2109
بهترین مواد غذایی برای بهبود باروری مردان چیست؟

بهترین مواد غذایی برای بهبود باروری مردان چیست؟

1400/03/20 بازدید2588

خوردن غذاهای سالم می تواند به افزایش تعداد اسپرم کمک کند. در حالی که با نگه داشتن چیزهای نه چندان سالم ممکن است تعداد آن کاهش یابد. اگر شما و همسرتان در حال باردار شدن هستید تغییر در عادات غذایی وی ممکن است شما را به هدف خود برای بارداری نزدیک کند.

چه غذاهایی برای افزایش اسپرم بخوریم؟

شما و همسرتان احتمالاً از مزایای رژیم های غذایی سالم آگاه هستید. اما خوردن برخی غذاها می تواند برای تعداد و کیفیت اسپرم مفید باشد. اسپرم سالم به این معنی است که احتمال کمتری برای باردار شدن دارید.در اینجا برخی از غذاهای باروری آورده شده است که او باید به بشقاب خود اضافه کند.

مصرف میوه ها و سبزیجات:

آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات ممکن است از اسپرم در برابر آسیب سلولی محافظت کرده و آنها را قوی و سریع نگه دارد دقیقاً همان چیزی که آنها برای عبور از طریق لوله های رحمی و لقاح تخمک به آنها نیاز دارند. در همین حال ویتامین های E و C ممکن است کمی و تعداد اسپرم ها را افزایش دهند. ویتامین E را در انبه، آووکادو و سبزیجات سبز مانند اسفناج و کلم بروکلی پیدا کنید. ویتامین C را در پرتقال، گوجه فرنگی و گریپ فروت و سایر مواد غذایی دریافت کنید. سبزیجات برگ دار، لوبیا و بسیاری از میوه ها سرشار از فولات هستند. یک ویتامین B با خواص آنتی اکسیدانی که ممکن است به شما در جلوگیری از ناهنجاری های کروموزومی اسپرم کمک کند.

مصرف آجیل:

آجیل ممکن است به بهبود کیفیت و عملکرد اسپرم کمک کند. به ویژه گردو ممکن است به افزایش کیفیت اسپرم کمک کند. به این دلیل که گردو مملو از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 است. سایر مغزهای غنی از آنتی اکسیدان شامل بادام، اسپند، آجیل و فندق است. بادام زمینی همچنین یک مشت آنتی اکسیدانی بسته بندی می کند. برای سالم نگه داشتن میان وعده های مغزهای خشکبار آن را بسته بندی کنید.

مصرف دانه ها:

دانه های کدو تنبل حاوی دوز سنگینی روی و اسیدهای چرب امگا 3 هستند که هر دو ممکن است به بهبود کیفیت اسپرم کمک کنند. بذر کتان، دانه های چیا  آفتابگردان حاوی ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها هستند که ممکن است به بهبود مقدار و حرکت اسپرم کمک کنند را امتحان کنید.

مصرف آب انار:

برخی مطالعات حیوانی نشان داده است که آب انار باعث افزایش کیفیت اسپرم می شود اگرچه هنوز اثبات نشده است که تأثیر مشابهی در افراد دارد.

مصرف ماهی چرب:

اسپرم مردان بارور حاوی اسیدهای چرب امگا 3 بیشتری نسبت به اسپرم مردان نابارور است. همسر شما می تواند با خوردن ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، شاه ماهی، ساردین و آنچویا امگا 3 دریافت کند. اسیدهای چرب امگا 3 همچنین جریان خون را در دستگاه تناسلی بهبود می بخشد ، که ممکن است به پسر شما در اتاق خواب کمک کند.

غذاهایی که باید از آنها برای باروری مردان جلوگیری کرد چه غذاهایی هستند؟

همانطور که غذاهایی وجود دارد که همسر شما ممکن است بخواهد بیشتر از آنها بخورد تا باروری را بهبود بخشد، غذاهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند آن را کاهش داده یا کاملاً از فهرست حذف کند. این غذاها ممکن است تعداد اسپرم را کاهش دهند و بر باروری مردان تأثیر منفی بگذارند:

 

1- غذاهای چرب و فست فودی:

شریک زندگی شما می داند که این موارد برای قلب یا دور کمر مفید نیستند اما غذاهای چرب، سرخ شده و شیرین می توانند قدرت باروری مردان را نیز مختل کنند میان وعده ها و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه می توانند به کیفیت اسپرم آسیب برسانند.

2- ماهی پر جیوه:

ماهی شمشیر، شاه ماهی خال مخالی، کاشی ماهی، مارلین، ماهی تن بیگیه، زبر پرتقال و کوسه بیشترین میزان جیوه را دارند. بنابراین آنها را برای ماهی های قزل آلا غنی از امگا 3 یا صدف های روی جای دهید.

3- نوشیدنی های کافئین دار و الکل:

تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن بیش از حد قهوه، چای، نوشیدنی های انرژی زا و الکل ممکن است باعث کاهش تعداد اسپرم شود. بنابراین از همسرتان بخواهید مصرف کافئین خود را به معادل دو فنجان جو در روز محدود کند و از او بخواهید که مصرف الکل خود را کنترل کند.

4- مصرف سویا:

مشخص نیست که آیا یک رژیم غذایی غنی از سویا می تواند منجر به بروز مشکلاتی در باردار شدن شود یا خیر. اما برخی تحقیقات رژیم های غذایی سرشار از سویا را با غلظت اسپرم پایین تر مرتبط دانسته اند. بنابراین ممکن است علاوه بر سس سویا فعلاً بخواهد از  شیر سویا و سایر غذاهای پایه سویا صرف نظر کند.

5- لبنیات پرچرب:

مردان ممکن است بخواهند از این مواد پرچرب چشم پوشی کنند. غذاهای لبنی پرچرب می توانند بر تعداد و تحرک اسپرم تأثیر منفی بگذارند. بهتر است همسر شما به دنبال شیر کم چرب، شیر بدون چربی یا گزینه های شیر مانند شیر بادام یا شیر نارگیل باشد. پس بهتر است لبنیات کم چرب را انتخاب کنید که به نظر می رسد از کیفیت اسپرم بهره مند هستند.

6- گوشت فرآوری شده:

رژیم های غذایی حاوی گوشت های قرمز فرآوری شده با کاهش تعداد اسپرم و کیفیت آن مرتبط هستند.  بنابراین همسر شما باید بیکن، هات داگ، سوسیس، گوشت غذای آماده و غذاهای مشابه را کاهش دهد. به او بگویید در عوض گزینه های سالم تری مانند سینه مرغ، گوشت گاو بدون چربی و گوشت خوک بدون چربی را انتخاب کند. همانطور که برای مادران آینده امیدوار است که مراقب رژیم های غذایی خود باشند مهم است ، در مورد پدرهای احتمالی نیز همین مسئله صادق است. این که همسرتان به غذاهای مناسب برای باروری اضافه کند و برخی از انتخاب های سالم را کاهش دهد نمی تواند صدمه ای ببیند. این به شما کمک می کند احتمال تولد نوزادی که هر دو رویای او را داشته اید افزایش یابد.

 

منبع: www.whattoexpect.com

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8418 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

5 روز پیش
|
6061 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
15077 بازدید