2109
بهبودی پس از جراحی بینی

بهبودی پس از جراحی بینی

1402/03/01 بازدید3484

بهبودی پس از جراحی بینی

  • 24 ساعت پس از عمل جراحی بینی:

24 پس از عمل ممکن است احساس خواب آلودگی و چرت زدن در داخل و خارج از خواب داشته باشید. اگر آرامبخش یا بیهوشی عمومی دریافت کرده باشید این موضوع کاملا طبیعی است اما اگر فقط بی‌حسی موضعی دریافت کنید و در طول عمل بیدار بمانید پس از آن احساس خواب آلودگی نخواهید داشت. حواستان باشد که پس از بیهوشی یا تزریق آرامبخش نمی‌توانید تا 24 ساعت رانندگی کنید. هیچ اشکالی ندارد که در 24 ساعت اول پس از عمل در خانه استراحت کنید. در واقع توصیه می‌شود که در 24 ساعت اول پس از عمل تا حد امکان کمتر تحرک داشته باشید.

  • 48 ساعت پس از عمل جراحی بینی:

دو روز پس از عمل ممکن است همچنان احساس خستگی کنید. شما نمی‌توانید ظرف 24 ساعت پس از مصرف مسکن‌های تجویزی رانندگی کنید. ما به شدت توصیه می‌کنیم که دو روز پس از عمل خود راه رفتن را شروع کنید تا خون شما جریان یابد.

  • پنج روز پس از عمل:

پنج روز پس از عمل جراحی بینی شما می‌توانید به محل کار یا مدرسه بازگردید. اگر شغل شما به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد باید تا ده روز پس از عمل خود صبر کنید تا به سر کار خود بازگردید.

  • دو هفته پس از عمل:

هر بدن با سرعت متفاوتی بهبود می‌یابد. برخی از افرادی که در یک انبار یا کار ساختمانی کار می‌کنند احساس آمادگی می‌کنند تا ده روز پس از عمل به سر کار بازگردند اما به طور کلی شما نیازی به مرخصی بیش از دو هفته از کار ندارید.

  • سه تا چهار هفته پس از عمل:

بین سه تا چهار هفته پس از عمل باید فعالیت‌های قلبی عروقی با شدت متوسط، مانند شنا و اسپینینگ را بتوانید انجام دهید. با این حال غضروف و استخوان‌های شما هنوز به طور کامل پایدار نیستند بنابراین همچنان باید از ورزش‌های مقاومتی و ورزش‌های قلبی عروقی با شدت شدید اجتناب کنید.

  • شش هفته پس از عمل جراحی بینی:

شش هفته بعد از عمل غضروف‌ها و استخوان‌های بینی شما به طور کامل مستقر خواهند شد. در این زمان هیچ محدودیتی برای تمرینی که می‌توانید انجام دهید وجود نخواهد داشت. شما آزادید که هر چقدر که می‌خواهید بدوید و هر چقدر که می‌خواهید ورزش کنید.
مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی

چگونه سریع‌تر بهبود یابیم؟

  • به بدن خود گوش دهید:

مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که به بدن خود گوش دهید. همه افراد در طول فرآیند بهبودی احساس متفاوتی دارند اما اگر فکر می‌کنید روند بهبودی شما غیرعادی است لطفاً فوراً با پزشک بگیرید. به عنوان مثال اگر در هنگام مصرف آنتی بیوتیک خود دچار ناراحتی گوارشی می‌شوید بپرسید که آیا می‌توانید زمان مصرف دوز خود یا خود آنتی بیوتیک را تغییر دهید.

  • به حرف پزشکتان گوش دهید:

در طول مشاوره اولیه و بعد از عمل جراحی بینی دستورالعمل‌های خاصی در مورد داروهایی که باید بعد از عمل مصرف کنید، نحوه تمیز کردن پوست اطراف بینی برای زمانی است که باید برای قرار ملاقات اول با پزشک به مطب مراجعه کنید. اگر سوالی دارید یا احساس می‌کنید نمی‌توانید به آنها رعایت کنید به پزشک بگویید.

  • سر خود را بالا نگه دارید:

وقتی به پهلو یا شکم می‌خوابید فشار زیادی به غضروف تازه تنظیم شده خود وارد می‌کنید. اگر از قبل بدون تکان دادن و چرخاندن سر به پشت می‌خوابید شب‌ها حداقل دو بالش زیر سر خود قرار دهید. اگر حداقل یکی از بالش‌ها نازک است از سه بالش استفاده کنید.

  • از کمپرس سرد استفاده کنید:

در طول 72 ساعت اول پس از عمل جراحی بینی ممکن است بخواهید از کمپرس سرد استفاده کنید تا درد و کبودی کاهش یابد. با این حال باید مراقب باشید که کیسه یخ را مستقیماً روی بینی خود قرار ندهید. در عوض آن را روی یکی از گونه‌های خود نگه دارید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی هیچ یک از غضروف یا استخوان‌های تنظیم شده جابجا نمی‌شوند.

  • عینک نزنید:

مهم است که در شش هفته اول پس از عمل جراحی بینی از عینک زدن خودداری کنید. این به همان دلیلی است که نباید به پشت یا پهلو بخوابید. برای اطمینان از اینکه روند بهبودی را طولانی نمی‌کنید باید از وارد کردن فشار به بینی خود اجتناب کنید.

  • دور از خورشید بمانید:

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا مهم است از بینی خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. در درجه اول قرار گرفتن در معرض اشعه UVC خورشید تولید کلاژن قوی را کند می‌کند و به کلاژن موجود آسیب می‌رساند. این روند بهبودی شما را کند می‌کند. علاوه بر این قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد و احساس تورم و فشار بینی را تشدید کند.

منبع:

omahaface.com

 

منبع : بهبودی پس از جراحی بینی

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها