادوتروپین جفتی انسانی شروع به افزایش می‌کند، این هورمون چیزی است که به شما تست بارداری مثبت می‌دهد. متاسفانه برای افراد مشتاق و امیدوار اغلب کمی زمان می‌برد تا به سطوح قابل تشخیص برسد. در حالی که از فردی به فرد دیگر متفاوت است اما به طور کلی از طریق آزمایش خون تا ۱۱ روز پس از لقاح و از طریق آزمایش ادرار ۱۲ تا ۱۴ روز پس از لقاح قابل تشخیص است.

در واقع یکی از رایج‌ترین دلایلی که افراد در تست بارداری نتیجه منفی کاذب می‌بینند این است که آزمایش را خیلی زود انجام داده‌اند و سطوح به اندازه کافی برای تشخیص بالا نبوده است.

برای دقیق‌ترین نتایج بهتر است حداقل تا چند روز پس از قاعدگی از دست رفته صبر کنید تا آزمایش بارداری انجام دهید.

داشتن لانه گزینی موفق با درمان‌های باروری

چرخه قاعدگی به گونه‌ای طراحی شده است که بدن شما را برای لانه گزینی موفق ۶ تا ۱۲ روز پس از تخمک‌گذاری یا زمانی که لقاح رخ می‌دهد آماده کند.

برای افرادی که از روش‌هایی مانند لقاح مصنوعی یا لقاح آزمایشگاهی برای باردار شدن استفاده می‌کنند اقداماتی برای بهینه‌سازی زمان و افزایش احتمال لقاح و لانه گزینی موفقیت‌آمیز انجام می‌شود.

ارزیابی حفره با سونوگرافی روشی که در آن دوربین داخل رحم قرار داده می‌شود یا روشی که در آن رنگ به داخل رحم تزریق می‌شود توصیه می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ گونه رشد یا ناهنجاری دیگری وجود ندارد که می‌تواند وارد رحم شود.

نتیجه‌گیری:

اگر همه این عناصر در نظر گرفته شوند به یک لانه گزینی موفق و یک بارداری سالم بسیار نزدیک‌تر خواهید بود. البته اگر در مورد زمان بارداری، سیکل قاعدگی یا احتمال بارداری سوالات بیشتری دارید حتماً با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

منبع:

parents.com

 

منبع : کاشت تخمک چه قدر طول می‌کشد؟

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها